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BGG랭킹
BGG전체 : 12175
WARGAMES : 1788
8.1Defending America: Intercepting the Amerika Bombers, 1947-48 (2021) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Gregory M. Smith
-
아티스트
Bruce Yearian
-
인원
게임 소개
미국을 방어하는 것은 2차 세계대전이 일어났을지도 모르는 상황을 공포스럽게 보는 동안 실제 또는 실험적인 요격기를 지휘하게 하는 전술적 수준의 솔리테어 게임이다. 각 턴은 한 번의 출격으로 구성되며, 플레이어는 미국 본토를 폭격하기 위해 오는 아메리카 폭격기를 요격하는 임무를 수행한다. 플레이어가 진행됨에 따라, 그는 이 대체 역사 게임에서 훨씬 더 발전된 인터셉터로 업그레이드 할 수 있다. 그것은 당신이 기술을 얻고, 승진을 통해 계급이 오르고, 상을 받고, 대서양과 미국 상공에서 위험한 한 해 동안 살아남기를 바라보면서 조종사를 중심으로 강력한 내러티브를 구축한다.
이 게임의 목적은 요격기 조종사의 역할로 수많은 출격을 수행하고 가능한 한 많은 폭격기 킬을 획득하는 것이며, 특히 원자 공격을 멈추는 것에 중점을 둔다. 조종사들은 기술을 구매함으로써 얻은 경험을 성공 확률을 높이기 위해 사용할 수 있습니다. 기술 트랙의 사용을 통한 수상과 기술적 발전은 플레이어가 <이 되는 최종 목표를 설명하는 데 도움이 된다.아메리카 폭격기 소탕과 공중에서 미국에 대한 위협을 끝냅니다.
게임 플레이는 게임이 끝날 때까지 반복되는 일련의 이벤트 순서에 따라 빠르게 움직입니다. 임무와 함께 초기 조종사를 확보하면 적 폭격기 부대가 근접할 때 이륙한 다음 미국 본토에 있는 다수의 목표물을 폭격할 기회를 얻기 전에 요격하는 것을 확인함으로써 플레이를 진행합니다. 전투 방식은 플레이어가 현재 어디에 있는지에 따라 미국 항공모함이나 지상항공기로부터의 요격으로 구성되며, 그 후 역사적으로 모델링된 6대의 Amerika 폭격기 중 1대를 요격한다. 요격 후 상륙 작전이 일어나며, 상륙 절차의 일부로 날씨가 다시 영향을 미친다. 미션이 완료되면 다음 출격 전에 획득한 상이나 경험치가 있는지 확인할 수 있습니다. 스킬을 습득하기 위해 필요한 경우 경험치를 사용할 수 있으며, 사용 가능한 인터셉터 유형이 있으면 새로운 인터셉터 유형을 요청할 수도 있습니다. 격추되어 죽을 때까지, 혹은 1948년 3월 말까지, 만약 당신이 무사히 살아남는다면, 다음 출격으로 가는 과정을 반복하게 될 것이다.
디펜딩 아메리카는 솔리테어 게임 체험용으로 설계되었지만 멀티플레이어 협동 게임 세션과 경쟁 게임 세션 모두를 위한 추가 옵션과 아메리카 봄버와 게임을 연결할 수 있는 옵션이 제공된다. 사악한 하늘의 여왕
척도:
복잡성: 10명 중 4명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 10점
시간 척도: 주간 순번(개별 정렬, 월 4회)
지도 축척: 추상
단위 규모: 개별 항공기, 무기 시스템, 특정 승무원 및 탄약 라운드
플레이어: 1개(2개 이상 옵션 포함)
재생 시간: 60-90분
구성 요소:
9/16의 카운터 시트 1개"단위 카운터
항공기 디스플레이 매트 8개
9인용 보조 카드
전투 디스플레이 매트 1개
One Pilot Awards 디스플레이 매트
항공 운영 매트 1개
규칙 책자
로그시트 하나
6면 주사위 2개, 10면 주사위 1개
상자 및 뚜껑
—디자이너의 설명
이 게임의 목적은 요격기 조종사의 역할로 수많은 출격을 수행하고 가능한 한 많은 폭격기 킬을 획득하는 것이며, 특히 원자 공격을 멈추는 것에 중점을 둔다. 조종사들은 기술을 구매함으로써 얻은 경험을 성공 확률을 높이기 위해 사용할 수 있습니다. 기술 트랙의 사용을 통한 수상과 기술적 발전은 플레이어가 <이 되는 최종 목표를 설명하는 데 도움이 된다.아메리카 폭격기 소탕과 공중에서 미국에 대한 위협을 끝냅니다.
게임 플레이는 게임이 끝날 때까지 반복되는 일련의 이벤트 순서에 따라 빠르게 움직입니다. 임무와 함께 초기 조종사를 확보하면 적 폭격기 부대가 근접할 때 이륙한 다음 미국 본토에 있는 다수의 목표물을 폭격할 기회를 얻기 전에 요격하는 것을 확인함으로써 플레이를 진행합니다. 전투 방식은 플레이어가 현재 어디에 있는지에 따라 미국 항공모함이나 지상항공기로부터의 요격으로 구성되며, 그 후 역사적으로 모델링된 6대의 Amerika 폭격기 중 1대를 요격한다. 요격 후 상륙 작전이 일어나며, 상륙 절차의 일부로 날씨가 다시 영향을 미친다. 미션이 완료되면 다음 출격 전에 획득한 상이나 경험치가 있는지 확인할 수 있습니다. 스킬을 습득하기 위해 필요한 경우 경험치를 사용할 수 있으며, 사용 가능한 인터셉터 유형이 있으면 새로운 인터셉터 유형을 요청할 수도 있습니다. 격추되어 죽을 때까지, 혹은 1948년 3월 말까지, 만약 당신이 무사히 살아남는다면, 다음 출격으로 가는 과정을 반복하게 될 것이다.
디펜딩 아메리카는 솔리테어 게임 체험용으로 설계되었지만 멀티플레이어 협동 게임 세션과 경쟁 게임 세션 모두를 위한 추가 옵션과 아메리카 봄버와 게임을 연결할 수 있는 옵션이 제공된다. 사악한 하늘의 여왕
척도:
복잡성: 10명 중 4명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 10점
시간 척도: 주간 순번(개별 정렬, 월 4회)
지도 축척: 추상
단위 규모: 개별 항공기, 무기 시스템, 특정 승무원 및 탄약 라운드
플레이어: 1개(2개 이상 옵션 포함)
재생 시간: 60-90분
구성 요소:
9/16의 카운터 시트 1개"단위 카운터
항공기 디스플레이 매트 8개
9인용 보조 카드
전투 디스플레이 매트 1개
One Pilot Awards 디스플레이 매트
항공 운영 매트 1개
규칙 책자
로그시트 하나
6면 주사위 2개, 10면 주사위 1개
상자 및 뚜껑
—디자이너의 설명
Defending America is a solitaire, tactical level game which places you in command of an actual or experimental interceptor aircraft during a frightening look at what might have been in World War II. Each turn consists of one sortie, during which the player will fly a mission to intercept Amerika Bombers which are en route to bomb the mainland of the United States. As the player progresses, he may choose to upgrade to even more advanced interceptors in this alternate history game. It builds a strong narrative around the pilot as you look to earn skills, rise in rank through promotion, receive awards and survive a dangerous year above the Atlantic Ocean and America.
The objective of the game is to conduct numerous sorties in the role of a interceptor pilot and rack up as many bomber kills as possible, with a special emphasis on preparing to stop atomic attacks. Pilots may use the experience gained to improve their odds of success by purchasing skills. Awards and technological advances via use of the technology track help to narrate the player's eventual goal – to become the “Scourge of the Amerika Bombers” and end the threat to the United States from the air.
Game play moves quickly, following a set sequence of events that are repeated until the end of the game. Once you have your initial pilot along with your assignment, play proceeds by taking off when the enemy bomber force nears, then checking to intercept them before they get a chance to bomb a multitude of targets on the mainland United States. Combat consists of interception from your U.S. carrier or land-based aircraft, depending on where the player is currently located, then intercepting one of six historically modelled (albeit hypothetical) Amerika Bombers. After interception, landing operations occur, with the weather playing a factor again as part of the landing procedure. When the mission is completed, you will ascertain if any awards have been earned or Experience points gained prior to you next sortie. Here you can also spend Experience points if desired to gain skills and may request a new interceptor type if one is available. You will repeat this process by going to your next sortie until shot down and killed, or until the end of March 1948, should you make it through unscathed.
While Defending Amerika is designed as a solitaire gaming experience, additional options for play are provided for both multi-player cooperative and competitive gaming sessions, and an option to link the game with Amerika Bomber: Evil Queen of the Skies
Scale:
Complexity: 4 out of 10
Solitaire Suitability: 10 out of 10
Time Scale: Weekly turns (individual sorties, 4 per month)
Map Scale: Abstract
Unit Scale: Individual aircraft, weapon systems, specific crew members, and ammo rounds
Players: One (with option for two or more)
Playing Time: 60-90 minutes
Components:
One Counter Sheet of 9/16" unit-counters
Eight Aircraft Display Mats
Nine Player Aid Cards
One Combat Display Mat
One Pilot Awards Display Mat
One Air Operations Mat
Rules Booklet
One Logsheet
Two 6-sided, and one 10-sided die
Box and Lid
—description from the designer
The objective of the game is to conduct numerous sorties in the role of a interceptor pilot and rack up as many bomber kills as possible, with a special emphasis on preparing to stop atomic attacks. Pilots may use the experience gained to improve their odds of success by purchasing skills. Awards and technological advances via use of the technology track help to narrate the player's eventual goal – to become the “Scourge of the Amerika Bombers” and end the threat to the United States from the air.
Game play moves quickly, following a set sequence of events that are repeated until the end of the game. Once you have your initial pilot along with your assignment, play proceeds by taking off when the enemy bomber force nears, then checking to intercept them before they get a chance to bomb a multitude of targets on the mainland United States. Combat consists of interception from your U.S. carrier or land-based aircraft, depending on where the player is currently located, then intercepting one of six historically modelled (albeit hypothetical) Amerika Bombers. After interception, landing operations occur, with the weather playing a factor again as part of the landing procedure. When the mission is completed, you will ascertain if any awards have been earned or Experience points gained prior to you next sortie. Here you can also spend Experience points if desired to gain skills and may request a new interceptor type if one is available. You will repeat this process by going to your next sortie until shot down and killed, or until the end of March 1948, should you make it through unscathed.
While Defending Amerika is designed as a solitaire gaming experience, additional options for play are provided for both multi-player cooperative and competitive gaming sessions, and an option to link the game with Amerika Bomber: Evil Queen of the Skies
Scale:
Complexity: 4 out of 10
Solitaire Suitability: 10 out of 10
Time Scale: Weekly turns (individual sorties, 4 per month)
Map Scale: Abstract
Unit Scale: Individual aircraft, weapon systems, specific crew members, and ammo rounds
Players: One (with option for two or more)
Playing Time: 60-90 minutes
Components:
One Counter Sheet of 9/16" unit-counters
Eight Aircraft Display Mats
Nine Player Aid Cards
One Combat Display Mat
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