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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Andrew S. Fischer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
52장의 카드 게임 –로 구성된 일반적인 카드 게임인 War –는 오랫동안 존재해 왔으며, 여전히 많은 젊은이들이 워게임을 소개하고 있다. 카드 게임은 전작을 군사 테마와 더 흥미로운 메커니즘으로 업그레이드한다. 이전의 카드놀이는 순전히 무작위적인 연습이었지만 1944년에 선수들은 작은 양의 카드를 손에 쥐게 되고 어떤 게임을 할지 선택해야 한다. 선수의 전략, 전술, 기억력, 그리고 움츠러드는 승리를 향해 갈 수 있다. 물론, 약간의 행운도 아프지 않을 것이다.
전쟁과 마찬가지로 플레이어들은 카드를 손에서 선택하고 아래를 향해서 내밀고 동시에 드러내면 교전이 시작된다. 카드의 차트는 상대방이 플레이한 카드의 종류에 따라 결과를 보여줍니다. 결과는 다음과 같습니다.
교전에서는 네가 이겼어떻게?
교전에서 졌군
높은 번호의 카드가 교전에서 승리합니다. 비길 경우 교전은 전투가 된다.
그 교전은 전투가 된다.
문자 값이 높을수록 교전에서 승리합니다. A가 가장 높고 F가 가장 낮습니다.
그 교전은 전쟁이 된다.
—디자이너의 설명
전쟁과 마찬가지로 플레이어들은 카드를 손에서 선택하고 아래를 향해서 내밀고 동시에 드러내면 교전이 시작된다. 카드의 차트는 상대방이 플레이한 카드의 종류에 따라 결과를 보여줍니다. 결과는 다음과 같습니다.
교전에서는 네가 이겼어떻게?
교전에서 졌군
높은 번호의 카드가 교전에서 승리합니다. 비길 경우 교전은 전투가 된다.
그 교전은 전투가 된다.
문자 값이 높을수록 교전에서 승리합니다. A가 가장 높고 F가 가장 낮습니다.
그 교전은 전쟁이 된다.
—디자이너의 설명
The generic card game War – played with a standard deck of 52 playing-cards – has been around for a long time, and remains many youngsters’ introduction to wargames. 1944: The Card Game upgrades its predecessor with a military theme and more interesting mechanisms. While the old playing-card game is a purely random exercise, in 1944 the players get a small hand of cards and must choose which to play. A player’s strategy, tactics, memory and hunches can go a long way toward winning. Of course, a little luck wouldn’t hurt, either.
As in War, players choose a card from their hand, hold it out face down and reveal them simultaneously to begin a skirmish. The charts on the cards show you the result based on the type of card played by your opponent. These results can be:
You win the skirmish.
You lose the skirmish.
The higher numbered card wins the skirmish. If tied, the skirmish becomes a battle.
The skirmish becomes a battle.
The higher letter value wins the skirmish. A is highest, F is lowest. (Fighters only.)
The skirmish becomes a war.
—description from the designer
As in War, players choose a card from their hand, hold it out face down and reveal them simultaneously to begin a skirmish. The charts on the cards show you the result based on the type of card played by your opponent. These results can be:
You win the skirmish.
You lose the skirmish.
The higher numbered card wins the skirmish. If tied, the skirmish becomes a battle.
The skirmish becomes a battle.
The higher letter value wins the skirmish. A is highest, F is lowest. (Fighters only.)
The skirmish becomes a war.
—description from the designer
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