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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Rey Alicea
-
아티스트
Rey Alicea
-
인원
게임 소개
두 명의 선수 B&W.
10x10 체커보드에서 게임을 했다.
체스 퀸 8명 화이트 4명 블랙 4명
B&W 스톤 공급.
세우다
검은색 퀸은 정사각형(A4, D10, G1, J7)에 배치됩니다. 흰색 퀸은 정사각형(A7, D1, G10, J4) 또는 그 반대이다.
놀다
흑은 첫 번째 턴에서 움직이지만 쏘지 않는다. 돌아가면 교대한다. 차례에 따라, 선수는 두 가지 중 하나를 해야 한다.
1) 퀸을 빈 정사각형(정형 또는 대각선)의 수에 따라 일직선으로 이동하여 빈 정사각형에서 이동을 끝냅니다. 그런 다음 퀸으로부터 마지막으로 이동한 임의의 수의 빈 정사각형(직선 또는 대각선)에 직선으로 있는 빈 정사각형에 상대편의 색상의 돌을 놓습니다.
2) 퀸을 상대의 스톤에 인접한 빈 정사각형에서 끝내는 빈 정사각형(정형 또는 대각선) 수에 걸쳐 일직선으로 움직입니다. 여왕과 돌은 이제 선(직선 또는 대각선)을 정의한다. 만약 그 선의 다음 사각형이 상대편의 돌과 그 다음 사각형을 이어받는다면, 그 사각형의 색상은 상대편의 돌과 움직이는 퀸 사이에 갇히게 된다. 포획된 상대 스톤은 움직이는 플레이어의 컬러 스톤으로 교체됩니다.
목표
만약 한 선수가 움직일 수 없다면, 그는 모든 선수들이 경기를 끝낼 때 패스해야 한다.
보드에서 가장 많은 말을 가진 플레이어가 승리합니다.
디자이너의 설명입니다.
10x10 체커보드에서 게임을 했다.
체스 퀸 8명 화이트 4명 블랙 4명
B&W 스톤 공급.
세우다
검은색 퀸은 정사각형(A4, D10, G1, J7)에 배치됩니다. 흰색 퀸은 정사각형(A7, D1, G10, J4) 또는 그 반대이다.
놀다
흑은 첫 번째 턴에서 움직이지만 쏘지 않는다. 돌아가면 교대한다. 차례에 따라, 선수는 두 가지 중 하나를 해야 한다.
1) 퀸을 빈 정사각형(정형 또는 대각선)의 수에 따라 일직선으로 이동하여 빈 정사각형에서 이동을 끝냅니다. 그런 다음 퀸으로부터 마지막으로 이동한 임의의 수의 빈 정사각형(직선 또는 대각선)에 직선으로 있는 빈 정사각형에 상대편의 색상의 돌을 놓습니다.
2) 퀸을 상대의 스톤에 인접한 빈 정사각형에서 끝내는 빈 정사각형(정형 또는 대각선) 수에 걸쳐 일직선으로 움직입니다. 여왕과 돌은 이제 선(직선 또는 대각선)을 정의한다. 만약 그 선의 다음 사각형이 상대편의 돌과 그 다음 사각형을 이어받는다면, 그 사각형의 색상은 상대편의 돌과 움직이는 퀸 사이에 갇히게 된다. 포획된 상대 스톤은 움직이는 플레이어의 컬러 스톤으로 교체됩니다.
목표
만약 한 선수가 움직일 수 없다면, 그는 모든 선수들이 경기를 끝낼 때 패스해야 한다.
보드에서 가장 많은 말을 가진 플레이어가 승리합니다.
디자이너의 설명입니다.
Two players B&W.
Played on a 10x10 checkerboard.
8 Chess queens, 4 White and 4 Black.
A supply of B&W stones.
SETUP
Black queens are set on squares (A4, D10, G1, J7). White queens are set on squares (A7, D1, G10, J4) or vice versa.
PLAY
Black moves but does not shoot on the first turn. Turns then alternate. On a turn, a player must do one of two things.
1) Move a queen in a straight line across any number of empty squares (orthogonally or diagonally) ending the move on an empty square. Then place a stone in your opponent's color on an empty square away in a straight line across any number of empty squares (orthogonally or diagonally) from the queen that was last moved, or
2) Move a queen in a straight line across any number of empty squares (orthogonally or diagonally) ending the move on an empty square adjacent to an opponent's stone. The queen and the stone now define a line (straight or diagonal). If the next square of that line, going in the direction of the opponent's stone, is vacant or the next squares hold your opponent's stones followed by an empty square, then your color stone is placed on that square, thus trapping your opponent's stones between itself and the moving queen. Captured opponent stones are replaced with moving player's color stones.
GOAL
If a player is unable to make a move, he must pass, when all players pass the game ends.
The player with the most pieces on the board wins.
Description by the designer.
Played on a 10x10 checkerboard.
8 Chess queens, 4 White and 4 Black.
A supply of B&W stones.
SETUP
Black queens are set on squares (A4, D10, G1, J7). White queens are set on squares (A7, D1, G10, J4) or vice versa.
PLAY
Black moves but does not shoot on the first turn. Turns then alternate. On a turn, a player must do one of two things.
1) Move a queen in a straight line across any number of empty squares (orthogonally or diagonally) ending the move on an empty square. Then place a stone in your opponent's color on an empty square away in a straight line across any number of empty squares (orthogonally or diagonally) from the queen that was last moved, or
2) Move a queen in a straight line across any number of empty squares (orthogonally or diagonally) ending the move on an empty square adjacent to an opponent's stone. The queen and the stone now define a line (straight or diagonal). If the next square of that line, going in the direction of the opponent's stone, is vacant or the next squares hold your opponent's stones followed by an empty square, then your color stone is placed on that square, thus trapping your opponent's stones between itself and the moving queen. Captured opponent stones are replaced with moving player's color stones.
GOAL
If a player is unable to make a move, he must pass, when all players pass the game ends.
The player with the most pieces on the board wins.
Description by the designer.
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