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BGG랭킹
BGG전체 : 3407
STRATEGY : 1476
FAMILYGAMES : 1053 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-80 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Wolfgang Kramer
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
각 플레이어는 12개의 도구, 식량, 무역 상품 또는 보물을 넣을 수 있는 공간이 있는 백팩을 가지고 있다. 한 바퀴를 돌 때 움직일 수 있는 정사각형 수는 배낭의 빈 공간 개수이므로 가볍게 여행할수록 더 빠릅니다.
초기에는 13개의 타일(7x7 정사각형 다리 2개)만 테이블 위에 올려져 있고, 모두가 구석에서 생선 3개(식량)와 진주목걸이 2개(상품 거래)로 시작한다. 당신의 차례에 해야 할 한 가지는 무작위로 그려진 타일을 당신의 폰이 현재 서 있는 타일에 추가하는 것이다. 시작부터 맞은편 모퉁이의 기와가 그려질 정도로 판자가 차츰 채워지고, 이 기와는 분실된 절터를 지정해 도달하는 모든 사람에게 상여금을 지급한다. 빨리 갈수록 보너스가 더 많아져요.
약 절반의 광장은 입장료가 무료이며, 배낭을 위한 다른 물건들을 얻을 수 있습니다. 예를 들어, 당신이 이미 낚싯대를 가지고 있다면, 어떤 광장에서는 더 많은 물고기를 잡을 수 있을 것이다. 나머지 절반은 "어드벤처"타일로, 진입을 위해 배낭 아이템을 지출해야 한다. 예를 들어, 와일드캣 타일을 입력하기 위해 두 개의 라이플을 사용해야 할 수도 있습니다. 그런 다음 "camp" 마커를 배치하면 나중에 무료로 타일에 들어갈 수 있습니다. 게임의 많은 부분은 필요한 아이템을 조립하여 어드벤처 타일을 지나 잃어버린 사원까지 가는 것을 포함한다.
골드랜드는 퍼즐을 푸는 사람들에게 어필하며 엘도라도를 찾아 황야를 탐험하는 재미있는 분위기가 있다.
초기에는 13개의 타일(7x7 정사각형 다리 2개)만 테이블 위에 올려져 있고, 모두가 구석에서 생선 3개(식량)와 진주목걸이 2개(상품 거래)로 시작한다. 당신의 차례에 해야 할 한 가지는 무작위로 그려진 타일을 당신의 폰이 현재 서 있는 타일에 추가하는 것이다. 시작부터 맞은편 모퉁이의 기와가 그려질 정도로 판자가 차츰 채워지고, 이 기와는 분실된 절터를 지정해 도달하는 모든 사람에게 상여금을 지급한다. 빨리 갈수록 보너스가 더 많아져요.
약 절반의 광장은 입장료가 무료이며, 배낭을 위한 다른 물건들을 얻을 수 있습니다. 예를 들어, 당신이 이미 낚싯대를 가지고 있다면, 어떤 광장에서는 더 많은 물고기를 잡을 수 있을 것이다. 나머지 절반은 "어드벤처"타일로, 진입을 위해 배낭 아이템을 지출해야 한다. 예를 들어, 와일드캣 타일을 입력하기 위해 두 개의 라이플을 사용해야 할 수도 있습니다. 그런 다음 "camp" 마커를 배치하면 나중에 무료로 타일에 들어갈 수 있습니다. 게임의 많은 부분은 필요한 아이템을 조립하여 어드벤처 타일을 지나 잃어버린 사원까지 가는 것을 포함한다.
골드랜드는 퍼즐을 푸는 사람들에게 어필하며 엘도라도를 찾아 황야를 탐험하는 재미있는 분위기가 있다.
Each player has a backpack with room for 12 tools, provisions, trading goods, or treasures. The number of squares you can move on a turn is the number of empty spaces in your backpack, so the lighter you travel, the faster.
In the beginning, only 13 tiles (two legs of a 7x7 square) are on the table, and everybody starts in the corner with three fish (provisions) and two pearl necklaces (trading goods). One thing to do on your turn is "explore," adding a randomly drawn tile next to the one where your pawn currently stands. The board gradually fills in to the point where the tile at the opposite corner from the start is drawn, and this tile is designated the site of the lost temple and pays bonuses for everyone who reaches it. The sooner you get there, the better the bonuses.
About half the squares are free to enter and let you obtain other items for your backpack. If you're already carrying a fishing pole, for example, in some squares you'll be able to pick up more fish. The other half are "adventure" tiles that require the expenditure of backpack items in order to gain entry. You might have to spend two rifles, for example, to enter a wildcat tile; then you place a "camp" marker and can enter that tile for free in the future. A lot of the game involves going back and forth to tiles where you can assemble the necessary items to work your way through the adventure tiles to the lost temple.
Goldland appeals to puzzle-solvers and has a fun atmosphere of exploring the wilderness in search of El Dorado.
In the beginning, only 13 tiles (two legs of a 7x7 square) are on the table, and everybody starts in the corner with three fish (provisions) and two pearl necklaces (trading goods). One thing to do on your turn is "explore," adding a randomly drawn tile next to the one where your pawn currently stands. The board gradually fills in to the point where the tile at the opposite corner from the start is drawn, and this tile is designated the site of the lost temple and pays bonuses for everyone who reaches it. The sooner you get there, the better the bonuses.
About half the squares are free to enter and let you obtain other items for your backpack. If you're already carrying a fishing pole, for example, in some squares you'll be able to pick up more fish. The other half are "adventure" tiles that require the expenditure of backpack items in order to gain entry. You might have to spend two rifles, for example, to enter a wildcat tile; then you place a "camp" marker and can enter that tile for free in the future. A lot of the game involves going back and forth to tiles where you can assemble the necessary items to work your way through the adventure tiles to the lost temple.
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