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  • 인원

    1-8 명

    BGG추천: 1-8+ 명
  • 게임시간

    150-150 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

이 무료 "하푼 V: Jumpstart"는 새로운 플레이어들에게 규칙 체계를 설명하고 베테랑 하푼 플레이어들에게 제5판 규칙에 대한 많은 변경 사항을 숙지시킵니다.

이전의 제4판은 2001년(!)에 마지막으로 업데이트되었으므로 새로운 시스템뿐만 아니라 현대 해전의 복잡한 상호작용과 기술적 세부 사항을 모델링하는 더 나은 방법 측면에서 많은 할 일이 있었다.

진짜 움직이는 부분이 많아요. 예를 들어, 레이다에 의한 탐지는 접촉의 범위, 그 크기와 다른 특징, 레이다의 종류, 레이다의 기술 수준, 날씨, 육지와의 근접성, 탐지 처리 속도(전투 시스템)에 의해 영향을 받는다. 그리고 나서 공격 방해전화가 일어났습니다.

작살은 복잡한 게임이다. 게임할 수 있는 이유는 우리가 무자비하게 많은 상호작용을 단순화하고 수동 플레이를 느리게 할 수 있는 &ldqu;블랙박스&rdqu; 프로세스를 추상화하기 위해 열심히 노력했기 때문입니다. 우리는 게임이 현실 세계의 균형에 기반한 결정을 내리는 것을 원합니다.

이 게임은 해전에 대해 배워야 합니다. 여느 게임과 마찬가지로 이해도가 높을수록 승산이 높아진다. 그 규칙은, 실제 용어로, 레이더, 음파 탐지기, 그리고 다른 센서들이 어떻게 작동하는지 설명한다. 그 중 일부는 불가사의하고, 모든 것은 진짜이다. 그리고 해군전에서는, 다른 쪽을 찾는 것이지요.
This free "Harpoon V: Jumpstart" explains the rules system to new players and familiarizes veteran Harpoon players with the many changes made to the fifth edition rules.

The previous fourth edition was last updated in 2001(!), so there’s a lot of catching up to do, not only in terms of new systems that have appeared, but better ways of modeling the complex interactions and technical details of modern naval warfare.

Seriously, there are a lot of moving parts. For example, a detection by radar is affected by the range of the contact, its signature (which is not the same as its size), the type of radar, the radar’s technology level, the weather, the contact’s proximity to land, and how quickly the detection is processed (a new feature in this edition, the combat system). And then there’s offensive jamming.

Harpoon is a complex game. It is playable because we have worked hard to ruthlessly simplify the many interactions and abstract, or “black-box” processes that would otherwise slow manual play to a crawl. We want the game to be about making decisions, based on real-world trade-off s.

This game requires that you learn about naval warfare. Like any game, the more you understand, the better your chance of winning. The rules explain, in real-world terms, how radar, sonar, and other sensors work. Some of it is arcane; all of it is real. And in naval warfare, finding the other side is the hard part.

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