-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Keir Williams
-
아티스트
Daniel King
-
인원
게임 소개
도둑놈들 위한 술집이야! 금을 가져가기 위해 당신의 눈을 금고에 던지세요! 벽을 무너뜨린 선수가 금을 받지만 다음 사람이 일을 너무 쉽게 만들지 않도록 조심해라. 도둑들 사이에 명예가 없다는 것을 우리는 알고 있기 때문이다.
설정:
블링크는 반짝이는 패턴을 나타내는 골드 블링크로 게임을 시작합니다. 시작하려면 각 플레이어에게 골드 블링크를 하나씩 부여하십시오. 그런 다음 각 플레이어는 금색 블링크를 길게 눌러 도둑으로 변경합니다. 플레이어는 도둑의 눈을 두 번 클릭하여 4개의 팀 색상을 전환할 수 있습니다.
또한 적은 수의 블링크를 사용하는 경우 플레이어가 도둑 한 명만 블링크를 공유하여 통과시키고 턴 사이에 색을 변경할 수 있습니다.
남은 블링크를 뭉쳐 금고로 만듭니다. 가운데 반짝이는 금은 어두운 벽으로 둘러싸여 보일 것이다. 테이블 중앙에 볼트를 놓은 다음 게임을 시작할 시작 플레이어를 선택합니다.
가장 최근에 은행을 방문한 선수가 먼저 간다.
게임플레이:
각 플레이어’의 차례가 올 때마다 도둑 블링크를 테이블 위로 밀어 Vault에 연결하려고 시도합니다. 테이블 주위를 움직여 차례에 상관없이 볼트를 공격할 수 있습니다.
도둑이 성공적으로 연결되면 벽에서 팀 색상이 깜박입니다. 금고에서 도둑의 연결을 해제하고 다시 가져가십시오. 연결하지 않은 경우 단순히 도둑을 찾으십시오. 도둑을 찾으려고 할 때 실수로 볼트에 연결한 경우 다음 차례를 건너뛰어야 합니다. 도둑을 되찾고 나면, 당신의 차례는 끝입니다.
각 볼트 블링크는 체력이 6개이며, 도둑의 공격을 받을 때마다 1개의 피해를 입습니다. 금고의 일부가 절반의 상태 또는 그 이하일 때, 그것은 무너지고 맥동하기 시작할 것입니다. 체력이 0이 되면 볼트가 팀 컬러를 회전시켜 축하할 것입니다. 금색 블링크를 볼트에서 분리한 후 잡고 있습니다. 이로 인해 볼트가 여러 조각으로 나뉘면 연결이 끊긴 볼트 조각을 다시 연결합니다.
경험이 많은 플레이어의 경우 다음을 시도해 보십시오.
선수들이 턴할 때, 그들이 첫 번째 샷을 할 경우 그들은 다시 시도할 수 있다. 두 번째 샷에서 성공하면 차례가 끝나고 다음 선수가 가고, 성공하지 못하면 다음 차례를 건너뛰어야 한다.
경험이 풍부한 플레이어를 위해 다음을 시도해 보십시오.
차례를 놓치거나 차례를 끝낼 때까지 계속 던질 수 있다. 자기 차례가 끝나고 다음 차례를 건너뛸 경우.
승리 조건:
마지막 볼트 블링크를 요청하면 게임이 종료됩니다. 가장 많은 금빛 블링크를 획득한 선수가 승리합니다!
대체 플레이 스타일
강도질은 다양한 규칙 집합으로 할 수 있다. 여러 명의 선수가 한 팀 색깔을 공유하여 한 팀에서 경기를 할 수 있습니다. 또한 플레이 표면의 크기와 모양에 따라 플레이어가 공격을 할 수 있는 장소를 제한할 수 있습니다.
설정:
블링크는 반짝이는 패턴을 나타내는 골드 블링크로 게임을 시작합니다. 시작하려면 각 플레이어에게 골드 블링크를 하나씩 부여하십시오. 그런 다음 각 플레이어는 금색 블링크를 길게 눌러 도둑으로 변경합니다. 플레이어는 도둑의 눈을 두 번 클릭하여 4개의 팀 색상을 전환할 수 있습니다.
또한 적은 수의 블링크를 사용하는 경우 플레이어가 도둑 한 명만 블링크를 공유하여 통과시키고 턴 사이에 색을 변경할 수 있습니다.
남은 블링크를 뭉쳐 금고로 만듭니다. 가운데 반짝이는 금은 어두운 벽으로 둘러싸여 보일 것이다. 테이블 중앙에 볼트를 놓은 다음 게임을 시작할 시작 플레이어를 선택합니다.
가장 최근에 은행을 방문한 선수가 먼저 간다.
게임플레이:
각 플레이어’의 차례가 올 때마다 도둑 블링크를 테이블 위로 밀어 Vault에 연결하려고 시도합니다. 테이블 주위를 움직여 차례에 상관없이 볼트를 공격할 수 있습니다.
도둑이 성공적으로 연결되면 벽에서 팀 색상이 깜박입니다. 금고에서 도둑의 연결을 해제하고 다시 가져가십시오. 연결하지 않은 경우 단순히 도둑을 찾으십시오. 도둑을 찾으려고 할 때 실수로 볼트에 연결한 경우 다음 차례를 건너뛰어야 합니다. 도둑을 되찾고 나면, 당신의 차례는 끝입니다.
각 볼트 블링크는 체력이 6개이며, 도둑의 공격을 받을 때마다 1개의 피해를 입습니다. 금고의 일부가 절반의 상태 또는 그 이하일 때, 그것은 무너지고 맥동하기 시작할 것입니다. 체력이 0이 되면 볼트가 팀 컬러를 회전시켜 축하할 것입니다. 금색 블링크를 볼트에서 분리한 후 잡고 있습니다. 이로 인해 볼트가 여러 조각으로 나뉘면 연결이 끊긴 볼트 조각을 다시 연결합니다.
경험이 많은 플레이어의 경우 다음을 시도해 보십시오.
선수들이 턴할 때, 그들이 첫 번째 샷을 할 경우 그들은 다시 시도할 수 있다. 두 번째 샷에서 성공하면 차례가 끝나고 다음 선수가 가고, 성공하지 못하면 다음 차례를 건너뛰어야 한다.
경험이 풍부한 플레이어를 위해 다음을 시도해 보십시오.
차례를 놓치거나 차례를 끝낼 때까지 계속 던질 수 있다. 자기 차례가 끝나고 다음 차례를 건너뛸 경우.
승리 조건:
마지막 볼트 블링크를 요청하면 게임이 종료됩니다. 가장 많은 금빛 블링크를 획득한 선수가 승리합니다!
대체 플레이 스타일
강도질은 다양한 규칙 집합으로 할 수 있다. 여러 명의 선수가 한 팀 색깔을 공유하여 한 팀에서 경기를 할 수 있습니다. 또한 플레이 표면의 크기와 모양에 따라 플레이어가 공격을 할 수 있는 장소를 제한할 수 있습니다.
It's bocce for burglars! Fling your Blinks at the vault in an attempt to take the gold! The player who breaks the wall down gets the gold, but be careful not to make the job too easy for the next person… as we know there's no honor among thieves."
Setup:
Blinks begin the game as gold Blinks, which display a glittering pattern. To begin, give each player a single gold Blink. Each player then long-presses their gold Blink to change it into a Thief. Players can double click their thief blink to switch between the four team colors.
Alternatively, if you are playing with a small number of Blinks, players can share a single thief Blink, passing it and changing its color between turns.
Lump together the remaining Blinks to be the vault. The shimmering gold in the middle will appear surrounded by dark walls. Set the vault in the center of the table, then choose a starting player to begin the game.
The player who most recently visited a bank goes first
Gameplay:
On each player’s turn, they slide their thief Blink across the table, and attempt to connect it to the Vault. You may move around the table to attack the vault from any angle during your turn.
If your thief successfully connects, the wall will flash your team color. Disconnect your thief from the vault and take it back. If you did not connect, simply retrieve your thief. If you accidentally connect to the vault when trying to retrieve your thief, you must skip your next turn. Once you’ve retrieved your thief, your turn ends.
Each vault Blink has 6 health, and takes 1 damage each time it is attacked by a thief. When a part of the vault is at half health or lower, it will begin to crumble and pulse. When it reaches 0 health, the vault will spin your team color in celebration. Disconnect the gold Blink from the vault and hold on to it. If this causes the vault to break into multiple pieces, attach the disconnected vault pieces back together.
For experienced players try:
On a players turn, if they make the first shot they can choose to try again. If they succeed in the second shot their turn is over and the next player goes, if they do not succeed then they must skip their next turn
For more experienced players try:
On a players turn they may keep attempting throws until they miss or choose to end their their turn. In the case they miss their turn is over and they skip their next turn.
Win Condition:
When the last vault Blink is claimed, the game ends. The player with the most gold Blinks wins!
Alternate Playstyles
Heist can be played with a variety of different rulesets. Multiple players can play on a team by sharing a team color. In addition, depending on the size and shape of the play surface, you may choose to restrict the places from which a player can make their attack.
Setup:
Blinks begin the game as gold Blinks, which display a glittering pattern. To begin, give each player a single gold Blink. Each player then long-presses their gold Blink to change it into a Thief. Players can double click their thief blink to switch between the four team colors.
Alternatively, if you are playing with a small number of Blinks, players can share a single thief Blink, passing it and changing its color between turns.
Lump together the remaining Blinks to be the vault. The shimmering gold in the middle will appear surrounded by dark walls. Set the vault in the center of the table, then choose a starting player to begin the game.
The player who most recently visited a bank goes first
Gameplay:
On each player’s turn, they slide their thief Blink across the table, and attempt to connect it to the Vault. You may move around the table to attack the vault from any angle during your turn.
If your thief successfully connects, the wall will flash your team color. Disconnect your thief from the vault and take it back. If you did not connect, simply retrieve your thief. If you accidentally connect to the vault when trying to retrieve your thief, you must skip your next turn. Once you’ve retrieved your thief, your turn ends.
Each vault Blink has 6 health, and takes 1 damage each time it is attacked by a thief. When a part of the vault is at half health or lower, it will begin to crumble and pulse. When it reaches 0 health, the vault will spin your team color in celebration. Disconnect the gold Blink from the vault and hold on to it. If this causes the vault to break into multiple pieces, attach the disconnected vault pieces back together.
For experienced players try:
On a players turn, if they make the first shot they can choose to try again. If they succeed in the second shot their turn is over and the next player goes, if they do not succeed then they must skip their next turn
For more experienced players try:
On a players turn they may keep attempting throws until they miss or choose to end their their turn. In the case they miss their turn is over and they skip their next turn.
Win Condition:
When the last vault Blink is claimed, the game ends. The player with the most gold Blinks wins!
Alternate Playstyles
Heist can be played with a variety of different rulesets. Multiple players can play on a team by sharing a team color. In addition, depending on the size and shape of the play surface, you may choose to restrict the places from which a player can make their attack.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
475
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18