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7.5The Deadly Woods: The Battle of the Bulge (2021) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-720 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Ted Raicer
-
아티스트
Charles Kibler, Mark Mahaffey, Joe Youst
-
인원
게임 소개
1944년 12월 히틀러는 벨기에에 있는 연합군 전선의 아르덴 숲 지역에 대한 대규모 공세를 시작했다. 그럼에도 불구하고 독일군은 전투 개시일부터 강한 저항에 직면했고, 공세는 개시 후 10일이 넘었다. 그들은 연합군의 유혈 반격을 따라갔고, 이는 연합군의 방어선에 독일군이 만든 돌출부를 점차 제거해 나갔다.
하지만 당신은 아마 다 알고 있을 거예요. 또 벌지 전투야? 왜, 네. 하지만 다른 방법으로 접근해야 합니다. 특히 수상 경력에 빛나는 디자이너 테드 S. 레이서는 GMT의 다크 밸리에서 개척한 치트 풀 시스템의 변형 버전을 채택했습니다. 1941-45년 동부전선이 이 고전적인 전쟁 게임 주제에 대한 흥미로운 새로운 이해를 위해 서부전선으로 가져왔습니다.
지도의 축척은 (표준 22&rdquo의 약 2/3rds를 차지하며, 34” 지도 시트에 의해, 나머지는 트랙, 차트, 테이블에 주어짐) 16진법까지 3마일이다. 연합군은 대부분 연대와 여단으로 구성되어 있으며, 대부분의 독일군 기갑사단과 보병사단은 2개의 전투집단(전투집단), 독일군 포병, 그라이프 특공대, 보병 트럭, 그리고 폰 데르 헤이트 낙하산 부대, 연합군의 포병, 스크래치 부대, 공병대로 구성되어 있다.
이 게임은 1944년 12월 16일부터 1945년 1월 16일까지 연합군이 후팔라이즈를 탈환함으로써 분단된 전선을 재통합한 시점까지 계속된다. 12월 31일까지의 각 순번은 2일이고 1월 순번은 3일입니다. 전체 캠페인은 13턴으로 진행되는 반면, 독일군의 공격만을 위한 시나리오는 6턴이다. 하지만 데일리 우즈의 체트 시스템과 여러 번의 액션 라운드로, 많은 일들이 단지 6턴만에 일어날 수 있다.
각 면마다 횟수와 유형이 다른 여러 개의 액션 치트가 있습니다. 여기에는 연합군과 독일군 증원군의 도착 라운드를 결정하는 복수의 강화 치트가 포함된다. 역사적 공급 효과를 소개하는 독일 물류 치트들이 있다. 플레이어가 선택할 수 있는 무브먼트 또는 전투 치트가 있습니다. 또한 활동적인 플레이어를 전표에 나열된 능력으로 제한하는 무브먼트 칩과 전투 칩이 있습니다. 그리고 무브먼트와 컴뱃을 어느 정도 조합할 수 있는 독일 5기갑과 연합군 패튼 치트와 같은 특별한 치트가 있다.
이니셔티브 플레이어가 첫 번째 chit을 선택한 후, 나머지 chits는 컵에서 무작위로 뽑는다. 한 선수가 최대 2개의 연속 칩을 뽑을 수 있고, 적 선수가 다음 칩을 받아야 한다.
장갑은 도로와 다리를 따라 다른 부대를 통과하거나 ZOC를 숲 지형에 투사하는 데 매우 제한적이다. 전투로 인해 손실, 후퇴, 항복 또는 교착 상태가 발생할 수 있습니다.
규칙을 알고 있는 선수들은 한 번 당 한 시간 정도 시간이 걸립니다. 독일 플레이어는 뫼즈 강 서쪽의 북쪽 지도 가장자리에서 유닛을 탈출시키거나 턴 끝에 5골을 넣음으로써 즉각적으로 승리할 수 있다. 그렇지 않으면 지리적인 빅토리 포인트에서 게임을 이기게 된다. (또한 독일군은 뫼즈강을 건너서 보급품을 얻었으므로 영국군의 도착으로 즉각적인 승리가 불가능할 때에도 뫼즈강을 밀어낼 이유가 있다.)
또 다른 벌지 게임입니다. 역사적인 액션과 결정들을 담은 게임이죠. 훨씬 더 큰 풋프린트와 플레이 시간을 가진 게임들이죠. 그리고 전투의 혼돈과 마찰에 대한 독특한 생각으로 그것은 솔로 플레이를 위한 훌륭한 선택입니다. 여러분이 불룩 튀어나와도, 여러분은 데일리 우즈를 소장하고 싶을 거예요!
구성 요소들
22& x 34& 지도
1.5 5/8&countersheet
규칙집
플레이어 보조 도구
플레이북
게임 상자 또는 ziploc
-게시자의 설명
하지만 당신은 아마 다 알고 있을 거예요. 또 벌지 전투야? 왜, 네. 하지만 다른 방법으로 접근해야 합니다. 특히 수상 경력에 빛나는 디자이너 테드 S. 레이서는 GMT의 다크 밸리에서 개척한 치트 풀 시스템의 변형 버전을 채택했습니다. 1941-45년 동부전선이 이 고전적인 전쟁 게임 주제에 대한 흥미로운 새로운 이해를 위해 서부전선으로 가져왔습니다.
지도의 축척은 (표준 22&rdquo의 약 2/3rds를 차지하며, 34” 지도 시트에 의해, 나머지는 트랙, 차트, 테이블에 주어짐) 16진법까지 3마일이다. 연합군은 대부분 연대와 여단으로 구성되어 있으며, 대부분의 독일군 기갑사단과 보병사단은 2개의 전투집단(전투집단), 독일군 포병, 그라이프 특공대, 보병 트럭, 그리고 폰 데르 헤이트 낙하산 부대, 연합군의 포병, 스크래치 부대, 공병대로 구성되어 있다.
이 게임은 1944년 12월 16일부터 1945년 1월 16일까지 연합군이 후팔라이즈를 탈환함으로써 분단된 전선을 재통합한 시점까지 계속된다. 12월 31일까지의 각 순번은 2일이고 1월 순번은 3일입니다. 전체 캠페인은 13턴으로 진행되는 반면, 독일군의 공격만을 위한 시나리오는 6턴이다. 하지만 데일리 우즈의 체트 시스템과 여러 번의 액션 라운드로, 많은 일들이 단지 6턴만에 일어날 수 있다.
각 면마다 횟수와 유형이 다른 여러 개의 액션 치트가 있습니다. 여기에는 연합군과 독일군 증원군의 도착 라운드를 결정하는 복수의 강화 치트가 포함된다. 역사적 공급 효과를 소개하는 독일 물류 치트들이 있다. 플레이어가 선택할 수 있는 무브먼트 또는 전투 치트가 있습니다. 또한 활동적인 플레이어를 전표에 나열된 능력으로 제한하는 무브먼트 칩과 전투 칩이 있습니다. 그리고 무브먼트와 컴뱃을 어느 정도 조합할 수 있는 독일 5기갑과 연합군 패튼 치트와 같은 특별한 치트가 있다.
이니셔티브 플레이어가 첫 번째 chit을 선택한 후, 나머지 chits는 컵에서 무작위로 뽑는다. 한 선수가 최대 2개의 연속 칩을 뽑을 수 있고, 적 선수가 다음 칩을 받아야 한다.
장갑은 도로와 다리를 따라 다른 부대를 통과하거나 ZOC를 숲 지형에 투사하는 데 매우 제한적이다. 전투로 인해 손실, 후퇴, 항복 또는 교착 상태가 발생할 수 있습니다.
규칙을 알고 있는 선수들은 한 번 당 한 시간 정도 시간이 걸립니다. 독일 플레이어는 뫼즈 강 서쪽의 북쪽 지도 가장자리에서 유닛을 탈출시키거나 턴 끝에 5골을 넣음으로써 즉각적으로 승리할 수 있다. 그렇지 않으면 지리적인 빅토리 포인트에서 게임을 이기게 된다. (또한 독일군은 뫼즈강을 건너서 보급품을 얻었으므로 영국군의 도착으로 즉각적인 승리가 불가능할 때에도 뫼즈강을 밀어낼 이유가 있다.)
또 다른 벌지 게임입니다. 역사적인 액션과 결정들을 담은 게임이죠. 훨씬 더 큰 풋프린트와 플레이 시간을 가진 게임들이죠. 그리고 전투의 혼돈과 마찰에 대한 독특한 생각으로 그것은 솔로 플레이를 위한 훌륭한 선택입니다. 여러분이 불룩 튀어나와도, 여러분은 데일리 우즈를 소장하고 싶을 거예요!
구성 요소들
22& x 34& 지도
1.5 5/8&countersheet
규칙집
플레이어 보조 도구
플레이북
게임 상자 또는 ziploc
-게시자의 설명
In December 1944 Hitler launched a massive offensive against the weakly held Ardennes forest section of the Allied front in Belgium. Achieving complete surprise, the Germans nevertheless faced tough resistance from the battle's opening days, and the offensive was virtually over 10 days after it began. Their followed a bloody Allied counterattack which gradually erased the bulge the Germans had created in the Allied line.
But you probably know all that. Yet another Battle of the Bulge game? Why yes. But one with a different approach. Specifically, award-winning designer Ted S. Raicer has taken a modified version of the chit pull system pioneered in GMT's The Dark Valley: The East Front 1941-45 and brought it west for an exciting new take on this classic wargame subject.
The scale of the map (which takes up about 2/3rds of a standard 22” by 34” map sheet, the rest given to tracks, charts and tables) is at 3 miles to the hex. Allied units are mostly regiments and brigades, ,with most German armor and infantry divisions divided into two kampfgruppen (battle groups), German artillery, Greif commando teams, infantry trucks, and the Von der Heydte paratroop unit are included as Asset markers, as are Allied artillery, scratch units, and engineers.
The game runs from December 16 1944 to January 16 1945 when the Allies reunited their divided front by recapturing the key town of Houffalize. Each turn through December 31st equals 2 days and the turns in January are three days long. The full campaign lasts thirteen turns while a scenario for just the German offensive is six turns long. But with The Deadly Woods' chit system and its multiple Action Rounds, a lot can happen in only six turns.
Each side gets a number of Action Chits each turn, which vary both in number and type. These include multiple Reinforcement chits which determine the arrival Round (but not Turn) of Allied and German reinforcements. There are German Logistics Chits which introduce historical supply effects. There are Movement or Combat chits which allow a player to choose. There are also Movement chits and Combat chits which limit the Active Player to the capability listed on the chit. And there are special chits, such as the German 5th Panzer and Allied Patton chits that allow some combination of Movement and Combat.
After the Initiative Player chooses the first chit played, the remaining chits are drawn randomly from a cup. A player may draw up to two consecutive chits and then enemy player must get the next chit.
Armor is severely limited in moving through other units along roads and bridges and at projecting ZOC into woods terrain. Combat may result in losses, retreats, surrender, or stalemate.
Each turn should take roughly an hour for players who know the rules. The German Player can win an instant victory by exiting units off the north map edge west of the Meuse or by holding 5 objectives at the end of a turn. Otherwise the game is won on geographic Victory Points. (The Germans also gets Victory Points for crossing the Meuse in supply, even if they are forced back across the river, so he has a reason to push even when the arrival of the British makes an Instant Victory impossible.)
So another Bulge game, but one with the historical action and decisions of games with a much bigger footprint and playing time. And with a unique take on the chaos and friction of the battle that makes it a great choice for solo play. Even if you are bulged out, you'll want The Deadly Woods in your collection!
Components
22" x 34" map
1.5 5/8" countersheets
Rulebook
Player aids
Playbook
Game box or ziploc
-description from publisher
But you probably know all that. Yet another Battle of the Bulge game? Why yes. But one with a different approach. Specifically, award-winning designer Ted S. Raicer has taken a modified version of the chit pull system pioneered in GMT's The Dark Valley: The East Front 1941-45 and brought it west for an exciting new take on this classic wargame subject.
The scale of the map (which takes up about 2/3rds of a standard 22” by 34” map sheet, the rest given to tracks, charts and tables) is at 3 miles to the hex. Allied units are mostly regiments and brigades, ,with most German armor and infantry divisions divided into two kampfgruppen (battle groups), German artillery, Greif commando teams, infantry trucks, and the Von der Heydte paratroop unit are included as Asset markers, as are Allied artillery, scratch units, and engineers.
The game runs from December 16 1944 to January 16 1945 when the Allies reunited their divided front by recapturing the key town of Houffalize. Each turn through December 31st equals 2 days and the turns in January are three days long. The full campaign lasts thirteen turns while a scenario for just the German offensive is six turns long. But with The Deadly Woods' chit system and its multiple Action Rounds, a lot can happen in only six turns.
Each side gets a number of Action Chits each turn, which vary both in number and type. These include multiple Reinforcement chits which determine the arrival Round (but not Turn) of Allied and German reinforcements. There are German Logistics Chits which introduce historical supply effects. There are Movement or Combat chits which allow a player to choose. There are also Movement chits and Combat chits which limit the Active Player to the capability listed on the chit. And there are special chits, such as the German 5th Panzer and Allied Patton chits that allow some combination of Movement and Combat.
After the Initiative Player chooses the first chit played, the remaining chits are drawn randomly from a cup. A player may draw up to two consecutive chits and then enemy player must get the next chit.
Armor is severely limited in moving through other units along roads and bridges and at projecting ZOC into woods terrain. Combat may result in losses, retreats, surrender, or stalemate.
Each turn should take roughly an hour for players who know the rules. The German Player can win an instant victory by exiting units off the north map edge west of the Meuse or by holding 5 objectives at the end of a turn. Otherwise the game is won on geographic Victory Points. (The Germans also gets Victory Points for crossing the Meuse in supply, even if they are forced back across the river, so he has a reason to push even when the arrival of the British makes an Instant Victory impossible.)
So another Bulge game, but one with the historical action and decisions of games with a much bigger footprint and playing time. And with a unique take on the chaos and friction of the battle that makes it a great choice for solo play. Even if you are bulged out, you'll want The Deadly Woods in your collection!
Components
22" x 34" map
1.5 5/8" countersheets
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Player aids
Playbook
Game box or ziploc
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