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BGG랭킹
BGG전체 : 18997
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Jacek Gołębiowski
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아티스트
Beata Smugaj
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인원
게임 소개
Fox Matters는 1-5인 실시간 협동 게임으로, 사랑스러운 여우들이 일상 문제를 해결하는 내용을 담고 있습니다. 시계 경주를 하고, 폭스를 모집하고, 폭스 킹덤에 쌓이는 문제를 해결하기 위해 그들의 상징을 맞추세요.
게임은 스트레스를 받지 않는 계획 단계와 실시간 행동 단계를 번갈아 가며 진행합니다.
들어오는 문제, 합병증, 악몽에 대처하기 위해 플레이어는 카드의 요구 사항에 알맞은 색깔의 기호를 맞춰야 한다.
기호의 출처는 다음과 같습니다.
플레이어’s 미니어처 - 문제를 해결하기 위해 영웅을 투입합니다.
행동/돌봄/우정 카드 - 각 플레이어가 차례대로 시작합니다.
Fox Cards - 게임 중에 모집됩니다.
하지만 카드는 아무렇게나 할 수 없다. 각 카드에는 뒤에 올 수 있는 기호 세트가 있습니다. 실수가 발생하면 필요한 기호가 모두 있더라도 조합이 작동하지 않습니다. 실시간으로 협력하고 여러 문제를 해결할 때 무언가를 놓치는 것이 어렵지 않다.
—디자이너의 설명
게임은 스트레스를 받지 않는 계획 단계와 실시간 행동 단계를 번갈아 가며 진행합니다.
들어오는 문제, 합병증, 악몽에 대처하기 위해 플레이어는 카드의 요구 사항에 알맞은 색깔의 기호를 맞춰야 한다.
기호의 출처는 다음과 같습니다.
플레이어’s 미니어처 - 문제를 해결하기 위해 영웅을 투입합니다.
행동/돌봄/우정 카드 - 각 플레이어가 차례대로 시작합니다.
Fox Cards - 게임 중에 모집됩니다.
하지만 카드는 아무렇게나 할 수 없다. 각 카드에는 뒤에 올 수 있는 기호 세트가 있습니다. 실수가 발생하면 필요한 기호가 모두 있더라도 조합이 작동하지 않습니다. 실시간으로 협력하고 여러 문제를 해결할 때 무언가를 놓치는 것이 어렵지 않다.
—디자이너의 설명
Fox Matters is a 1-5 player real-time co-op game about adorable foxes dealing with everyday problems. Race the clock, recruit Foxes, and match their symbols to deal with troubles piling up in the Fox Kingdom.
Game alternates between the non-stress Planning phase and the real-time Action phase.
To deal with incoming problems, complications, and Nightmares, players need to match symbols in proper colors to requirements on the cards.
The symbols come from:
Player’s Miniatures - just put your hero on the problem to contribute to solving it.
Action/Caring/Friendship Cards - dealt to each player at turns start.
Fox Cards - recruited during the game.
Cards cannot be played haphazardly though. Each card has a set of symbols it can be followed with. If a mistake is made the combination does not work, even if all required symbols are present. When cooperating in real-time and solving multiple problems, it is not hard to miss something.
—description from the designer
Game alternates between the non-stress Planning phase and the real-time Action phase.
To deal with incoming problems, complications, and Nightmares, players need to match symbols in proper colors to requirements on the cards.
The symbols come from:
Player’s Miniatures - just put your hero on the problem to contribute to solving it.
Action/Caring/Friendship Cards - dealt to each player at turns start.
Fox Cards - recruited during the game.
Cards cannot be played haphazardly though. Each card has a set of symbols it can be followed with. If a mistake is made the combination does not work, even if all required symbols are present. When cooperating in real-time and solving multiple problems, it is not hard to miss something.
—description from the designer
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