-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 3-4+ 명 -
게임시간
40-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.75 / 5
-
디자이너
Lou Coatney
-
아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
무료 인쇄 및 플레이는 매우 빠르게 진행되며, 나치 독일의 소련 침공에 대한 간단한/소개 포인트 투 포인트 게임은 40-50분 만에 플레이됩니다.
솔리테어 게임으로 설계되었지만, 살아있는 러시아 선수에게 더 나은 것은 아니었다. 대형, 3명(육군 그룹) 플레이어 팀 3피스 맵 테이블 크기 또는 소형 단일 플레이어 11x17/A3 맵(및 더 작은 조각) "여행" 크기 - 단면 조각으로 구성되어 매우 쉽게 조립할 수 있습니다.
기본 지도는 OKH(OberKommando Herees) 캠페인 계획 지도이다. Levenworth의 Command and General Staff School의 Combined Arms Research Library's Digital Library는 누구나 보거나 사용할 수 있습니다.
한 달에 일곱 번. 6+2 독일군, 10+1 기갑정찰기, 3 루프트플로텐. 핀란드 또는 루마니아 전선/군대는 없다(그래서 오데사는 제외된다).
좀 더 자세한 워게임 로봇 바르바로사와 비슷합니다. 48개의 강약 러시아 단위에서 3개 그룹 - 강약 러시아/중간 러시아/"History, " 및 Weak - 이 사전 정렬되고 이러한 알 수 없는 그룹 중 2개만 선택 및 혼합됩니다. 게임이 끝나면 배열이 약하거나 강한 것으로 판명된 경우 보상 승점이 위아래로 조정됩니다.
또는 보통 (종 곡선과 마찬가지로) 평균/&"역사"로 나오지만 대신 극단으로 갈 수 있는 정렬되지 않은 자유 벨 곡선 선택을 사용할 수 있습니다!
2 &시베리안들은 늦게 도착하며, 모스크바가 너무 빨리 위협을 받을 경우 12월 이전에 도착할 위험이 있다.
강력한(1-팩터) 유닛과 약한 유닛으로 러시아 개인 및 전체 강점을 숨겼습니다. 방어구 대 보병 전투 무기 구분 없음.
지상전은 전략적으로나 전략적으로 예측할 수 없는 유닛 요소인 다이스리스(DICE-LESS)다.
—디자이너의 설명
솔리테어 게임으로 설계되었지만, 살아있는 러시아 선수에게 더 나은 것은 아니었다. 대형, 3명(육군 그룹) 플레이어 팀 3피스 맵 테이블 크기 또는 소형 단일 플레이어 11x17/A3 맵(및 더 작은 조각) "여행" 크기 - 단면 조각으로 구성되어 매우 쉽게 조립할 수 있습니다.
기본 지도는 OKH(OberKommando Herees) 캠페인 계획 지도이다. Levenworth의 Command and General Staff School의 Combined Arms Research Library's Digital Library는 누구나 보거나 사용할 수 있습니다.
한 달에 일곱 번. 6+2 독일군, 10+1 기갑정찰기, 3 루프트플로텐. 핀란드 또는 루마니아 전선/군대는 없다(그래서 오데사는 제외된다).
좀 더 자세한 워게임 로봇 바르바로사와 비슷합니다. 48개의 강약 러시아 단위에서 3개 그룹 - 강약 러시아/중간 러시아/"History, " 및 Weak - 이 사전 정렬되고 이러한 알 수 없는 그룹 중 2개만 선택 및 혼합됩니다. 게임이 끝나면 배열이 약하거나 강한 것으로 판명된 경우 보상 승점이 위아래로 조정됩니다.
또는 보통 (종 곡선과 마찬가지로) 평균/&"역사"로 나오지만 대신 극단으로 갈 수 있는 정렬되지 않은 자유 벨 곡선 선택을 사용할 수 있습니다!
2 &시베리안들은 늦게 도착하며, 모스크바가 너무 빨리 위협을 받을 경우 12월 이전에 도착할 위험이 있다.
강력한(1-팩터) 유닛과 약한 유닛으로 러시아 개인 및 전체 강점을 숨겼습니다. 방어구 대 보병 전투 무기 구분 없음.
지상전은 전략적으로나 전략적으로 예측할 수 없는 유닛 요소인 다이스리스(DICE-LESS)다.
—디자이너의 설명
FREE print-and-play VERY fast and family&friends simple/introductory point-to-point game of the Nazi German invasion of Soviet Russia, plays in 40-50 minutes.
Designed as a solitaire game, but as good if not better with live Russian player. Large, 3 (army group) player team 3-piece map table size or small single player(s) 11x17/A3 map (and smaller pieces) "travel" size - with single-sided pieces, VERY easy to assemble.
The base map is the *actual* OberKommando Heeres (OKH) campaign planning map (albeit the 1943-44 edition with corrections made) in the public domain on Ft. Leavenworth's Command and General Staff School's Combined Arms Research Library's Digital Library for anyone to see/use.
7 monthly turns. 6+2 German armies, 10+1 panzerkorps, and the 3 Luftflotten. No peripheral Finnish or Rumanian fronts/forces (so Odessa is left out).
Similar to my more detailed wargame Robot Barbarossa: From the 48 Strong and Weak Russian units, 3 groups - Strong, Medium/"Historical," and Weak - are pre-sorted and only 2 of these unknown groups are selected and mixed. At end of game, compensation victory points are adjusted up or down for the arrays having been found to be Weak or Strong.
OR you can use the un-presorted free Bell Curve selection which usually (as with bell curves) comes out to the average/"historical" but can instead go to extreme extremes!
2 "Siberians" arrive later, and risk arriving sooner than December if Moscow is too threatened too soon.
Has hidden Russian individual and overall strengths with just Strong (1-factor) and Weak units - no armor vs. infantry combat arms differentiation.
Ground combat is (for simplicity and playing speed) DICE-LESS - the unknown units factor giving unpredictability, strategically as well as tactically.
—description from the designer
Designed as a solitaire game, but as good if not better with live Russian player. Large, 3 (army group) player team 3-piece map table size or small single player(s) 11x17/A3 map (and smaller pieces) "travel" size - with single-sided pieces, VERY easy to assemble.
The base map is the *actual* OberKommando Heeres (OKH) campaign planning map (albeit the 1943-44 edition with corrections made) in the public domain on Ft. Leavenworth's Command and General Staff School's Combined Arms Research Library's Digital Library for anyone to see/use.
7 monthly turns. 6+2 German armies, 10+1 panzerkorps, and the 3 Luftflotten. No peripheral Finnish or Rumanian fronts/forces (so Odessa is left out).
Similar to my more detailed wargame Robot Barbarossa: From the 48 Strong and Weak Russian units, 3 groups - Strong, Medium/"Historical," and Weak - are pre-sorted and only 2 of these unknown groups are selected and mixed. At end of game, compensation victory points are adjusted up or down for the arrays having been found to be Weak or Strong.
OR you can use the un-presorted free Bell Curve selection which usually (as with bell curves) comes out to the average/"historical" but can instead go to extreme extremes!
2 "Siberians" arrive later, and risk arriving sooner than December if Moscow is too threatened too soon.
Has hidden Russian individual and overall strengths with just Strong (1-factor) and Weak units - no armor vs. infantry combat arms differentiation.
Ground combat is (for simplicity and playing speed) DICE-LESS - the unknown units factor giving unpredictability, strategically as well as tactically.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18