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BGG랭킹
BGG전체 : 4145
STRATEGY : 1716
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Brigitte Ditt, Wolfgang Ditt
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
플레이어들은 아틀란티스를 찾고 가라앉은 보물을 되찾고 원료를 추출하기 위해 해저에 연구소를 짓고 있다. 그 보드는 해저의 깊이를 나타내는 음영을 가진 격자로 보여준다.
각 라운드는 3단계로 구성된다.
-정거장 설치 : 추가 연구소가 추가될 예정인데, 연구소는 유형에 따라 장점이 있고, 건설비용은 배치되는 수중경관에 따라 다르다. 같은 종류의 역을 더 많이 사용할수록 더 좋은 이점을 얻을 수 있다. 그것들은 어떤 이점을 누리기 전에 과학자에 의해 점유되어야 합니다.
-대단한 과학자 : 게임을 하려면 돈을 내야 한다. 그들은 연구소를 이용하기 위해 이동할 수 있습니다. 일단 배치되면 그들은 이 역에 남는다. 다른 플레이어가 구축한 스테이션을 사용할 경우 비용이 발생합니다.
-탐사 : 일정요건을 충족하면 최대 3척까지 진수할 수 있다. 이들은 아틀란티스의 잔해를 찾기 위해 노력할 뿐만 아니라 과학적이고 재정적인 보물들을 찾기 위해 기지 밖을 탐험한다. 연구소의 건설과 과학자의 배치는 잠수함의 성능에 큰 도움이 된다.
모든 플레이어들은 특별한 목표를 가지고 있으며, 바다 발견으로 회복 시 더 많은 포인트를 제공한다.
게임은 특정 타일 또는 모든 아틀란티스 타일이 발견되고, 아무도 기지를 확장하기 위해 아무것도 구입/건설하지 않으며, 단 하나의 바다 발견도 하지 못할 때 종료된다.
회복된 아틀란티스 칩과 바다 발견에 대한 점수가 매겨집니다. 플레이어의 특별한 골에 해당하는 발견이 더 많은 점수를 획득합니다. 발견의 합계는 정거장에서 얻은 점수로 곱한다. 남은 금액에 대해서는 가산점이 부여됩니다.
각 라운드는 3단계로 구성된다.
-정거장 설치 : 추가 연구소가 추가될 예정인데, 연구소는 유형에 따라 장점이 있고, 건설비용은 배치되는 수중경관에 따라 다르다. 같은 종류의 역을 더 많이 사용할수록 더 좋은 이점을 얻을 수 있다. 그것들은 어떤 이점을 누리기 전에 과학자에 의해 점유되어야 합니다.
-대단한 과학자 : 게임을 하려면 돈을 내야 한다. 그들은 연구소를 이용하기 위해 이동할 수 있습니다. 일단 배치되면 그들은 이 역에 남는다. 다른 플레이어가 구축한 스테이션을 사용할 경우 비용이 발생합니다.
-탐사 : 일정요건을 충족하면 최대 3척까지 진수할 수 있다. 이들은 아틀란티스의 잔해를 찾기 위해 노력할 뿐만 아니라 과학적이고 재정적인 보물들을 찾기 위해 기지 밖을 탐험한다. 연구소의 건설과 과학자의 배치는 잠수함의 성능에 큰 도움이 된다.
모든 플레이어들은 특별한 목표를 가지고 있으며, 바다 발견으로 회복 시 더 많은 포인트를 제공한다.
게임은 특정 타일 또는 모든 아틀란티스 타일이 발견되고, 아무도 기지를 확장하기 위해 아무것도 구입/건설하지 않으며, 단 하나의 바다 발견도 하지 못할 때 종료된다.
회복된 아틀란티스 칩과 바다 발견에 대한 점수가 매겨집니다. 플레이어의 특별한 골에 해당하는 발견이 더 많은 점수를 획득합니다. 발견의 합계는 정거장에서 얻은 점수로 곱한다. 남은 금액에 대해서는 가산점이 부여됩니다.
The players are building a research station at the bottom of the sea, trying to find Atlantis, recover sunken treasures, and extract raw materials. The board shows the sea floor as a grid with shades indicating the levels of depth.
Each round consists of three phases :
-expanding the station : extra research stations will be added, these give advantages depending on their type, cost to build depends on the underwater landscape on which they are placed. More stations in use of the same type give better advantages. They must be occupied by a scientist before any advantage can be enjoyed.
-deploying scientists : players must pay to bring them into the game. They can be moved around to start using the research stations. Once deployed they remain at this station. When using a station built by another player there is a cost.
-exploration : Up to 3 submarines can be launched when certain requirements are met. These explore outside the base searching for scientific and financial treasures as well as trying to find remains of Atlantis. The amount of built research stations and deployment of scientists greatly aid in the performance of the submarines.
All players have special goals, consisting of sea discoveries that provide more points when recovered.
The game ends when certain tiles or all of the Atlantis tiles are found, when nobody buys/builds anything to expand the base and when not a single sea discovery was recovered.
Points are scored for recovered Atlantis chips and sea discoveries. Discoveries corresponding to the player's special goals score more points. The total of the discoveries is multiplied by the points gained from the stations. Extra points are given for left over money.
Each round consists of three phases :
-expanding the station : extra research stations will be added, these give advantages depending on their type, cost to build depends on the underwater landscape on which they are placed. More stations in use of the same type give better advantages. They must be occupied by a scientist before any advantage can be enjoyed.
-deploying scientists : players must pay to bring them into the game. They can be moved around to start using the research stations. Once deployed they remain at this station. When using a station built by another player there is a cost.
-exploration : Up to 3 submarines can be launched when certain requirements are met. These explore outside the base searching for scientific and financial treasures as well as trying to find remains of Atlantis. The amount of built research stations and deployment of scientists greatly aid in the performance of the submarines.
All players have special goals, consisting of sea discoveries that provide more points when recovered.
The game ends when certain tiles or all of the Atlantis tiles are found, when nobody buys/builds anything to expand the base and when not a single sea discovery was recovered.
Points are scored for recovered Atlantis chips and sea discoveries. Discoveries corresponding to the player's special goals score more points. The total of the discoveries is multiplied by the points gained from the stations. Extra points are given for left over money.
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