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6.8Field of Glory: Ancient and Medieval Wargaming Rules (2008) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.65 / 5
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디자이너
Simon Hall, Richard Bodley Scott, Terry Shaw
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아티스트
Peter Dennis
-
인원
게임 소개
'영광의 들판'은 고대와 중세 테이블 상판 전투를 위한 역사적인 미니어처 규칙이다.
디자이너로부터:
영광의 들판에서 당신은 C-in C와 그의 고위 지휘관들이 이끄는 대략 10-15개의 전투 집단으로 구성된 군대를 지휘하게 될 것이다. 이 게임은 실제와 마찬가지로 지휘관(당신)이 처음부터 의사결정에 완전히 몰두하도록 설계되었습니다. 당신의 주요 목표는 적군을 압도하고 전투의 중요한 지점에 병력을 집중시키는 것입니다. 그러면 적의 전투 의지가 파괴되고, 지휘관(상대)의 사기가 크게 저하되어 승리할 수 있습니다.
우리의 동반 군대 목록에는 역사적 개요와 정확하게 조사된 수백 명의 군대의 구성이 포함되어 있습니다. 여러분의 전투가 현실적이고 역사적인 느낌을 가질 수 있도록 말입니다.
또한, 현실에서, 어떤 군대는 상대적으로 작아서, 5,000명 정도의 적은 병력으로 구성되어 있는 반면, 다른 군대는 거대할 것이다. Field of Glory는 포인트 시스템을 사용하여 이 병력이 동등하게 일치할 수 있는 정도를 확인할 수 있게 해줍니다. 각 병력은 “what if” 만남을 만들기 위해 개별 병력의 혼합과 균형을 유지할 수 있기 때문입니다.
우리는 백지 한 장으로 시작해서 가능한 다양한 메커니즘을 살펴보았습니다. 어떤 개념들은 완전히 새로운 것이다. 다른 것들은 언뜻 보기에는 친숙해 보이지만, 영광의 들판만의 스타일을 주면서 완전히 새로운 방식으로 나머지 규칙들과 상호작용한다.
Field of Glory에서 우리의 가장 중요한 목표는 게임을 재미있게 하면서 강한 역사적 느낌을 유지하는 것입니다. 그러니 알렉산더 대왕이 되든 갱기스 칸이 되든 그건 너에게 달렸어, 즐거운 게임, 그리고 너의 주사위가 높이 오르길!
디자이너로부터:
영광의 들판에서 당신은 C-in C와 그의 고위 지휘관들이 이끄는 대략 10-15개의 전투 집단으로 구성된 군대를 지휘하게 될 것이다. 이 게임은 실제와 마찬가지로 지휘관(당신)이 처음부터 의사결정에 완전히 몰두하도록 설계되었습니다. 당신의 주요 목표는 적군을 압도하고 전투의 중요한 지점에 병력을 집중시키는 것입니다. 그러면 적의 전투 의지가 파괴되고, 지휘관(상대)의 사기가 크게 저하되어 승리할 수 있습니다.
우리의 동반 군대 목록에는 역사적 개요와 정확하게 조사된 수백 명의 군대의 구성이 포함되어 있습니다. 여러분의 전투가 현실적이고 역사적인 느낌을 가질 수 있도록 말입니다.
또한, 현실에서, 어떤 군대는 상대적으로 작아서, 5,000명 정도의 적은 병력으로 구성되어 있는 반면, 다른 군대는 거대할 것이다. Field of Glory는 포인트 시스템을 사용하여 이 병력이 동등하게 일치할 수 있는 정도를 확인할 수 있게 해줍니다. 각 병력은 “what if” 만남을 만들기 위해 개별 병력의 혼합과 균형을 유지할 수 있기 때문입니다.
우리는 백지 한 장으로 시작해서 가능한 다양한 메커니즘을 살펴보았습니다. 어떤 개념들은 완전히 새로운 것이다. 다른 것들은 언뜻 보기에는 친숙해 보이지만, 영광의 들판만의 스타일을 주면서 완전히 새로운 방식으로 나머지 규칙들과 상호작용한다.
Field of Glory에서 우리의 가장 중요한 목표는 게임을 재미있게 하면서 강한 역사적 느낌을 유지하는 것입니다. 그러니 알렉산더 대왕이 되든 갱기스 칸이 되든 그건 너에게 달렸어, 즐거운 게임, 그리고 너의 주사위가 높이 오르길!
Field of Glory is a set of historical miniatures rules for ancient and medieval tabletop battles.
From the designers:
In Field of Glory you will take command of an army which consists of approximately 10-15 battle groups led by the C-in-C and his senior commanders. The game has been designed to ensure that, just as in reality, the commanders (you) are fully occupied with decision making from the outset. Your key objective is to outmanoeuvre the enemy army and concentrate your forces at critical points in the battle. This will then destroy the enemy's will to fight, deal a devastating blow to the morale of their commanders (your opponent) and allow you to win.
Our companion army list books will contain historical overviews and the organisation of hundreds of accurately researched armies, ensuring that your battles will be able to have a realistic and historical feel.
Also, in reality, some armies would be relatively small, consisting of as few as 5,000 men, whilst others would be enormous. Field of Glory will allow you to see what might have been had these forces been equally matched, using a points system, as each army can then be scaled up or down whilst retaining an individual mix and balance of troops to create “what if” encounters.
We started with a blank sheet of paper and looked at a wide range of possible mechanisms. Some concepts are entirely new. Others may look familiar at first glance, but interact with the rest of the rules in a completely new way, giving Field of Glory a style all its own.
In Field of Glory our most important objective is to make the game fun to play whilst retaining a strong historical feel. So whether you fancy being Alexander the Great or Ghengis Khan, it's up to you, happy gaming and may your dice roll high!
From the designers:
In Field of Glory you will take command of an army which consists of approximately 10-15 battle groups led by the C-in-C and his senior commanders. The game has been designed to ensure that, just as in reality, the commanders (you) are fully occupied with decision making from the outset. Your key objective is to outmanoeuvre the enemy army and concentrate your forces at critical points in the battle. This will then destroy the enemy's will to fight, deal a devastating blow to the morale of their commanders (your opponent) and allow you to win.
Our companion army list books will contain historical overviews and the organisation of hundreds of accurately researched armies, ensuring that your battles will be able to have a realistic and historical feel.
Also, in reality, some armies would be relatively small, consisting of as few as 5,000 men, whilst others would be enormous. Field of Glory will allow you to see what might have been had these forces been equally matched, using a points system, as each army can then be scaled up or down whilst retaining an individual mix and balance of troops to create “what if” encounters.
We started with a blank sheet of paper and looked at a wide range of possible mechanisms. Some concepts are entirely new. Others may look familiar at first glance, but interact with the rest of the rules in a completely new way, giving Field of Glory a style all its own.
In Field of Glory our most important objective is to make the game fun to play whilst retaining a strong historical feel. So whether you fancy being Alexander the Great or Ghengis Khan, it's up to you, happy gaming and may your dice roll high!
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