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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
17+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nathan Bryan
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아티스트
Nathan Bryan
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인원
게임 소개
호러플릭은 한 명이 상대 역할을 맡고 나머지 선수들이 상대 진영에 따라 야영객들을 구출하고 목표를 달성하려는 캠프 카운슬러의 역할을 맡는 올 대 원 게임이다.
상담사 지역은 길항근에 의해 발생하는 문제를 해결하기 위해 도와 주는 간단한 엔진을 찾기 위하여 건설될 이사를 할 예정이다. 플레이어는 기본 동작으로 싸우고, 숨기고, 검색하고, 실행할 수 있습니다. 각 플레이어는 자신이 할 수 있는 다양한 파워와 아이템을 가지고 있다.
적수는 플레이어를 잡기 위해 덫과 서프라이즈가 깔린 장소에 수색대를 구축한다. 그런 다음 게임 플레이 중에 게임 시작 시 선택한 적수를 기반으로 골을 넣으려는 플레이어를 목표로 움직입니다. 적수마다 할 수 있는 행동이 다르다.
양쪽의 승리조건은 상대가 어느 쪽을 선택하느냐에 따라 결정된다. 탈출할 수 있는 핵심 아이템을 찾는 것, 야영객을 구출하는 것, 의식을 행하는 것, 그리고 그 목록은 계속된다. 야영지 공포영화와 그것이 어떻게 해결되는지 생각해봐.
—디자이너의 설명
상담사 지역은 길항근에 의해 발생하는 문제를 해결하기 위해 도와 주는 간단한 엔진을 찾기 위하여 건설될 이사를 할 예정이다. 플레이어는 기본 동작으로 싸우고, 숨기고, 검색하고, 실행할 수 있습니다. 각 플레이어는 자신이 할 수 있는 다양한 파워와 아이템을 가지고 있다.
적수는 플레이어를 잡기 위해 덫과 서프라이즈가 깔린 장소에 수색대를 구축한다. 그런 다음 게임 플레이 중에 게임 시작 시 선택한 적수를 기반으로 골을 넣으려는 플레이어를 목표로 움직입니다. 적수마다 할 수 있는 행동이 다르다.
양쪽의 승리조건은 상대가 어느 쪽을 선택하느냐에 따라 결정된다. 탈출할 수 있는 핵심 아이템을 찾는 것, 야영객을 구출하는 것, 의식을 행하는 것, 그리고 그 목록은 계속된다. 야영지 공포영화와 그것이 어떻게 해결되는지 생각해봐.
—디자이너의 설명
Horror Flick is an all vs one game where one player takes on the role of the antagonist and the rest of the players take on the part of camp counselors trying to rescue the campers and achieve a goal depending on the antagonist.
The counselors will be moving to locations constructed by the antagonist to find and build up a simple engine to help them to deal with the problems that arise. Players can fight, hide, search, and run as basic actions. Each player has variable powers and items further the things they can do.
The antagonist will construct the search decks at the locations laying traps and surprises to get the players. Then during game play will move around targeting players trying to complete a goal based off of the antagonist they chose at game start. Each antagonist has different actions they can do.
The winning condition for both sides is based off of which antagonist the player chooses. It could be find key items to escape, rescuing a number of campers, performing a ritual, and the list goes on. Just think of any campy horror flick and how it resolves.
—description from the designer
The counselors will be moving to locations constructed by the antagonist to find and build up a simple engine to help them to deal with the problems that arise. Players can fight, hide, search, and run as basic actions. Each player has variable powers and items further the things they can do.
The antagonist will construct the search decks at the locations laying traps and surprises to get the players. Then during game play will move around targeting players trying to complete a goal based off of the antagonist they chose at game start. Each antagonist has different actions they can do.
The winning condition for both sides is based off of which antagonist the player chooses. It could be find key items to escape, rescuing a number of campers, performing a ritual, and the list goes on. Just think of any campy horror flick and how it resolves.
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