-
BGG랭킹
BGG전체 : 9750
WARGAMES : 1456
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
600-1200 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.09 / 5
-
디자이너
Joe Youst
-
아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
1944년 6월 6일, D-Day는 나치 독일의 마지막 패배를 향한 첫걸음이었다. 이후 7주 동안 연합군은 독일군이 방어선을 유지하기 위해 앞다퉈 보카지 지역을 공격했다. 7월 말, 그들은 속임수가 바닥났고 연합군은 대규모 탈옥을 눈앞에 두고 있었다.
디데이부터 브레이크아웃까지 코브라는 연합군의 노르망디 침공과 반도 탈출을 한 번의 완전한 게임으로 플레이할 수 있습니다. 한 선수나 팀은 연합군을 지휘하고, 다른 한 선수는 독일군을 지휘한다. 승리는 연합군의 돌파와 상대적인 사상자에 달려있다. 지휘 연대, 여단, 사단, 군단 본부, 특수 부대. 귀중한 전동식 및 기계식 유닛은 추가적인 움직임을 얻을 수 있으며 이동하는 동안 적 유닛을 압도할 수 있습니다. 전투는 신중한 계획을 보상하며, 적절한 시간에 적절한 장소에 본부와 보급품을 배치하면 전투력이 향상됩니다.
6월 6일부터 8월 23일까지 코브라는 제2차 세계 대전 중 가장 대담하고 극적인 전투 중 하나를 재현한다. 해변이 기다리고 있다.
시나리오
Battle of the Buildion (14게임 턴: 6월 6일부터 7월 15일까지) 특별한 D-데이 상륙 루틴이 연합군을 해안으로 데려옵니다. (상자판만)
코브라(14게임 턴: 7월 16일부터 8월 26일까지) 7월 16일부로 역사적인 위치를 기점으로 연합군은 교두보를 벗어나 지도에서 기둥을 밀어내야 하며, 독일군은 결속력 있는 방어선을 유지하기 위해 필사적으로 싸워야 한다.
캠페인 시나리오(28게임 턴: 6월 6일부터 8월 26일까지) 노르망디 전역은 D-데이 상륙부터 최종 브레이크아웃까지 망라된다.
게임 콘텐츠
두 개의 전체 크기 지도 시트
280 카운터
규칙 책자
캠페인 분석 책자(박스 에디션만 해당)
6면 주사위 1개(박스 에디션만 해당)
Decision Games 웹 사이트에서 수정된 박스형 에디션 설명 )
https://boardgamegeek.com/wiki/page/thing:4008:moreinfo을 참조하십시오.
디데이부터 브레이크아웃까지 코브라는 연합군의 노르망디 침공과 반도 탈출을 한 번의 완전한 게임으로 플레이할 수 있습니다. 한 선수나 팀은 연합군을 지휘하고, 다른 한 선수는 독일군을 지휘한다. 승리는 연합군의 돌파와 상대적인 사상자에 달려있다. 지휘 연대, 여단, 사단, 군단 본부, 특수 부대. 귀중한 전동식 및 기계식 유닛은 추가적인 움직임을 얻을 수 있으며 이동하는 동안 적 유닛을 압도할 수 있습니다. 전투는 신중한 계획을 보상하며, 적절한 시간에 적절한 장소에 본부와 보급품을 배치하면 전투력이 향상됩니다.
6월 6일부터 8월 23일까지 코브라는 제2차 세계 대전 중 가장 대담하고 극적인 전투 중 하나를 재현한다. 해변이 기다리고 있다.
시나리오
Battle of the Buildion (14게임 턴: 6월 6일부터 7월 15일까지) 특별한 D-데이 상륙 루틴이 연합군을 해안으로 데려옵니다. (상자판만)
코브라(14게임 턴: 7월 16일부터 8월 26일까지) 7월 16일부로 역사적인 위치를 기점으로 연합군은 교두보를 벗어나 지도에서 기둥을 밀어내야 하며, 독일군은 결속력 있는 방어선을 유지하기 위해 필사적으로 싸워야 한다.
캠페인 시나리오(28게임 턴: 6월 6일부터 8월 26일까지) 노르망디 전역은 D-데이 상륙부터 최종 브레이크아웃까지 망라된다.
게임 콘텐츠
두 개의 전체 크기 지도 시트
280 카운터
규칙 책자
캠페인 분석 책자(박스 에디션만 해당)
6면 주사위 1개(박스 에디션만 해당)
Decision Games 웹 사이트에서 수정된 박스형 에디션 설명 )
https://boardgamegeek.com/wiki/page/thing:4008:moreinfo을 참조하십시오.
D-Day, 6 June 1944, was just the first step toward the final defeat of Nazi Germany. Over the following seven weeks, the Allies battered their way through the tough bocage country while the Germans scrambled to keep a line together. By the end of July they had run out of tricks and the Allies were on the verge of a massive breakout.
From D-Day to the break-out, Cobra allows you to play out the Allied invasion of Normandy and the break-out from the peninsula in one complete game. One player or team commands the Allies, the other the Germans. Victory depends on the Allied breakout and relative casualties. Command regiments, brigades, divisions, corps headquarters and special units. Valuable motorized and mechanized units gain additional movement and can overrun enemy units while moving. Combat rewards careful planning; getting headquarters and supplies to the right place at the right time enhances your combat power.
From June 6 to August 23, Cobra recreates one of the most daring and dramatic battles of World War II. The beaches are waiting.
Scenarios
Battle of the Buildup (14 Game Turns: 6 June to 15 July). A special D-Day landing routine brings the Allies ashore. (boxed edition only)
Cobra (14 Game Turns: 16 July to 26 August). Starting from the historical positions as of 16 July, the Allies must break out of the bridgehead and push columns off the map while the Germans battle desperately to maintain a cohesive line.
Campaign Scenario (28 Game Turns: 6 June to 26 August). The entire Normandy campaign is covered from the D-Day landings to the final breakout.
Game Contents
Two full size map sheets
280 counters
Rules Booklet
Campaign Analysis Booklet (boxed edition only)
One six-sided die (boxed edition only)
(Modified boxed edition description, from Decision Games website )
see https://boardgamegeek.com/wiki/page/thing:4008:moreinfo
From D-Day to the break-out, Cobra allows you to play out the Allied invasion of Normandy and the break-out from the peninsula in one complete game. One player or team commands the Allies, the other the Germans. Victory depends on the Allied breakout and relative casualties. Command regiments, brigades, divisions, corps headquarters and special units. Valuable motorized and mechanized units gain additional movement and can overrun enemy units while moving. Combat rewards careful planning; getting headquarters and supplies to the right place at the right time enhances your combat power.
From June 6 to August 23, Cobra recreates one of the most daring and dramatic battles of World War II. The beaches are waiting.
Scenarios
Battle of the Buildup (14 Game Turns: 6 June to 15 July). A special D-Day landing routine brings the Allies ashore. (boxed edition only)
Cobra (14 Game Turns: 16 July to 26 August). Starting from the historical positions as of 16 July, the Allies must break out of the bridgehead and push columns off the map while the Germans battle desperately to maintain a cohesive line.
Campaign Scenario (28 Game Turns: 6 June to 26 August). The entire Normandy campaign is covered from the D-Day landings to the final breakout.
Game Contents
Two full size map sheets
280 counters
Rules Booklet
Campaign Analysis Booklet (boxed edition only)
One six-sided die (boxed edition only)
(Modified boxed edition description, from Decision Games website )
see https://boardgamegeek.com/wiki/page/thing:4008:moreinfo
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18