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Red Dragon Rising: The Coming War With China (2008)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.85 / 5

게임 소개

출판사의 블러브:

레드 드래곤의 부상: 다가오는 중국과의 전쟁(RDR)은 미국이 주도하는 반동맹과 중화인민공화국의 가상 전쟁 초기 30여일 동안 내재된 가능성에 대한 작전적 암시를 가진 전략적 차원의 조사이다. 그 시기는 대략 지금부터 2014년 말까지 그리 멀지 않은 미래입니다. 중국 측에서는 베이징의 최고 권력층인 국가지도부가 선수의 관점이다. 미국 쪽에서는 상대편 선수가 서태평양 전선에서 최고 수준의 군 지휘관을 대표한다. 그 게임은 솔리테어 플레이에 쉽게 적응한다.

일어나지 않은 사건들을 다루고 있어서 자세히 연구할 수 없는 이 시스템은 전쟁을 엄격하게 배열된 과정이 아닌 하나의 비전으로 표현하기 위해 만들어졌다. 이 작용은 망원경을 번갈아 가거나 팽창할 수 있으며, 때로는 채찍 뱀의 돌기를 따라 앞으로 나아가고, 다른 때에는 꿈과 같은 느린 움직임으로 감속할 수 있다. 이 계는 뉴턴보다 양자역학에 가깝고 록웰보다는 에셔에 가깝다. 놀이가 끝나고 나면 인간의 마음만으로 총체적으로 파악할 수 있는 시공간 인터플로우를 선보이며, 전쟁 전체를 재구성된 선형적 방식으로 돌아보고 연대기화할 수 있다(일상적 현실과 흡사하다).

세 가지 초기 가정은 다음과 같습니다. 첫째, 중국인들은 비합리적인 것이 아니라 침략자라고 생각합니다. 정치적으로 가능한 한 정확하게 표현하면, 그들은 "수정주의 세력"이라고 할 수 있는데, 이 나라는 현재의 서태평양의 현상을 뒤집기를 원하고 있다: 그들은 전략적인 공세를 펼치고 있다. 둘째, 대만은 동아시아의 패권국가가 되기 위해 중국이 무력화해야 하는 첫 번째 전략적 봉쇄지이기 때문에, 그 전쟁은 불가피하게 대만에서 시작된다. 셋째, 전쟁은 핵 공격으로부터 시작되지 않을 것이다; 비록 그러한 종류의 확대의 위험이 멀지 않았을 것이다.

게임 내 대부분의 지상 부대는 여단을 대표한다.(미국의 경우 BCT"를 인용합니다. 1) 싱가포르 육군은 전적으로 하나의 부대 카운터로 대표되며, 2) 대만과 필리핀 육군은 군단 구성 요소로 대표된다.

항공기 유닛은 대부분 혼합형 전투익 편대로 표현되지만 각 카운터에는 하나의 항공기 유형 – 각 날개에 대한 우세한 항공기 유형 –만 표시된다. 장거리 폭격기는 게임의 다른 전술 에어윙과 작전을 병행할 수 없는 모노 타입의 유닛을 보유하고 있다.

선박 유닛은 대부분 임무 지향 선박 그룹(지상 활동 그룹)을 나타낸다. 항공모함과 순항 미사일 공격 잠수함은 각각 그러한 종류의 선박 한 척을 대표한다. 다른 잠수함들은 "라고 불리는 그룹으로 대표된다.서브론." 지역 지도에서 각 인치는 대략 100마일과 같습니다.
Publisher's blurb:

Red Dragon Rising: The Coming War With China (RDR), is a strategic-level investigation, with operational undertones, of the possibilities inherent in the first 30-or-so days of a hypothetical war between the Peoples Republic of China and a US-led counter-alliance. The time frame is the not-too-distant future, roughly between now and the end of 2014. On the Chinese side, the viewpoint of the player is that of Peking's top-rung national leadership. On the US side, the opposing player represents the top-rung military commander in the Western Pacific theater. The game is easily adaptable for solitaire play.

The system – given we're dealing with events that haven't happened and therefore can't be studied in detail after the fact – has been crafted to present the war as a unitary vision rather than a strictly sequenced process. The action can alternately telescope or expand, sometimes moving ahead in whip snake lunges, at other times decelerating to dream-like slow motion. The system is more quantum mechanics than Newtonian, more Escher than Rockwell. Its presents a time-space inter-flow that can only be grasped in totality by the human mind once play is over and the entire war can be looked back on and chronicled in a reconstructed linear fashion (much like day-to-day reality).

Three initial assumptions are as follows. First, the Chinese are cast – not unreasonably, we think – as the aggressors. Put in terms as politically correct as possible: they're the "revisionist power" here, the nation wanting to overturn the present-day status quo in the Western Pacific: they're conducting a strategic offensive. Second, the war inevitably starts over Taiwan, as that island is the unavoidably the first strategic block Peking must neutralize on the way to becoming East Asia's hegemon. Third, the war will not begin with a nuclear attack; though the danger of that kind of escalation may not be far off.

Most ground units in the game represent brigades ("brigade combat teams" or "BCT" for the US). The exceptions are: 1) the Singaporean army is entirely represented by just one unit-counter; and 2) the Taiwanese and Philippine armies are represented by their corps components.

Aircraft units are mostly represented by mixed-type combat wing formations, though only one aircraft type – the predominant one for each such wing – is shown on each counter. Long range bombers have their own mono-type units that can't combine operations with the other tactical air wings in the game.

Ship units mostly represent mission-oriented groupings of vessels (Surface Action Groups). Aircraft carriers and cruise missile attack submarines each represent just one such vessel of those types. Other submarines are represented in groups called "Subrons." On the area map, each inch equals approximately 100 miles.

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