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BGG랭킹
BGG전체 : 2049
FAMILYGAMES : 563
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Joel Finch
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아티스트
Lina Cossette, David Forest
-
인원
게임 소개
당신은 이 마을에서 가장 좋은 테마파크를 지을 수 있나요?
여러분만의 테마파크에서 흥미롭게 혼합된 명소를 선택하고 지어보세요. 청사진과 일치하도록 업그레이드하거나 인파를 끌어모으고 가장 많은 돈을 벌 수 있는 우뚝 솟은 놀이기구를 쌓아 올리세요. 직원을 고용하고 멋진 어트랙션을 구축하여 파크’s 전략을 극대화하십시오!
Funfair는 불공평한 우주의 독립 게임입니다. 이것은 터무니없이 모듈화된 테마파크 빌딩에 대한 더 가볍고 빠른 소개입니다. 빠른 설정과 게임플레이, 그리고 Funfair에 포함된 긍정적인 플레이어 상호 작용만으로 가족 친화적인 게임입니다. 하지만, 새로운 목표, 새로운 카드, 모든 새로운 빌드 전략, 그리고 타이트한 조합은 경험 많은 게이머들과 불공평한 팬들에게 많은 도전을 줄 것이다.
세우다
보드는 다음과 같이 설정됩니다.
6장의 카드 시티 이벤트 덱(총 12장의 카드가 있음)
20장의 청사진 카드 한 벌(비밀 목표),
관광명소 업그레이드와 직원들이 포함된 97장의 공원 카드 한 벌,
어트랙션스, 업그레이드, 직원 카드가 무작위로 혼합된 6개의 파크 카드 시장
게임 내 5명 중에서 무작위로 뽑은 상 카드 상은 선수들이 목표를 달성했을 때 15점을 주는 공적 목표이다.
2~4명의 각 플레이어는 다음과 같이 시작한다.
게이트 카드,
동전 30개 쓰고
무작위로 취급되지만 숨겨진 쇼케이스 카드, 그들이 경기 중에 만들기로 선택할 수 있는 강력한 스릴 라이드의 한 종류,
파크 카드 5장(개조, 업그레이드 및 직원)은 나중에 제작할 수 있습니다. 처음 손에 매력이 없을 경우 카드를 버리고 추첨할 때까지 그릴 수 있습니다.
게임플레이
Funfair’의 각 6라운드는 임의의 시티 이벤트로 시작되는데, 이 이벤트는 모든 플레이어에게 어떤 방식으로든 도움을 주며, 종종 그들에게서 가장 큰 혜택을 받을 수 있는 방법에 대한 흥미로운 결정을 요구하며, 때로는 다른 플레이어와 상호 작용하기도 한다.
그런 다음 플레이어는 파크 스텝으로 이동하여 한 번에 하나씩 시계 방향으로 3가지 동작을 취하여 어트랙션을 구축하고, 어트랙션을 업그레이드하거나, 마켓이나 자신의 손에서 직접 직원을 모집합니다. 대안적으로 플레이어는 청사진 덱이나 공원 덱이나 시장에서 청사진을 그리거나 돈을 벌 수 있다.
모든 플레이어가 각각 3가지 행동을 취한 후(또는 쇼케이스 어트랙션을 구축한 경우 4가지 동작) 플레이어들은 자신이 소유한 공원에 만든 카드로 별과 스태프로부터 수입을 얻는 게스트 단계로 넘어간다.
정리 단계에서 플레이어는 5장의 카드를 버리고 다음 라운드를 준비하기 위해 시장을 리셋합니다.
6라운드와 20개 정도의 액션으로 이루어진 각 게임에서 플레이어는 자신의 파크 테이블로 어트랙션, 업그레이드, 스태프를 혼합하여 라운드마다 점점 더 많은 수입을 창출한다. 하지만 그들은 또한 경기가 끝날 때 다양한 방법으로 승리 점수를 얻기 위해 그들의 공원을 짓기도 한다. 게임 진행 방식은 게임마다 크게 다를 것이며, 퍼블릭 어워드 & 프라이빗 청사진 목표와 게임이 발전함에 따라 다른 전략적 요인과 기회가 제시될 것입니다. 게임을 하는 동안 많은 효율성과 조합을 찾을 수 있으며, 점수를 얻기 위한 수많은 방법들이 있다.
경기 종료 점수 매기기
게임이 끝나면(6라운드 정리 단계 이후) 플레이어들은 다음과 같이 얻은 점수를 합산한다.
각각의 1개에서 5개의 어트랙션에 있는 아이콘의 수(어트랙션이 높을수록 더 좋은 점수)
Blueprint의 일치 요구 사항 또는 보너스 섹션
그들의 돈: 동전 2개 = 1점
게임에 영입된 스태프
게임의 수상 목표 달성
내용물
97 파크 카드
청사진 카드 20개
쇼케이스 카드 4개
시티 카드 12장
게이트 카드 4개
5개의 상 카드
기준 카드 4개
게임 보드
78코인 토큰
시작 플레이어 마커
단계 추적기 축소판
스코어패드 & 연필
-게시자의 설명
여러분만의 테마파크에서 흥미롭게 혼합된 명소를 선택하고 지어보세요. 청사진과 일치하도록 업그레이드하거나 인파를 끌어모으고 가장 많은 돈을 벌 수 있는 우뚝 솟은 놀이기구를 쌓아 올리세요. 직원을 고용하고 멋진 어트랙션을 구축하여 파크’s 전략을 극대화하십시오!
Funfair는 불공평한 우주의 독립 게임입니다. 이것은 터무니없이 모듈화된 테마파크 빌딩에 대한 더 가볍고 빠른 소개입니다. 빠른 설정과 게임플레이, 그리고 Funfair에 포함된 긍정적인 플레이어 상호 작용만으로 가족 친화적인 게임입니다. 하지만, 새로운 목표, 새로운 카드, 모든 새로운 빌드 전략, 그리고 타이트한 조합은 경험 많은 게이머들과 불공평한 팬들에게 많은 도전을 줄 것이다.
세우다
보드는 다음과 같이 설정됩니다.
6장의 카드 시티 이벤트 덱(총 12장의 카드가 있음)
20장의 청사진 카드 한 벌(비밀 목표),
관광명소 업그레이드와 직원들이 포함된 97장의 공원 카드 한 벌,
어트랙션스, 업그레이드, 직원 카드가 무작위로 혼합된 6개의 파크 카드 시장
게임 내 5명 중에서 무작위로 뽑은 상 카드 상은 선수들이 목표를 달성했을 때 15점을 주는 공적 목표이다.
2~4명의 각 플레이어는 다음과 같이 시작한다.
게이트 카드,
동전 30개 쓰고
무작위로 취급되지만 숨겨진 쇼케이스 카드, 그들이 경기 중에 만들기로 선택할 수 있는 강력한 스릴 라이드의 한 종류,
파크 카드 5장(개조, 업그레이드 및 직원)은 나중에 제작할 수 있습니다. 처음 손에 매력이 없을 경우 카드를 버리고 추첨할 때까지 그릴 수 있습니다.
게임플레이
Funfair’의 각 6라운드는 임의의 시티 이벤트로 시작되는데, 이 이벤트는 모든 플레이어에게 어떤 방식으로든 도움을 주며, 종종 그들에게서 가장 큰 혜택을 받을 수 있는 방법에 대한 흥미로운 결정을 요구하며, 때로는 다른 플레이어와 상호 작용하기도 한다.
그런 다음 플레이어는 파크 스텝으로 이동하여 한 번에 하나씩 시계 방향으로 3가지 동작을 취하여 어트랙션을 구축하고, 어트랙션을 업그레이드하거나, 마켓이나 자신의 손에서 직접 직원을 모집합니다. 대안적으로 플레이어는 청사진 덱이나 공원 덱이나 시장에서 청사진을 그리거나 돈을 벌 수 있다.
모든 플레이어가 각각 3가지 행동을 취한 후(또는 쇼케이스 어트랙션을 구축한 경우 4가지 동작) 플레이어들은 자신이 소유한 공원에 만든 카드로 별과 스태프로부터 수입을 얻는 게스트 단계로 넘어간다.
정리 단계에서 플레이어는 5장의 카드를 버리고 다음 라운드를 준비하기 위해 시장을 리셋합니다.
6라운드와 20개 정도의 액션으로 이루어진 각 게임에서 플레이어는 자신의 파크 테이블로 어트랙션, 업그레이드, 스태프를 혼합하여 라운드마다 점점 더 많은 수입을 창출한다. 하지만 그들은 또한 경기가 끝날 때 다양한 방법으로 승리 점수를 얻기 위해 그들의 공원을 짓기도 한다. 게임 진행 방식은 게임마다 크게 다를 것이며, 퍼블릭 어워드 & 프라이빗 청사진 목표와 게임이 발전함에 따라 다른 전략적 요인과 기회가 제시될 것입니다. 게임을 하는 동안 많은 효율성과 조합을 찾을 수 있으며, 점수를 얻기 위한 수많은 방법들이 있다.
경기 종료 점수 매기기
게임이 끝나면(6라운드 정리 단계 이후) 플레이어들은 다음과 같이 얻은 점수를 합산한다.
각각의 1개에서 5개의 어트랙션에 있는 아이콘의 수(어트랙션이 높을수록 더 좋은 점수)
Blueprint의 일치 요구 사항 또는 보너스 섹션
그들의 돈: 동전 2개 = 1점
게임에 영입된 스태프
게임의 수상 목표 달성
내용물
97 파크 카드
청사진 카드 20개
쇼케이스 카드 4개
시티 카드 12장
게이트 카드 4개
5개의 상 카드
기준 카드 4개
게임 보드
78코인 토큰
시작 플레이어 마커
단계 추적기 축소판
스코어패드 & 연필
-게시자의 설명
Can you build the best theme park in town?
Choose and build an exciting mix of attractions in your very own theme park. Upgrade them to match blueprints, or just to stack up towering rides that pull in the crowds and make the most cash. Hire staff members and build super attractions to maximise your park’s strategy for the win!
Funfair is a standalone game in the Unfair universe. It's a lighter and faster introduction to Unfair’s ludicrously modular theme park building. With fast setup and gameplay, and only positive player interaction included in Funfair, it’s a fun family-friendly game. However, new goals, new cards, all new build strategies, and tight combos will give experienced gamers and Unfair fans plenty of challenge.
Setup
The board is set up with:
a 6 card City Event deck (there are 12 such cards in total),
a deck of 20 blueprint cards (secret goals),
a deck of 97 park cards containing attractions upgrades and staff members,
a market of 6 park cards containing a random mix of Attractions, upgrades and staff member cards.
an Award card, drawn randomly from the 5 in the game. Awards are public goals that reward players 15 points for meeting the goal.
Each of the 2 to 4 players starts with:
a gate card,
30 coins to spend,
a randomly dealt but hidden showcase card, a type of powerful Thrill Ride they may choose to build sometime during the game,
a hand of 5 park cards (attractions, upgrades and staff) they may build later - if you don’t have an attraction in your opening hand you may discard them and draw until you do.
Gameplay
Each of Funfair’s 6 rounds begins with a random City event which helps all players in some way, often requiring interesting decisions about how to best benefit from them, and sometimes interactively with other players.
Players then progress to the Park step and take their 3 actions, 1 at a time each clockwise around the table, to build attractions, upgrades on those attractions, or recruit staff directly from the market or their hand. Alternatively players may also draw blueprints from the blueprints decks or park cards from the park deck or market, or gain money (1 per attraction they have built).
After all players have taken 3 actions each (or 4 if they have built their Showcase attraction), players progress to the Guests step where they earn income from the stars (representing guest appeal) on the cards they have built in their parks, and perhaps from staff members.
In the Cleanup step players discard down to 5 cards in hand and reset the market, ready for the next round.
Over each game of 6 rounds and 20 or so actions players build a mix of attractions, upgrades and staff into their park tableau to generate increasingly larger incomes each round. But they also build their park to score victory points in various ways at the end of the game. Exactly how they do so will vary greatly from game to game with different public Awards & private Blueprint goals and other strategic factors and opportunities presenting themselves as the game develops. There are many efficiencies and combinations to be found during play, and numerous ways to earn points.
End game scoring
At the end of the game (after the Cleanup step in Round 6), players total their points earned from:
The number of icons in each of their 1 to 5 attractions (taller attractions score proportionally better)
Matching requirements or bonus sections on their blueprints
Their money: 2 coins = 1 point
Staff members recruited in the game
Meeting the Award goal for the game
Contents
97 Park cards
20 Blueprint cards
4 Showcase cards
12 City cards
4 Gate cards
5 Award cards
4 Reference cards
Game board
78 coin tokens
Starting Player marker
Step Tracker miniature
Scorepad & pencil
-description from publisher
Choose and build an exciting mix of attractions in your very own theme park. Upgrade them to match blueprints, or just to stack up towering rides that pull in the crowds and make the most cash. Hire staff members and build super attractions to maximise your park’s strategy for the win!
Funfair is a standalone game in the Unfair universe. It's a lighter and faster introduction to Unfair’s ludicrously modular theme park building. With fast setup and gameplay, and only positive player interaction included in Funfair, it’s a fun family-friendly game. However, new goals, new cards, all new build strategies, and tight combos will give experienced gamers and Unfair fans plenty of challenge.
Setup
The board is set up with:
a 6 card City Event deck (there are 12 such cards in total),
a deck of 20 blueprint cards (secret goals),
a deck of 97 park cards containing attractions upgrades and staff members,
a market of 6 park cards containing a random mix of Attractions, upgrades and staff member cards.
an Award card, drawn randomly from the 5 in the game. Awards are public goals that reward players 15 points for meeting the goal.
Each of the 2 to 4 players starts with:
a gate card,
30 coins to spend,
a randomly dealt but hidden showcase card, a type of powerful Thrill Ride they may choose to build sometime during the game,
a hand of 5 park cards (attractions, upgrades and staff) they may build later - if you don’t have an attraction in your opening hand you may discard them and draw until you do.
Gameplay
Each of Funfair’s 6 rounds begins with a random City event which helps all players in some way, often requiring interesting decisions about how to best benefit from them, and sometimes interactively with other players.
Players then progress to the Park step and take their 3 actions, 1 at a time each clockwise around the table, to build attractions, upgrades on those attractions, or recruit staff directly from the market or their hand. Alternatively players may also draw blueprints from the blueprints decks or park cards from the park deck or market, or gain money (1 per attraction they have built).
After all players have taken 3 actions each (or 4 if they have built their Showcase attraction), players progress to the Guests step where they earn income from the stars (representing guest appeal) on the cards they have built in their parks, and perhaps from staff members.
In the Cleanup step players discard down to 5 cards in hand and reset the market, ready for the next round.
Over each game of 6 rounds and 20 or so actions players build a mix of attractions, upgrades and staff into their park tableau to generate increasingly larger incomes each round. But they also build their park to score victory points in various ways at the end of the game. Exactly how they do so will vary greatly from game to game with different public Awards & private Blueprint goals and other strategic factors and opportunities presenting themselves as the game develops. There are many efficiencies and combinations to be found during play, and numerous ways to earn points.
End game scoring
At the end of the game (after the Cleanup step in Round 6), players total their points earned from:
The number of icons in each of their 1 to 5 attractions (taller attractions score proportionally better)
Matching requirements or bonus sections on their blueprints
Their money: 2 coins = 1 point
Staff members recruited in the game
Meeting the Award goal for the game
Contents
97 Park cards
20 Blueprint cards
4 Showcase cards
12 City cards
4 Gate cards
5 Award cards
4 Reference cards
Game board
78 coin tokens
Starting Player marker
Step Tracker miniature
Scorepad & pencil
-description from publisher
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