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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tom Jolly, Christian T. Petersen
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
판타지를 테마로 한 미니어처는 미니어처 없이 워게임 미니어처입니다. 어디에나 있는 엘프, 야만적인 우투크 일란, 건장한 난쟁이, 사악한 언데드, 중세 기사단, 사막의 어콜로테스, 강력한 드래곤 친족, 악랄한 오크 중 어느 오크 중 어느 쪽이든 연주할 것인가? 플레이어는 기본 게임에서 사용할 수 있는 8개의 파벌과 전투를 위한 군대 포인트 값을 선택한다. 그리고 나서 각각은 양면 판지로 군대를 만들어 전투를 벌여야 한다. 군대의 절반 이상은 하나의 파벌에서 나와야 하며, 나머지 부분은 정렬되거나 중립적인 원반과 주문으로 이루어져 있다.
각 양면 디스크는 분파의 고향(시작 지역), 지형(루인, 숲, 습지 등)을 나타냅니다. 공격, 방어, 강인함, 이동 및 원반의 군사 포인트 비용에 대한 값이 정렬된 주문(레벨 1-3), 미사일 또는 1개 유닛(선, 중립 또는 악)이다. 원반은 크기가 다양하며(기성과 용은 더 큰 경향이 있다), 대부분의 유닛은 비행 능력, 주문 능력, 또는 돌, 볼트, 화살, 화구를 발사하는 미사일 능력 등 매우 다양한 특수 능력을 가지고 있다. 플레이어는 차례로 3개의 유닛(디스크)을 활성화하고 전투, 주문, 미사일 발사 등을 해결한다.
활성화된 장치 디스크는 이동 값까지 여러 번 끝에서 끝까지 뒤집어서 테이블 주위로 이동합니다. 만약 디스크가 적의 디스크 위에 떨어지면, 상단 디스크(공격자)가 하단 디스크(수비자)에게 공격 데미지를 가하고, 방어력이 어느 부대의 강도와 같거나 크면 공격자에게 방어력을 적용함으로써 부상당하거나 사망하게 된다. 이 전투에는 여러 개의 디스크가 서로 겹쳐져 있을 수 있으며 하향식으로 해결됩니다. 미사일은 사정거리 내의 원반에서 표적의 1피트 위에서 떨어뜨려 발사할 수 있다. 목표물에 착지하는 사람들은 그렇지 않으면 그들이 놓치거나 그들이 착지한 다른 디스크에 타격을 입힐 수 있다. 이로 인해 부대에게 '친선 사격' 피해를 입힐 수 있으며 게임에 행운/정중한 요소가 추가된다.
게임 규칙에는 2명에서 8명의 플레이어를 수용할 수 있는 여러 시나리오가 있습니다. 각 시나리오의 승리 목표는 언덕의 왕에서 적의 제거까지, 상상할 수 있는 거의 모든 전투 시나리오 승리 조건에 이르기까지 다양할 수 있다.
각 양면 디스크는 분파의 고향(시작 지역), 지형(루인, 숲, 습지 등)을 나타냅니다. 공격, 방어, 강인함, 이동 및 원반의 군사 포인트 비용에 대한 값이 정렬된 주문(레벨 1-3), 미사일 또는 1개 유닛(선, 중립 또는 악)이다. 원반은 크기가 다양하며(기성과 용은 더 큰 경향이 있다), 대부분의 유닛은 비행 능력, 주문 능력, 또는 돌, 볼트, 화살, 화구를 발사하는 미사일 능력 등 매우 다양한 특수 능력을 가지고 있다. 플레이어는 차례로 3개의 유닛(디스크)을 활성화하고 전투, 주문, 미사일 발사 등을 해결한다.
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게임 규칙에는 2명에서 8명의 플레이어를 수용할 수 있는 여러 시나리오가 있습니다. 각 시나리오의 승리 목표는 언덕의 왕에서 적의 제거까지, 상상할 수 있는 거의 모든 전투 시나리오 승리 조건에 이르기까지 다양할 수 있다.
A Fantasy themed miniatures wargame without the miniatures. Will you play as the ubiquitous Elves, the barbaric Uthuk Yllan, the stalwart Dwarves, the vile Undead, the medieval Knights, the desert dwelling Acolytes, the mighty Dragon kin, or the vicious Orcs? Players choose a faction from the eight available in the base game and an army point value for the battle. Each must then build an army using the double-sided cardboard disks and battle it out. At least half of the army points must be from one faction and the remaining points are made up of like aligned or neutral disks and spells.
Each double-sided disk represents either a faction homeland (your starting area), a terrain (ruins, forest, swamp etc... with effects on combat and line of sight), a spell(levels 1-3), a missile or one unit with its alignment (Good, Neutral, or Evil) with values for its Attack, Defense, Toughness, Movement and the army point cost of the disk. The disks have varying sizes (Giants and Dragons tend to be larger) and most units have a wide variety special abilities such as flying, the spell-casting ability or the missile ability to launch boulders, bolts, arrows or fireballs for example. Players take it in turn activating 3 units(disks) and resolving battles, casting spells, and firing missiles.
Activated Unit disks are moved around the table by flipping them end over end a number of times up to their movement value. If the disk lands on top of an opposing army disk a battle ensues with the top disk (the attacker) doing its attack damage value to the lower disk (the defender) who applies its defense value to the attacker if the damage is equal or greater to either unit's toughness it is either wounded or killed. Combats can involve numerous disks upon top of each other and are resolved top down. Missiles can be fired by missile capable units at disks within range by dropping them upon the target from a foot above the table. Those which land upon the target do damage otherwise they miss or can hit other disks they land on. This can result in 'friendly fire' damage on your own troops and adds an element of luck/dexterity to the game.
The game rules come with multiple scenarios that accommodate 2 to 8 players. The victory goal of each scenario can vary from king of the hill, to enemy elimination, to just about any combat scenario victory condition one could imagine.
Each double-sided disk represents either a faction homeland (your starting area), a terrain (ruins, forest, swamp etc... with effects on combat and line of sight), a spell(levels 1-3), a missile or one unit with its alignment (Good, Neutral, or Evil) with values for its Attack, Defense, Toughness, Movement and the army point cost of the disk. The disks have varying sizes (Giants and Dragons tend to be larger) and most units have a wide variety special abilities such as flying, the spell-casting ability or the missile ability to launch boulders, bolts, arrows or fireballs for example. Players take it in turn activating 3 units(disks) and resolving battles, casting spells, and firing missiles.
Activated Unit disks are moved around the table by flipping them end over end a number of times up to their movement value. If the disk lands on top of an opposing army disk a battle ensues with the top disk (the attacker) doing its attack damage value to the lower disk (the defender) who applies its defense value to the attacker if the damage is equal or greater to either unit's toughness it is either wounded or killed. Combats can involve numerous disks upon top of each other and are resolved top down. Missiles can be fired by missile capable units at disks within range by dropping them upon the target from a foot above the table. Those which land upon the target do damage otherwise they miss or can hit other disks they land on. This can result in 'friendly fire' damage on your own troops and adds an element of luck/dexterity to the game.
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