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BGG랭킹
BGG전체 : 6597
ABSTRACTS : 247
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.66 / 5
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디자이너
Tom Kruszewski
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아티스트
Dave LaForce, Nathan Morse, Colleen O'Malley, Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
각 플레이어는 육각형 게임 보드에 9개의 주사위를 한 줄로 놓고 체이스를 시작하고, 그 d6들의 얼굴은 25개가 더해진다. 차례에 따라 플레이어는 주사위의 얼굴에 보이는 값만큼 일직선으로 주사위를 움직인다. 다이는 다른 조각을 통해 움직일 수 없지만, 보드의 측면을 감싸고 앞이나 뒷벽에서 비스듬히 튀어 나와 전체 거리를 움직일 수 있습니다.
상대의 주사위에 주사위를 올려놓으면 두 번째 주사위가 제거되고 그 주사위의 가치가 상대 팀의 가장 낮은 주사위에 추가되어 피프 카운트를 25로 유지합니다. (다이가 6에 도달하면 현재 가장 낮은 주사위에 남은 속도를 더합니다.) 만약 당신이 당신의 주사위 중 하나에 착지하게 되면, 당신은 같은 방향으로 죽은 곳을 부딪치게 되고, 아마도 다른 돌기나 포획으로 이어질 것이다.
움직이는 대신, 두 개의 주사위가 옆에 있다면, 그들의 합을 동일하게 유지하면서 그들의 값을 조정하는 시간을 할애할 수 있습니다. 예를 들어, 2와 5가 서로 인접한 경우 1, 6, 3 & 4, 4 & 3, 5 & 2 또는 6 & 1로 변경할 수 있습니다.
보드 중앙에는 챔버가 있습니다. 주사위를 챔버로 옮길 수 없습니다. 주사위를 챔버에 착지하면 주사위 두 개에 있는 주사위의 값을 최대한 고르게 나눈다.(스페어 한 개로 게임을 시작한다.) 이 주사위는 챔버에서 나와 인접한 공간에 붙어 돌기나 포획을 일으킬 수 있다.
상대방을 주사위 4개까지만 쓰러뜨리면 핍 카운트가 25 이하가 되고 게임에서 지게 됩니다.
상대의 주사위에 주사위를 올려놓으면 두 번째 주사위가 제거되고 그 주사위의 가치가 상대 팀의 가장 낮은 주사위에 추가되어 피프 카운트를 25로 유지합니다. (다이가 6에 도달하면 현재 가장 낮은 주사위에 남은 속도를 더합니다.) 만약 당신이 당신의 주사위 중 하나에 착지하게 되면, 당신은 같은 방향으로 죽은 곳을 부딪치게 되고, 아마도 다른 돌기나 포획으로 이어질 것이다.
움직이는 대신, 두 개의 주사위가 옆에 있다면, 그들의 합을 동일하게 유지하면서 그들의 값을 조정하는 시간을 할애할 수 있습니다. 예를 들어, 2와 5가 서로 인접한 경우 1, 6, 3 & 4, 4 & 3, 5 & 2 또는 6 & 1로 변경할 수 있습니다.
보드 중앙에는 챔버가 있습니다. 주사위를 챔버로 옮길 수 없습니다. 주사위를 챔버에 착지하면 주사위 두 개에 있는 주사위의 값을 최대한 고르게 나눈다.(스페어 한 개로 게임을 시작한다.) 이 주사위는 챔버에서 나와 인접한 공간에 붙어 돌기나 포획을 일으킬 수 있다.
상대방을 주사위 4개까지만 쓰러뜨리면 핍 카운트가 25 이하가 되고 게임에서 지게 됩니다.
Each player starts Chase with a row of nine dice on their side of the hexagonal game board, with the faces of those d6s adding up to 25. On a turn, a player moves a die as many spaces in a straight line as the value showing on the die's face. A die can't move through another piece, but it can wrap around the side of the board and it can bounce off the front or back wall at an angle to move its full distance.
If you land a die on an opponent's die, that second die is removed and the value of that die added to the lowest die on the opponent's team, keeping their pip count at 25. (If a die reaches 6, you add any remaining speed to what is now the lowest die.) If you land on one of your own dice, you bump that die one space in the same direction, possibly leading to another bump or a capture.
Instead of moving, if you have two dice next to one another, you can spend the turn adjusting their values while keeping their sum the same. If, for example, you have a 2 and 5 adjacent to one another, you can change them to 1 & 6, 3 & 4, 4 & 3, 5 & 2, or 6 & 1.
The center of the board has a chamber on it. You cannot move a die through the chamber. If you land a die on the chamber, you split the value of that die on two dice as evenly as possible. (You start the game with one spare.) Those dice emerge from the chamber on spaces adjacent to it, possibly resulting in bumps or captures.
If you knock an opponent down to only four dice, then they have a pip count below 25 and they lose the game.
If you land a die on an opponent's die, that second die is removed and the value of that die added to the lowest die on the opponent's team, keeping their pip count at 25. (If a die reaches 6, you add any remaining speed to what is now the lowest die.) If you land on one of your own dice, you bump that die one space in the same direction, possibly leading to another bump or a capture.
Instead of moving, if you have two dice next to one another, you can spend the turn adjusting their values while keeping their sum the same. If, for example, you have a 2 and 5 adjacent to one another, you can change them to 1 & 6, 3 & 4, 4 & 3, 5 & 2, or 6 & 1.
The center of the board has a chamber on it. You cannot move a die through the chamber. If you land a die on the chamber, you split the value of that die on two dice as evenly as possible. (You start the game with one spare.) Those dice emerge from the chamber on spaces adjacent to it, possibly resulting in bumps or captures.
If you knock an opponent down to only four dice, then they have a pip count below 25 and they lose the game.
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