-
BGG랭킹
BGG전체 : 9406
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
25-40 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Joe Boyden
-
아티스트
Jesse Labbe
-
인원
게임 소개
멸종 위기에 처한 고아들: 하우스 오브 래스는 Certificable Studios’ 신입생 프로젝트인 Condyle Cove의 멸종위기에 처한 고아들의 속편이지만, 같은 세계를 차지하고 있다.
게임’s (매우 어두운) 심장은 여전히 전작과 동일합니다. 선수들은 부기맨으로부터 고아를 지키려고 애쓰고 있다. 불행하게도, 그것은 때때로 다른 고아들을 그 속담의 버스 밑에 던져 넣는다는 것을 의미한다.
그러나 하우스 오브 래스는 게임플레이에서 큰 차이를 보인다. 그것은 서스펜스를 만들기 위해 추론, “ take that, ”, 지도 축소 등의 요소들을 결합하지만, 진짜 차이점은 한 가지 핵심에 있다. 당신은 모든 고아와 부기맨 역할을 모두 하고 있어요!
롤 단계에서, 당신은 두려운 부기맨으로부터 고아들을 보호하기 위해 무엇이든 할 것입니다, 라스 백작: 문을 잠그고, 방을 바꾸고, 비밀 통로를 통해 여행하고, 심지어 숨겨진 고아들도 드러낼 것입니다. 모든 결정은 당신의 고아들을 안전—또는 Rath’의 탐욕스러운 손아귀에 곧바로 데려가는 것이 될 수 있습니다.
그런 다음 라스로 놀면서 부기만 단계를 사용하여 어떤 고아들이 누구의 것인지 확인하고, 라스가 당신의 고아들에게서 벗어나게 하는 동시에 가능한 한 어떤 고아들이 당신의 고아인지에 대해 비밀을 지킬 것이다.
만약 당신의 고아들 중 하나가 Rath에 의해 발견된다면, 당신이 도망칠 가능성은 희박합니다. 하지만 기회는 기회잖아요, 그렇죠? 당신은 탈출하거나(나중에 다시 추적될 것 같음) 소름끼치게 끝나서 Run Away 카드를 꺼낼 것이다.
Run Away 카드가 뽑힐 때는 도움이 되지 않지만 나중에 옵션을 제공합니다. 다른 고아들이 발각될 경우 탈출할 수 있는 더 나은 확률을 주거나, 독특한 카드&rsquo의 특별한 능력을 사용할 수 있습니다.
적어도 한 명 이상의 고아가 생존한 마지막 선수가 승자입니다!
게임’s (매우 어두운) 심장은 여전히 전작과 동일합니다. 선수들은 부기맨으로부터 고아를 지키려고 애쓰고 있다. 불행하게도, 그것은 때때로 다른 고아들을 그 속담의 버스 밑에 던져 넣는다는 것을 의미한다.
그러나 하우스 오브 래스는 게임플레이에서 큰 차이를 보인다. 그것은 서스펜스를 만들기 위해 추론, “ take that, ”, 지도 축소 등의 요소들을 결합하지만, 진짜 차이점은 한 가지 핵심에 있다. 당신은 모든 고아와 부기맨 역할을 모두 하고 있어요!
롤 단계에서, 당신은 두려운 부기맨으로부터 고아들을 보호하기 위해 무엇이든 할 것입니다, 라스 백작: 문을 잠그고, 방을 바꾸고, 비밀 통로를 통해 여행하고, 심지어 숨겨진 고아들도 드러낼 것입니다. 모든 결정은 당신의 고아들을 안전—또는 Rath’의 탐욕스러운 손아귀에 곧바로 데려가는 것이 될 수 있습니다.
그런 다음 라스로 놀면서 부기만 단계를 사용하여 어떤 고아들이 누구의 것인지 확인하고, 라스가 당신의 고아들에게서 벗어나게 하는 동시에 가능한 한 어떤 고아들이 당신의 고아인지에 대해 비밀을 지킬 것이다.
만약 당신의 고아들 중 하나가 Rath에 의해 발견된다면, 당신이 도망칠 가능성은 희박합니다. 하지만 기회는 기회잖아요, 그렇죠? 당신은 탈출하거나(나중에 다시 추적될 것 같음) 소름끼치게 끝나서 Run Away 카드를 꺼낼 것이다.
Run Away 카드가 뽑힐 때는 도움이 되지 않지만 나중에 옵션을 제공합니다. 다른 고아들이 발각될 경우 탈출할 수 있는 더 나은 확률을 주거나, 독특한 카드&rsquo의 특별한 능력을 사용할 수 있습니다.
적어도 한 명 이상의 고아가 생존한 마지막 선수가 승자입니다!
Though Endangered Orphans: House of Rath is not a sequel to Certifiable Studios’ freshman project, Endangered Orphans of Condyle Cove, it does occupy the same world.
The game’s (very dark) heart is still the same as its predecessor: Players are trying to keep their orphan(s) safe from a boogeyman. Unfortunately, that means sometimes throwing the other orphans under the proverbial bus.
House of Rath differs significantly in its gameplay, however. It combines elements of deduction, “take that,” and map reduction to create suspense, but the real difference lies in one key point: During every turn, you’re playing as both the orphans and the boogeyman!
During the Roll phase, you’ll do whatever it takes to protect your orphans from the dreaded boogeyman, Count Rath: lock doors, rotate rooms, travel via secret passages, and even reveal other hidden orphans. Every decision could be the one that takes your orphans to (relative) safety—or straight into Rath’s greedy clutches.
You’ll then use the Boogeyman Phase of your turn (while playing as Rath) to suss out which orphans belong to whom, all while steering Rath clear of your orphans (and keeping secret which ones are your orphans when possible).
If one of your orphans is discovered by Rath, your chances of getting away are slim. But hey…a chance is a chance, right? You’ll either escape (likely to be pursued again at a later time) or come to a grisly end and draw a Run Away card.
Though a Run Away card won’t help you when it’s drawn, it’ll give you options later. Use it to give your other orphans better odds of escaping if they’re discovered, or use the card’s one-of-a-kind special ability.
The last player with at least one surviving orphan is the winner!
The game’s (very dark) heart is still the same as its predecessor: Players are trying to keep their orphan(s) safe from a boogeyman. Unfortunately, that means sometimes throwing the other orphans under the proverbial bus.
House of Rath differs significantly in its gameplay, however. It combines elements of deduction, “take that,” and map reduction to create suspense, but the real difference lies in one key point: During every turn, you’re playing as both the orphans and the boogeyman!
During the Roll phase, you’ll do whatever it takes to protect your orphans from the dreaded boogeyman, Count Rath: lock doors, rotate rooms, travel via secret passages, and even reveal other hidden orphans. Every decision could be the one that takes your orphans to (relative) safety—or straight into Rath’s greedy clutches.
You’ll then use the Boogeyman Phase of your turn (while playing as Rath) to suss out which orphans belong to whom, all while steering Rath clear of your orphans (and keeping secret which ones are your orphans when possible).
If one of your orphans is discovered by Rath, your chances of getting away are slim. But hey…a chance is a chance, right? You’ll either escape (likely to be pursued again at a later time) or come to a grisly end and draw a Run Away card.
Though a Run Away card won’t help you when it’s drawn, it’ll give you options later. Use it to give your other orphans better odds of escaping if they’re discovered, or use the card’s one-of-a-kind special ability.
The last player with at least one surviving orphan is the winner!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18