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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Greg Porter
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아티스트
-
인원
게임 소개
예멘의 내전은 2015년 이래로 계속되고 있다; 정부와 반란 세력, 그리고 각각의 동맹들 사이의 싸움이다. 각 단체는 자신들이 예멘의 합법적인 정부라고 주장하고 있다. 이 전투는 사우디아라비아군과 미군의 드론 공격이 정부와 이란의 반군을 돕는 등 2차 세계대전 잔존물부터 현대식 탄도미사일까지 모든 것을 사용한다.
아덴은 예멘 남부 항구도시를 장악하기 위해 2인 1조로 구성된 가상의 캠페인으로 각 전투가 하루 이상 진행되는 회사 및 소대급 게임입니다. 어려운 지형이 도시의 동쪽과 서쪽을 갈라놓고 있고, 전투원들은 종종 손실을 피하기 위해 후퇴합니다. 그리고 흩어진 지도력을 최대한 활용하는 것이 당신의 백성들을 재보급하고 공세를 유지하는 열쇠입니다. 유닛은 독특한 주사위 시스템으로 활성화되며, 전투는 그렉의 아마겟돈 전쟁을 연상시키는 주사위 추가/추적 방법을 중심으로 전개된다.
이 게임은 아덴이 시나리오에서 전략적 목표가 되거나 특별한 전투 효과가 있을 요충지를 가진, 기능하는 도시임을 기억한다. 언론이 묵고 있는 국제호텔 앞에서 적을 파괴할 것인가? 추가 승리 포인트. 적이 주요 모스크 근처에 숨어있다고? 그들에게 포격을 가할 수 없다.
아덴은 다음을 포함한다.
- 그 도시의 11 x 17인치 지도
- 70명, 정부군, 반군, 동맹군, 신분 표시등을 위한 커다란 1인치 카운터
- 32페이지에 달하는 규칙집에는 도시를 통제하기 위한 6가지 시나리오 캠페인이 담겨 있으며, 각 선수들은 누가 가장 잘 할 수 있는지 보기 위해 양쪽에서 경기를 치른다.
아덴은 예멘 남부 항구도시를 장악하기 위해 2인 1조로 구성된 가상의 캠페인으로 각 전투가 하루 이상 진행되는 회사 및 소대급 게임입니다. 어려운 지형이 도시의 동쪽과 서쪽을 갈라놓고 있고, 전투원들은 종종 손실을 피하기 위해 후퇴합니다. 그리고 흩어진 지도력을 최대한 활용하는 것이 당신의 백성들을 재보급하고 공세를 유지하는 열쇠입니다. 유닛은 독특한 주사위 시스템으로 활성화되며, 전투는 그렉의 아마겟돈 전쟁을 연상시키는 주사위 추가/추적 방법을 중심으로 전개된다.
이 게임은 아덴이 시나리오에서 전략적 목표가 되거나 특별한 전투 효과가 있을 요충지를 가진, 기능하는 도시임을 기억한다. 언론이 묵고 있는 국제호텔 앞에서 적을 파괴할 것인가? 추가 승리 포인트. 적이 주요 모스크 근처에 숨어있다고? 그들에게 포격을 가할 수 없다.
아덴은 다음을 포함한다.
- 그 도시의 11 x 17인치 지도
- 70명, 정부군, 반군, 동맹군, 신분 표시등을 위한 커다란 1인치 카운터
- 32페이지에 달하는 규칙집에는 도시를 통제하기 위한 6가지 시나리오 캠페인이 담겨 있으며, 각 선수들은 누가 가장 잘 할 수 있는지 보기 위해 양쪽에서 경기를 치른다.
The civil war in Yemen has been going on since 2015; fought between the government, a rebellious faction, and their respective allies. Each group claims to be the legitimate government of Yemen. The fighting uses everything from World War 2 leftovers to modern ballistic missiles, with Saudi Arabian troops and US drone strikes helping the government and Iranian arms aiding the rebels.
Aden is a 2-player (but very solitaire friendly) hypothetical campaign for control of this southern Yemen port city, a combined company- and platoon-level game where each battle takes place over the course of one or more days. Difficult terrain splits the east and west of the city, combatants often retreat to avoid taking losses before surging back, and making the most of your scattered leadership is the key to resupplying your people and sustaining an offensive. Units activate with a unique dice system, and combat is centered on an add-or-subtract dice method reminiscent of Greg's Armageddon War.
The game remembers that Aden is a functioning city, with key points that will be strategic objectives in scenarios or have special combat effects. Destroy an enemy in sight of the international hotel where the media are staying? Extra victory points. Enemy is holed up near a major mosque? You cannot call artillery on them.
Aden includes:
- an 11 x 17 inch map of the city.
- seventy, LARGE 1 inch counters for the government, rebels, allies and status markers,
- a 32-page rulebook with a six scenario campaign for control of the city, each player playing both sides to see who does it best.
Aden is a 2-player (but very solitaire friendly) hypothetical campaign for control of this southern Yemen port city, a combined company- and platoon-level game where each battle takes place over the course of one or more days. Difficult terrain splits the east and west of the city, combatants often retreat to avoid taking losses before surging back, and making the most of your scattered leadership is the key to resupplying your people and sustaining an offensive. Units activate with a unique dice system, and combat is centered on an add-or-subtract dice method reminiscent of Greg's Armageddon War.
The game remembers that Aden is a functioning city, with key points that will be strategic objectives in scenarios or have special combat effects. Destroy an enemy in sight of the international hotel where the media are staying? Extra victory points. Enemy is holed up near a major mosque? You cannot call artillery on them.
Aden includes:
- an 11 x 17 inch map of the city.
- seventy, LARGE 1 inch counters for the government, rebels, allies and status markers,
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