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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-8+ 명 -
게임시간
120-300 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
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인원
게임 소개
《18WE: 서유럽》(18WE: Western Europe)은 마이크 허튼&rsquo의 1862년작 철도 매니아 시스템을 기반으로 한 18xxx 게임으로, 더 큰 보드, 더 많은 오프보드 영역, 강력한 운영 스핀을 갖추고 있다. 프랑스 회사들은 추가 선로 조치를 받고, 독일 회사들 (독일, 네덜란드, 벨기에에 기반을 둔)은 하나의 게르만 도시의 가치를 높이는 산업 마크를 받고, 남동부 회사들 (이탈리아, 오스트리아 헝가리, 스위스)은 그들의 열차가 추가 전력을 유지할 수 있는 추가 보증을 받는다. 이러한 간단한 설정 차이는 플레이어들에게 어떤 철도를 설립할 것인지, 그리고 그들의 회사가 어떻게 가장 잘 개발되고 운영될 것인지에 대한 주요 전략적 결정을 제시합니다.
18WE는 경기 초반 무작위로 설정해 재생성이 높다. 20개의 풀 중에서 15개의 회사가 무작위로 게임에 참여하도록 선정되며, 각 회사마다 다른 종류의 라이선스가 무작위로 할당된다. 게다가, 지역 열차와 지역 열차 면허 대신, 지리적으로 묶인 지역 열차와 지역 열차 면허가 있습니다. 어떤 지역 열차도 본고장 이외의 지역에서는 수익을 올릴 수 없습니다. 지역 열차들은 주어진 운영 라운드에서 운행하는 도시들만을 기준으로 추가적인 국고 수입을 올린다.
18WE는 서유럽의 대부분을 훨씬 더 큰 규모로 커버하는 더 촘촘한 보드를 보유하고 있습니다.지도에는 콘스탄티노플의 두 번째 초원 지대를 포함한 더 많은 오프보드 지역도 있습니다. 그렇지 않으면, 18WE의 많은 운영 세부사항들이 다른 18xx 게임에 이미 익숙한 것들과 비슷하게 느껴질 것이다.1862년처럼 평범한 노란색 선로가 없다. 모든 트랙 타일은 무제한입니다. 각 회사는 타일 배치 및 업그레이드를 결정하기 위해 최소 세 가지 트랙 작업을 수행합니다. 지도 크기는 각 법인의 수명 동안 획득할 수 있는 더 많은 역을 지원합니다. 각 기업은 운영 중인 라운드 토큰을 한 개만 사용하는 것이 아니라 두 개씩 추가로 배치할 수 있습니다.
1862년의 재정적인 측면은 온전하다는 것을 알게 될 것이다. 1862년부터 선수들이 알고 있는 의회 라운드, 합병, 재융자가 있다. 마찬가지로 차트가 없는 기업과 차트가 없는 기업 모두 정확히 같은 방식으로 작동합니다. 이를 통해 플레이어들은 1862/EA에 익숙할 경우 새로운 재무 프레임워크를 배울 필요 없이 게임의 운영 측면에 집중할 수 있다.
마지막으로, 18WE는 전통적인 1862 스타일 솔로 플레이와 독주 플레이에 대한 자신만의 독특한 스핀을 지원할 것입니다.
18WE는 경기 초반 무작위로 설정해 재생성이 높다. 20개의 풀 중에서 15개의 회사가 무작위로 게임에 참여하도록 선정되며, 각 회사마다 다른 종류의 라이선스가 무작위로 할당된다. 게다가, 지역 열차와 지역 열차 면허 대신, 지리적으로 묶인 지역 열차와 지역 열차 면허가 있습니다. 어떤 지역 열차도 본고장 이외의 지역에서는 수익을 올릴 수 없습니다. 지역 열차들은 주어진 운영 라운드에서 운행하는 도시들만을 기준으로 추가적인 국고 수입을 올린다.
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1862년의 재정적인 측면은 온전하다는 것을 알게 될 것이다. 1862년부터 선수들이 알고 있는 의회 라운드, 합병, 재융자가 있다. 마찬가지로 차트가 없는 기업과 차트가 없는 기업 모두 정확히 같은 방식으로 작동합니다. 이를 통해 플레이어들은 1862/EA에 익숙할 경우 새로운 재무 프레임워크를 배울 필요 없이 게임의 운영 측면에 집중할 수 있다.
마지막으로, 18WE는 전통적인 1862 스타일 솔로 플레이와 독주 플레이에 대한 자신만의 독특한 스핀을 지원할 것입니다.
18WE: Western Europe is an 18xx game based on Mike Hutton’s popular 1862: Railway Mania in the Eastern Counties system, with a larger board, more offboard areas, and a strong operational spin. French companies receive extra track actions, Germanic companies (based in Germany, the Netherlands, and Belgium) receive industry markers that increase the value of one Germanic city, and Southeastern companies (based in Italy, Austria Hungary, and Switzerland) receive extra warranties that allow their trains extra staying power. These simple differences in setup present the players with major strategic decisions in what railroads to found, as well as how their companies will best be developed and operated.
18WE has high replayability, due to its random setup at the beginning of the game. Fifteen companies are randomly selected to be in the game out of a pool of 20, with different kinds of licenses being assigned randomly to each company. Additionally, instead of Local trains and Local train licenses, there are Regional trains and Regional train licenses that are geographically bound. No regional train may ever score revenue outside its home region(s). Regional trains score additional treasury money based ONLY on the towns they run in any given Operating Round.
18WE has a denser board covering most of Western Europe at a much larger scale. The map also has more offboard areas, including the second premier zone of Constantinople. Otherwise, many of the operational details of 18WE will feel similar to those already familiar with other 18xx games. Like in 1862, there is no plain yellow track. All track tiles are unlimited. Each company gets at least three track actions to determine tile placements and upgrades. The map size supports more stations which can be acquired during the life of each corporation. Each corporation may lay TWO additional tokens each operating round, instead of just one.
The financial aspects of 1862 you will find fully intact. There are parliament rounds, mergers, and refinancing, all as players know them from 1862. Similarly both chartered and non-chartered corporations function in exactly the same ways. This allows players to focus on the operational aspects of the game, without having to learn a new financial framework if they are familiar with 1862/EA.
Finally, 18WE will support both traditional 1862 style solo play, as well as its own unique spin on solo play.
18WE has high replayability, due to its random setup at the beginning of the game. Fifteen companies are randomly selected to be in the game out of a pool of 20, with different kinds of licenses being assigned randomly to each company. Additionally, instead of Local trains and Local train licenses, there are Regional trains and Regional train licenses that are geographically bound. No regional train may ever score revenue outside its home region(s). Regional trains score additional treasury money based ONLY on the towns they run in any given Operating Round.
18WE has a denser board covering most of Western Europe at a much larger scale. The map also has more offboard areas, including the second premier zone of Constantinople. Otherwise, many of the operational details of 18WE will feel similar to those already familiar with other 18xx games. Like in 1862, there is no plain yellow track. All track tiles are unlimited. Each company gets at least three track actions to determine tile placements and upgrades. The map size supports more stations which can be acquired during the life of each corporation. Each corporation may lay TWO additional tokens each operating round, instead of just one.
The financial aspects of 1862 you will find fully intact. There are parliament rounds, mergers, and refinancing, all as players know them from 1862. Similarly both chartered and non-chartered corporations function in exactly the same ways. This allows players to focus on the operational aspects of the game, without having to learn a new financial framework if they are familiar with 1862/EA.
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