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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.85 / 5

게임 소개

퍼스트 어센트는 암벽등반을 테마로 한 전략 보드게임입니다. 이 중간 무게의 경쟁 게임의 목표는 산을 오르는 가장 좋은 길을 오르고 가장 숙련된 등반가가 됨으로써 가장 많은 점수를 얻는 것입니다! 각 플레이어는 독특한 비대칭 캐릭터의 역할을 맡게 되며, 게임 내내 그들은 산 위로 경로를 구축하고, 자원을 관리하고, 목표를 달성하며, 기술과 장비를 축적하여 효율성을 높일 것입니다! 이 게임은 2-5명이 즐길 수 있으며 45-90분이 소요됩니다.

게임플레이 개요:
First Ascent에서는 최상의 경로를 만들어 가장 많은 포인트를 얻는 것이 목표입니다! 포인트는 네 가지 방법으로 얻을 수 있습니다.
1) 등반 피치 — 당신의 등반 기술, 장비, 물, 그리고 정신력을 이용하여 타일로 이동하기 위한 비용을 지불하세요. 등반 카드를 뽑고 자원 관리, 보드 조작 또는 이기적인 대 이타적인 결정을 수반할 수 있는 사건들을 해결하세요. 각 타일의 가치는 1-5 포인트이며 포인트 가치가 높은 타일은 더 많은 자원을 필요로 합니다.

2) 목표 — 경로와 관련된 공유 및 개인 목표를 달성합니다. 목표 달성에 기여할 수 있는 경로를 실행하기 위한 리소스를 신중하게 계획하고 관리합니다.

3) 기술 보너스 — 등반 기술과 장비 카드는 정밀도, 힘, 균형, 통증 내성을 나타내는 등반 기술을 포함하고 있습니다. 플레이하는 카드의 세 가지 테크닉 기호를 일치시키면 타일을 타고 +2의 보너스 포인트를 얻을 수 있습니다. 이것들은 상당히 더해질 수 있으므로, 여러분의 자원을 현명하게 선택하라.

4) 산 정상에 오르는 것도 좋지만, 오르는 것은 여행에 관한 것이다. 피크 도달 시 +1 정상 보너스 포인트를 획득합니다.

상승에 필요한 리소스가 없는 경우 위험 주사위를 굴려 자원을 하나 적게 얻기 위해 타일을 오르는 방식으로 "위험을 감수할 수 있습니다. 체크 마크를 가지고 벗어나 결과 없이 성공할 수도 있고, 마이너스 카드 두 장을 다른 선수에게 주거나, 마이너스 카드 한 장과 심리 한 장을 다른 선수에게 주기도 한다. 잃을 재산이 있는 한 기와를 오를 수 있지만 대가가 따를 것이다.

산을 오르기 시작하면 첫 번째 줄에 있는 아무 타일로나 시작하세요. 다음으로 근처의 타일로 올라가서 여러분이 올라간 길을 표시하기 위해 밧줄을 남겨두세요. 두 명의 등산객은 정상 외에는 같은 타일을 차지할 수 없기 때문에 당신은 산의 다른 등산객들과 주요 위치를 놓고 경쟁할 수 있다.

산을 오르면서 당신은 당신의 기술을 연습하고 더 능률적인 등반가가 될 것입니다. 이 게임의 엔진 빌드 구성 요소는 특정 스킬 또는 기어의 카드 4개를 플레이한 후 "을 획득할 수 있는 자산"을 부여합니다. 이 토큰은 클라이머 자산 보드에 남아 미래의 타일에 필요한 자산을 충족시키는 데 사용됩니다.

이건 최고를 향한 경쟁이 아닙니다. 당신의 교활함과 계획에 보답할 전략적 루트를 만드는 것입니다. 게임은 플레이어가 7개의 밧줄 길이를 모두 사용하고 8번째 타일을 오르면 끝난다.

가장 위대한 첫 등반을 만들기 위해 필요한 것을 가지고 있습니까?
First Ascent is a rock climbing-themed strategic board game. The goal in this medium weight, competitive game is to gain the most points by climbing the best route up the mountain and becoming the most skilled climber! Each player assumes the role of a unique asymmetric character, and throughout the game they will be building their route up the mountain, managing resources, achieving objectives, and increasing their efficiency by accumulating skills and gear! This game is for 2-5 players and takes 45-90 minutes to play.

Gameplay overview:
In First Ascent, the goal is to gain the most points by creating the best route! Points are gained in four ways:
1) Climbing pitches — use your climbing skills, gear, water, and psych to pay the requirements to move on to a tile "climb the pitch". Draw a climbing card and resolve the events that may involve resource management, board manipulation, or selfish vs altruistic decisions. Each tile is worth 1-5 points with higher point value tiles requiring more resources.

2) Objectives — achieve shared and personal objectives that relate to the path of your route. Plan carefully and manage resources to execute the path that will contribute towards achieving your objectives.

3) Technique bonuses — the climbing skills and gear cards contain symbols representing climbing techniques of precision, power, balance, and pain tolerance. Match three technique symbols on the cards you play to climb a tile and earn +2 bonus points. These can add up significantly, so choose your resources wisely.

4) Summit — reaching the top of the mountain is great, but climbing is about the journey. Gain +1 summit bonus point for reaching a peak.

If you don't have the required resources to climb, you can "risk it" by rolling the risk dice to climb a tile for one less resource. You may get away with a check mark and succeed without consequence, roll minus two cards and give them to another player, or roll minus one card and one psych which you give to another player. As long as you have the assets to lose, you will climb the tile, but at a price.

When you begin to ascend the mountain start in any tile on the first row. Next climb to any adjacent tile and leave your rope behind to mark the route you've climbed. Two climbers can not occupy the same tile, except for a summit, so you may compete with other climbers on the mountain for the prime locations.

As you climb the mountain you will practice your skills and become a more efficient climber. The engine building component of this game grants you an "earned asset" after you play four cards of a specific skill type or gear. These tokens stay on your climber asset board and count towards fulfilling the required assets of future tiles.

This isn't a race to the top, its about creating a strategic route that will reward your cunning and planning. The game ends when a player has used all seven rope lengths and climbed their eighth tile.

Do you have what it takes to create the greatest First Ascent?

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