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BGG랭킹
BGG전체 : 2285
ABSTRACTS : 98
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.84 / 5
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디자이너
Filip Głowacz
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아티스트
Zbigniew Umgelter
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인원
게임 소개
만다라 스톤에서는 예술가를 사용하여 타워에 있는 다채로운 돌을 수집하고 그 후에 점수를 매깁니다.
게임을 설정하려면 메인 보드에 4가지 색상으로 각각 24개, 2개의 패턴으로 각각 48개 스톤 &mdash를 4개씩 쌓아 놓으십시오. 네 개의 예술가 기둥을 이 돌무더기들 사이에서 시작 위치에 놓아라.
차례에 따라, 여러분은 돌을 고르거나 점수를 매깁니다. 아티스트를 선택하려면 아티스트를 새 위치로 이동한 다음 (1) 해당 아티스트와 동일한 패턴이 있는 스톤과 (2) 다른 아티스트에 인접하지 않은 스톤을 모두 수집합니다. 이 돌들 중 하나를 타워에서 먼저 선택하고, 다른 돌들을 이 기초 위에 시계 방향으로 한 개씩 쌓아 올린 다음, 이 탑을 플레이 보드의 빈 공간에 놓으십시오.
점수를 매기려면 (1) 플레이어 보드에 있는 두 개 이상의 타워의 맨 위 스톤에 나타나는 색을 제거하거나 (2) 플레이어 보드에 있는 맨 위 스톤을 원하는 수만큼 제거하도록 선택합니다. 후자의 경우, 제거된 스톤 하나당 1점을 획득합니다. 전자의 경우 플레이어 보드의 해당 공간에 대한 점수 조건에 따라 제거된 스톤마다 점수를 매기는데, 이 점수는 타워에 있는 스톤의 높이 또는 타워에 있는 색상의 수 또는 보드에 있는 모든 타워의 높이를 기준으로 할 수 있습니다. 제거된 모든 스톤을 공유된 중앙 만다라 위에 놓고 안쪽에서 바깥쪽으로 쌓고 커버하는 공간에 따라 점수를 매깁니다.
한 선수가 골라서 득점할 수 없거나, 중앙 만다라에 놓인 돌이 경기 종료 공간을 덮을 경우 모든 사람이 같은 회전 수를 갖도록 라운드를 완료한다. 각 플레이어는 손에 쥔 두 개의 비밀스러운 목표 카드 중 하나를 득점할 수 있으며, 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리한다.
게임을 설정하려면 메인 보드에 4가지 색상으로 각각 24개, 2개의 패턴으로 각각 48개 스톤 &mdash를 4개씩 쌓아 놓으십시오. 네 개의 예술가 기둥을 이 돌무더기들 사이에서 시작 위치에 놓아라.
차례에 따라, 여러분은 돌을 고르거나 점수를 매깁니다. 아티스트를 선택하려면 아티스트를 새 위치로 이동한 다음 (1) 해당 아티스트와 동일한 패턴이 있는 스톤과 (2) 다른 아티스트에 인접하지 않은 스톤을 모두 수집합니다. 이 돌들 중 하나를 타워에서 먼저 선택하고, 다른 돌들을 이 기초 위에 시계 방향으로 한 개씩 쌓아 올린 다음, 이 탑을 플레이 보드의 빈 공간에 놓으십시오.
점수를 매기려면 (1) 플레이어 보드에 있는 두 개 이상의 타워의 맨 위 스톤에 나타나는 색을 제거하거나 (2) 플레이어 보드에 있는 맨 위 스톤을 원하는 수만큼 제거하도록 선택합니다. 후자의 경우, 제거된 스톤 하나당 1점을 획득합니다. 전자의 경우 플레이어 보드의 해당 공간에 대한 점수 조건에 따라 제거된 스톤마다 점수를 매기는데, 이 점수는 타워에 있는 스톤의 높이 또는 타워에 있는 색상의 수 또는 보드에 있는 모든 타워의 높이를 기준으로 할 수 있습니다. 제거된 모든 스톤을 공유된 중앙 만다라 위에 놓고 안쪽에서 바깥쪽으로 쌓고 커버하는 공간에 따라 점수를 매깁니다.
한 선수가 골라서 득점할 수 없거나, 중앙 만다라에 놓인 돌이 경기 종료 공간을 덮을 경우 모든 사람이 같은 회전 수를 갖도록 라운드를 완료한다. 각 플레이어는 손에 쥔 두 개의 비밀스러운 목표 카드 중 하나를 득점할 수 있으며, 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리한다.
In Mandala Stones, you use artists to collect colorful stones in towers that you then score.
To set up the game, randomly place the 96 stones — 24 each in four colors and 48 each in two patterns — on the main board in stacks of four. Place the four artist pillars in their starting locations among these stone stacks.
On a turn, you either pick stones or score stones. To pick, move an artist to a new location, then collect all stones adjacent to this artist that (1) bear the same pattern as that artist and (2) are not adjacent to another artist. Choose one of these stones to be first in a tower, then stack the other collected stones on top of this foundation one in clockwise order, then place this tower on an empty space on your player board.
To score, choose to remove either (1) a color that appears on the top stones of at least two towers on your player board or (2) any number of top stones on your player board. In the latter case, you score 1 point for each removed stone. In the former case, you score points for each removed stone depending on the scoring condition for that space on your player board, which might be based on the height of that stone in a tower or the number of colors in that tower or the height of all towers on your board. Place all removed stones on the shared central mandala, building from the inside out and possibly scoring points depending on the spaces that you cover.
If a player can neither pick nor score OR if a stone placed on the central mandala covers the game-ending space based on the number of players in the game, complete the round so that everyone has the same number of turns. Each player can then score one of two secret objective cards in their hand, then the player with the most points wins.
To set up the game, randomly place the 96 stones — 24 each in four colors and 48 each in two patterns — on the main board in stacks of four. Place the four artist pillars in their starting locations among these stone stacks.
On a turn, you either pick stones or score stones. To pick, move an artist to a new location, then collect all stones adjacent to this artist that (1) bear the same pattern as that artist and (2) are not adjacent to another artist. Choose one of these stones to be first in a tower, then stack the other collected stones on top of this foundation one in clockwise order, then place this tower on an empty space on your player board.
To score, choose to remove either (1) a color that appears on the top stones of at least two towers on your player board or (2) any number of top stones on your player board. In the latter case, you score 1 point for each removed stone. In the former case, you score points for each removed stone depending on the scoring condition for that space on your player board, which might be based on the height of that stone in a tower or the number of colors in that tower or the height of all towers on your board. Place all removed stones on the shared central mandala, building from the inside out and possibly scoring points depending on the spaces that you cover.
If a player can neither pick nor score OR if a stone placed on the central mandala covers the game-ending space based on the number of players in the game, complete the round so that everyone has the same number of turns. Each player can then score one of two secret objective cards in their hand, then the player with the most points wins.
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