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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    45-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

틴다야는 오늘날 카나리아 제도로 알려진 낙원을 배경으로 한다. 정복자들이 방금 그걸 발견했어요. 각 플레이어는 신들에 의해 지배되고 자연 재해에 의해 형성된 세계에서 원주민 부족을 생존하도록 이끌어야 한다.

틴다야는 유로게임의 영혼을 담은 테마 중심의 서바이벌 어드벤처다. 이 환경 친화적인 게임은 모든 그룹을 만족시킬 수 있는 두 가지 플레이 모드를 제공합니다: COOPERATION (SOLO 포함) & Competitive, 그리고 일부 오래된 방식의 목 베기를 좋아하는 플레이어들을 위한 배신자 변형. 난이도는 등급이 매겨질 수 있고 경험이 적은 게이머들은 3가지 게임 미니 캠페인을 통해 게임을 배울 수 있습니다.

무슨일인데요? 3단계 동안 원주민들은 아코란과 모네이바라는 두 신이 지배하는 신화적 배경 안에서 침략자들을 정착시키고, 발전시키고, 싸울 것이다. 그들은 게임의 각 단계에서 특정 상품을 요구할 것입니다. 원주민들이 그들을 제공할 수 없거나 원하지 않는다면, 그들의 신성한 분노가 폭발할 것이다.

그러나 선수들은 혼자가 아니다; 두 명의 선견자가 모닥불의 연기를 읽음으로써 예측을 할 것이다. 티비아빈은 앞으로 닥칠 재앙을 보게 될 거야 타모난테가 어디서 일어날지 예측해 줄 거야 다가올 일을 알리기 위해 재난 표지를 보드에 부착할 것입니다.

각 시대가 끝날 때마다 신들은 신화 속의 괴물, 전설, 전염병, 폭풍, 지진 등을 보내어 섬을 강타할 것이며, 마을 사람들은 대비하지 않으면 사라진다. 마치 그 모든 것이 충분하지 않았던 것처럼, 선수들은 그들의 섬을 차지하기 위해 노력할 정복자들과 맞서야 할 것이다.

재난은 땅을 바꾸고, 섬을 합병하거나 심지어 사라지게 할 것이며, 플레이어들은 그들의 세계가 변화함에 따라 전략을 조정하도록 강요할 것이다. 변화무쌍한 시나리오와 함께 각기 다른 플레이 모드, 이벤트 카드, 미션 등이 매회 독특하고 도전적인 경험을 만들어낼 예정이다.

원주민으로서의 삶 - 각 부족은 두 가지 공예(낚시, 양치기, 양치기 또는 농업)를 마스터하는 게임을 시작하지만, 나머지는 다른 플레이어로부터 배울 수 있습니다. 그러나 그들은 필요한 것만 생산하는 것이 좋다. 대부분의 유로 게임들과 다른 틴다야의 특징 중 하나는 지구로부터 필수적인 것만을 가져갈 필요가 있다는 것이다 - 너무 적게 가져가면 당신의 마을 사람들은 굶을 것이다, 그러나 너무 많은 것은 쓰레기를 만들고 신들을 화나게 할 것이다.

각 단계의 단계:


1 - 전략 단계 - 선견자들은 미래를 예측합니다. 신들이 제물을 바치라고 하더군 플레이어는 다가올 재난의 영향을 분석하고 우선순위를 정하며 과제를 할당해야 한다.



2 - 행동 단계 - 모든 플레이어가 통과할 때까지 여러 라운드를 통해 한 명 또는 두 명의 동작을 교대로 수행합니다. 이용할 수 있는 행동은: 새로운 자원을 해제하는 공예품 개발 또는 소금에 절이거나, 훈제되거나, 굳거나, 갈면 음식이 부패하지 않게 만드는 능력 개발입니다./ 정착지를 이용하세요./ 더 많은 마을 사람들을 수용하기 위해 새로운 동굴을 건설하세요. / 이동하세요.


어떤 원주민이 타일 위에서 이동을 끝내면, 그들은 할 수 있다. - 천연 자원을 가져가라 (그들은 유한하니 욕심을 부리지 마라) / 화산에서 신들에게 상품을 바친다 (만약 원주민들이 간식을 충분히 먹을 수 없다면, 그들은 대신 인간을 희생시킬 수 있다! 투옥된 정복자들은 유용하지만 절망적인 시기에는 우리 마을 주민들도 화산에 던져질 수 있다.) / 정착촌을 건설하라 / 야생에서 가축을 가져가라 / 정복된 영토를 해방하라 / 다른 플레이어들과 물물교환을 한다.


3 - 종말 단계 - 원주민, 동물 및 정복자가 번식합니다. 음식을 공급받지 못하거나 피난처가 없는 정착민들은 죽어 우리의 태만으로 신들을 분노케 할 것이다. 상하기 쉬운 물건들은 쓰레기로 버려지고 쓰레기에 쌓여 그것들을 화나게 할 것입니다.


만약 우리가 전달하지 않으면 신들은 제물의 더미를 확인하고 진정하거나 격노할 것이다. 그러면 예언자가 예견한 대로 재앙이 일어나 원주민과 가축을 죽이고 판을 예측할 수 없는 방식으로 수정하게 된다. 분노 수준은 각 재앙의 심각성을 정할 것이다.

게임 종료 - 협동 모드에서 플레이어는 집단 미션이 달성되었는지 확인합니다. 그렇다면 신들이 기뻐할 것이고 모든 원주민들이 게임에서 승리할 것이다.

경쟁 모드에서 연대 포인트는 커뮤니티에 더 많이 기부했거나 자원을 덜 사용했거나 집단 및 개인적 목표를 모두 달성한 플레이어에게 부여됩니다. 점수가 많은 선수가 승리합니다.

틴다야는 계속해서 플레이어들에게 도전할 것이며, 곧 무서운 사건들이 일어날 것입니다. 살아남는 것은 쉽지 않을 것입니다. 잘 적응된 팀으로 일하는 것만이 원주민들에게 기회를 줄 수 있습니다.

—디자이너의 설명
Tindaya is set at the dawn of the 15th century on the paradise known today as the Canary Islands. The conquistadors have just set eyes on it. Each player must lead an aboriginal tribe to survival in a world ruled by gods and shaped by natural disasters.

Tindaya is a theme-driven survival adventure with the soul of a eurogame. This environmentally conscious game offers two play modes to please any group: COOPERATIVE (including SOLO) & COMPETITIVE, in addition to the TRAITOR variant for players avid of some old fashioned throat-cutting. Difficulty can be graded, and less experienced gamers can learn to play through a 3 game mini-campaign.

What is it about? During 3 phases, natives will settle, progress, and battle invaders, all within a mythological setting ruled by two gods, Acoran & Moneiba. They will demand specific goods at each stage of the game. If the natives are unable or unwilling to provide them, their godly rage will be unleashed.

But players are not alone; two seers will make predictions by reading the smoke of their bonfires. Tibiabin will see the disasters to come. Tamonante will predict where they will happen. Disaster markers will be placed on the board to signal what is to come.

At the end of each Era, the gods will send mythical monsters, legends, plagues, storms or earthquakes that will hit the islands, and villagers better be prepared… or be gone. As if all that was not enough, players will have to face the conquistadors, who will try to take over their islands.

Disasters will reshape the land, merging islands or even making them disappear, forcing players to adjust their strategies as their world changes. The ever-changing scenario together with the different playing modes, event cards and missions, will produce unique and challenging experiences every time.

Life as a native - Each tribe will start the game mastering two crafts (Fishing, pig farming, shepherding or agriculture), but will be able to learn the rest from other players. But they better produce only what is needed: One of the characteristics of Tindaya which differs from most eurogames is the need to take from the Earth only what is essential - take too little and your villagers will starve, but too much will produce waste and enrage the gods.

Stages of each phase:


1 - Strategy phase - The seers foresee the future. The Gods demand their offerings. Players must analyze the effects of the disasters to come, prioritize and assign tasks.



2 - Action phase - Players take turns doing single or double actions through several rounds, until all players have passed. The available actions are: Develop a Craft unlocking new resources or even the ability to make food imperishable once salted, smoked, curdled or grinded / Exploit a settlement / Build a new cave to accommodate more villagers / Move (three steps, either by land or sea).


When any native ends its movement on a tile, they can - Take natural resources (they are finite, so don’t be greedy) / Offer goods to the gods at a volcano (if natives can’t get enough of one of the treats, they can sacrifice humans instead! Imprisoned conquerors come handy but in desperate times even our own villagers can be thrown into the volcano) / Build a settlement / Take livestock from the wild / Free a conquered territory / Barter goods with other players.


3 - End of Era phase - Natives, animals and conquistadores will breed. Settlers not fed or without shelter will die, enraging the gods for our negligence. Perishable goods will go to waste and pile up in the garbage, enraging them as well.


The gods will check the pile of offerings, calming up or enraging if we didn’t deliver. Then disasters will occur as foreseen by the seers, killing natives, livestock, and modifying the board in an unpredictable way. Rage levels will set the severity of each catastrophe.

End of the Game - In Cooperative mode, players will check if their collective mission has been achieved. If so, the gods will be happy, and all natives win the game.

In Competitive mode, solidarity points will be granted to players that have given more to the community, used fewer resources, or achieved both collective and personal objectives. The player with more points will win the game.

Tindaya will constantly challenge players, with terrifying events just around the corner. Surviving will not be easy. Only working as a fine-tuned team will natives stand a chance.

—description from the designer

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