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Eysenhudt: Adaptives Kampf System (2020)
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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-150 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

적응형 전투 시스템은 아이센호트의 미니 확장 기능으로 전투를 보다 적응적이고 도전적으로 만든다. 적응 전투 시스템의 기본 개념은 다음과 같다: 더 많은 군대를 보유할수록 – »헬러 하우펜« –이(가) 집결할수록 목표물을 더 잘 인지할 수 있습니다. 그래서 그들은 아마 적응할 것입니다!
따라서 요새화된 중요한 마을과의 전투는 그 어느 때보다도 어려워질 것입니다(실제 공격 가능성과 무관하게). 힘을 계산한 후 회전 다이얼과 주사위 굴리기 기능을 사용하여 경쟁할 난이도를 결정합니다. 각 난이도 레벨(기본 구리~, 은~, 골드~, 팔라듐~, 플루토늄 레벨)에는 자체적인 배틀 카드 세트가 있으며 다이도 있다. 따라서 가장 어려운 경우에는 낮은 값을 굴릴 확률(물론 전체 실패율)이 낮은 D16과 경쟁해야 합니다. 따라서 난이도가 높아질수록 행운 인자(또는 불량 다이스롤 인자)는 감소합니다.
이 미니 확장은 전투 중에 새로운 도전을 하고자 하는 모든 사람들을 위해 선택 사항으로 제공됩니다.

—디자이너의 설명
The Adaptive Combat System is a Mini Expansion for Eysenhudt to make battle more adaptive and thus more challenging. The basic thought behind the Adaptive Combat System is: the more power in arms your army – the »Heller Haufen« – is able to mass, the more aware the targets’ defenders will become of your armaments. So they will most likely adapt!
Thus battle against the important fortified towns will become more challenging than ever (and regardless of your actual attack's potential). After you have computed your strength you determine the difficulty-level against which to compete with the help of a rotary dial and a dice roll. Each difficulty-level (the basic copper ~, the silver ~, the gold ~, the palladium ~ and the plutonium level) comes with its own set of Battle Cards and with its own die. So, in the hardest case you've to compete against a D16 with a lessened probability of rolling the lower values (but also, of course, of rolling a total failure). Thus, with increased difficulty the luck-factor (or bad-dice-roll-factor) decreases.
This Mini Expansion is meant to be optional and for all who want to try a new challenge when going into battle.

—description from the designer

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