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Cities and Mercenaries: Renaissance (2021)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 1-4+ 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

15세기와 16세기에, 유럽의 지배권을 위한 투쟁은 최고조에 달한 것처럼 보였다. 열강은 유럽 각지에서 모인 용병들을 동원하여 그녀를 갈기갈기 찢어 놓았다. 열강의 국경은 계속 바뀌었고 도시는 사냥 전리품처럼 이 손 저 손으로 옮겨다녔지

이 전략 게임에서 플레이어는 더 많은 승리 포인트를 얻기 위해 도시 타일 외부에 공통 게임 영역을 구축하고 도시에 대한 통제권을 확립해야 합니다.
주요 기능:
1) 코어 게임에서는 42개의 독특한 시티 타일을 사용합니다. 각 도시는 다른 도시들과 연결하는 4가지 방법이 있습니다. 따라서 각 게임에서 플레이어들은 새로운 게임 영역을 만듭니다.
2) 일반적인 자원(나무, 돌, 철 등) 대신 용병을 사용한다. 보병, 사수, 기병, 포병. 각 용병의 세 가지 레벨이 있는데, 레벨이 높을수록 유닛의 능력이 높아집니다. 이 게임에는 총 12개의 유닛 토큰이 있습니다. 토큰은 양면이 있어 비밀리에 배치할 수 있다. 이는 허풍과 전술적 결합을 위한 거대한 기회를 만들어낸다.
3) 단위 토큰을 얻는 주된 방법은 도시 간 정치적 유대관계를 형성하는 것이다. 정치적 타이가 복잡할수록 플레이어는 더 많은 유닛 토큰을 받는다. 이 과정은 마치 도미노를 하는 것과 같습니다. 또한, Unit Token은 제휴 체결 시 무료로 구매 또는 획득할 수 있습니다.
4) 게임플레이는 5단계로 나뉘며, 르네상스 통치자들의 정치-군사적 삶의 주요 양상을 반영하며 각 라운드에서 지속적으로 반복된다. 모든 단계는 상호 연결되어 있으며, 각 단계에서 플레이어가 내린 결정은 이후 행동에 분명한 영향을 미친다. 엄격한 단계 순서를 통해 플레이어는 장기적인 계획을 수행할 수 있습니다.
5) 각 단계는 모든 플레이어가 사용할 수 있는 몇 가지 특별한 동작으로 구성됩니다. 차례에 따라 플레이어는 두 개 이상의 동작을 연속으로 수행할 수 없습니다. 각 동작 후에, 차례는 다음 플레이어에게 전달됩니다. 이 모든 것이 게임 속도를 높이고, 다운타임을 제거하며, 플레이어 간의 높은 상호 작용을 보장합니다.
6) 게임플레이의 경쟁은 선수들의 기술과 그들의 의도에 달려있다. 보통 같은 등급의 선수들과 경기를 한다면 실수는 중요하지 않다. 당신은 다른 일을 성공적으로 함으로써 어떤 일을 하지 못한 실패를 만회할 수 있습니다.
7) 이 게임은 한 명 이상의 플레이어가 수도 주변의 5개 이상의 도시를 장악할 수 있을 경우 1차 라운드에서 완료할 수 있다. 그렇지 않을 경우, 선수보다 도시가 적을 때 결승이 된다.
8) 승점은 게임이 종료될 때만 계산됩니다. 승리 포인트는 과제별로 부여되기 때문에 승리를 달성하는 방법은 다양하다.
9) 코어게임(2~4명)은 캐주얼한 선수들이 쉽게 익힐 수 있는 단순하고 명확한 게임플레이로 균형이 잘 잡힌 전략이다. 다만 경기 결과는 선수의 기량과 경험에 달려 있다.
10) 플레이어의 수를 5-6명으로 늘리고 게임플레이의 깊이와 비대칭성을 높입니다.

이 게임은 게임플레이의 복잡성, 모듈식 디자인, 높은 재생성, 상호작용을 가지고 있다. 이 게임은 특히 기계 타일 배치와 영역 컨트롤을 좋아하는 플레이어들에게 적합합니다.
In the 15th and 16th centuries, the struggle for control of Europe seemed to have reached its peak. The Great Powers, using mercenaries gathered from all over Europe, have torn her to pieces. The borders of the Great Powers were constantly changing, and cities were passed from hand to hand like hunting trophies...

In this strategic game, players need to build a common Game Area out of City Tiles and establish control over cities to gain more Victory Points.
Key features:
1) In the Core Game uses 42 unique City Tiles. Each City has 4 ways to connect to other Cities. Therefore, in each game, the players create a new Game Area.
2) Instead of the usual resources (wood, stone, iron, etc.), the game uses mercenaries: Infantry, Shooters, Cavalry and Artillery. Each type of mercenary has 3 levels - the higher the level, the higher the ability of the unit. In total, there are 12 Unit Tokens in the game. Tokens have two sides and can be placed secretly. This creates huge opportunities for bluff and tactical combinations.
3) The main way to obtain Unit Tokens is to create Political Ties between cities. The more complex the Political Ties, the more and better the Unit Tokens the player receives. This process is like playing Domino. Additionally, Unit Tokens can be bought or obtained free of charge upon conclusion of Alliances.
4) The gameplay is divided into 5 Phases, which reflect the main aspects of the politico-military life of the Renaissance rulers and are consistently repeated in each Round. All phases are interconnected: the decisions made by the player in each phase have a definite influence on his subsequent actions. The strict sequence of phases allows players to carry out long-term planning.
5) Each phase consists of several special actions available to all players. On a turn, the player cannot perform more than one action in a row. After each action, the turn is passed to the next player. All this speeds up of the gameplay, removes downtime and ensures high interaction between players.
6) The competition of the gameplay depends on the skill of the players and their intentions. Usually errors are not critical if you are playing with players of your level. You can make up your failure to do some things by successfully doing others.
7) The game can be completed in the First Round if at least one player can gain control of 5 or more Cities around their Capital City. Otherwise, the Round becomes the Final when there are fewer cities than the players.
8) Victory Points are calculated only at the end of the game. Victory Points are awarded for different tasks, so there are different ways to achieve Victory.
9) The Core Game (2-4 players) is a well-balanced strategy, with a simple and clear gameplay that can be easily mastered by casual players. However, the results of the game depend on the skills and experience of the player.
10) Expansions increase the number of players to 5-6, and increase the depth and asymmetry of the gameplay.

The game has adjustable gameplay complexity, modular design, high replayability and interaction. The game is especially suitable for players who like mechanics Tile Placement and Area Control.

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