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BGG랭킹
BGG전체 : 3817
FAMILYGAMES : 1162
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.86 / 5
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디자이너
Alexandre Emerit, Benoit Turpin
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아티스트
Camille Chaussy
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인원
게임 소개
당신은 선사 부족의 지도자이며, 당신의 부족의 어떤 구성원들이 사냥을 가고 어떤 먹이를 잡기를 원하는지 결정합니다. 장로들이 동굴 벽에 그림을 그리면 완성할 수 있는 도전 과제를 만들어 냈습니다.
선사시대 각 라운드에서 당신과 동료 부족 지도자들은 동시에 (그리고 비밀리에) 누가 사냥할지를 결정하기 위해 경쟁합니다. 사냥꾼이 많을수록 큰 사냥감을 잡을 수 있지만 속도가 느립니다. 가장 빠른 플레이어 — 즉, 가장 적은 수의 사냥꾼 —이 먼저지만, 그들은 사냥을 할 수 있는 사냥꾼이 거의 없습니다. 사냥을 하기 위해서, 당신은 당신의 사냥꾼들을 한 곳 혹은 그 이상의 장소에 배치하여 그곳에서 기다리고 있는 먹이를 잡습니다. 먹이는 폴리오미노 타일로 표현되는데, 타일이 클수록 필요한 총액이 더 많다. 만약 여러분이 사냥감을 잡을 만큼 충분한 수의 사냥꾼이 있다면, 그들은 그 과정에서 부상을 입을 수 있고, 이것은 여러분이 손을 다시 채울 수 있는 사냥 카드를 덜 뽑게 된다는 것을 의미합니다. (그들은 그들을 다치게 할 때 여러분의 리더십을 불신합니다.)
라운드 2단계에서는 사냥 단계에서 채취한 동물 타일로 동굴을 칠합니다. 동굴은 이미 설치된 몇 개의 타일로 시작하는 7x7 격자로 표시됩니다. 첫 번째 타일은 왼쪽 칸에 배치되며, 이후의 모든 타일은 이미 배치되어 있는 타일에 닿아야만 동물을 다리(또는 지느러미)를 내리고 동물을 볼 수 있도록 모든 타일을 향하게 한다.
가로로 동굴을 그리거나, 반대쪽 모서리를 연결하거나, 전설의 동물을 사방에 둘러싸는 등 장로들의 소원을 이루면, 그 도전에 하나 이상의 토템 토큰을 붙입니다. 먼저 8개의 토템 토큰을 폐기하는 자가 승리합니다.
선사시대 각 라운드에서 당신과 동료 부족 지도자들은 동시에 (그리고 비밀리에) 누가 사냥할지를 결정하기 위해 경쟁합니다. 사냥꾼이 많을수록 큰 사냥감을 잡을 수 있지만 속도가 느립니다. 가장 빠른 플레이어 — 즉, 가장 적은 수의 사냥꾼 —이 먼저지만, 그들은 사냥을 할 수 있는 사냥꾼이 거의 없습니다. 사냥을 하기 위해서, 당신은 당신의 사냥꾼들을 한 곳 혹은 그 이상의 장소에 배치하여 그곳에서 기다리고 있는 먹이를 잡습니다. 먹이는 폴리오미노 타일로 표현되는데, 타일이 클수록 필요한 총액이 더 많다. 만약 여러분이 사냥감을 잡을 만큼 충분한 수의 사냥꾼이 있다면, 그들은 그 과정에서 부상을 입을 수 있고, 이것은 여러분이 손을 다시 채울 수 있는 사냥 카드를 덜 뽑게 된다는 것을 의미합니다. (그들은 그들을 다치게 할 때 여러분의 리더십을 불신합니다.)
라운드 2단계에서는 사냥 단계에서 채취한 동물 타일로 동굴을 칠합니다. 동굴은 이미 설치된 몇 개의 타일로 시작하는 7x7 격자로 표시됩니다. 첫 번째 타일은 왼쪽 칸에 배치되며, 이후의 모든 타일은 이미 배치되어 있는 타일에 닿아야만 동물을 다리(또는 지느러미)를 내리고 동물을 볼 수 있도록 모든 타일을 향하게 한다.
가로로 동굴을 그리거나, 반대쪽 모서리를 연결하거나, 전설의 동물을 사방에 둘러싸는 등 장로들의 소원을 이루면, 그 도전에 하나 이상의 토템 토큰을 붙입니다. 먼저 8개의 토템 토큰을 폐기하는 자가 승리합니다.
You are the leader of a prehistoric tribe, deciding which members of your tribe go hunting and what prey they want to catch. To guide you, the Elders have created challenges that you can complete by painting on the wall of your cave.
Each round in Prehistories, you and your fellow tribe leaders bid simultaneously (and secretly) to decide who hunts where. The more hunters you have, the bigger the game you can catch, but the slower you are. The fastest player — that is, the one with the smallest sum of hunters — goes first, but they have few hunters with which to hunt. To hunt, you assign your hunters to one or more locations to catch the prey waiting there. Prey is represented by polyomino tiles, and the larger the tile, the higher the sum required. If you have just enough hunters to catch your prey, they might be wounded in the process, which means you'll draw fewer hunter cards at the end of the round to refill your hand. (They distrust your leadership when you get them injured!)
In the second phase of a round, you paint your cave with the animal tiles collected during the hunting phase. Your cave is represented by a 7x7 grid that starts with a few tiles already in place. The first tile you place goes in the left-hand column, and all subsequent tiles must touch tiles already placed, with all tiles being oriented so that the animals are viewed with their legs (or fins) down. (Cavemen have simple tastes and want everything to be representational.)
When you fulfill the wishes of the Elders by painting your cave in certain ways — such as completing a horizontal line or connecting opposing corners or surrounding a legendary animal on all sides — you place one or more totem tokens on that challenge. Whoever first discards their eight totem tokens wins.
Each round in Prehistories, you and your fellow tribe leaders bid simultaneously (and secretly) to decide who hunts where. The more hunters you have, the bigger the game you can catch, but the slower you are. The fastest player — that is, the one with the smallest sum of hunters — goes first, but they have few hunters with which to hunt. To hunt, you assign your hunters to one or more locations to catch the prey waiting there. Prey is represented by polyomino tiles, and the larger the tile, the higher the sum required. If you have just enough hunters to catch your prey, they might be wounded in the process, which means you'll draw fewer hunter cards at the end of the round to refill your hand. (They distrust your leadership when you get them injured!)
In the second phase of a round, you paint your cave with the animal tiles collected during the hunting phase. Your cave is represented by a 7x7 grid that starts with a few tiles already in place. The first tile you place goes in the left-hand column, and all subsequent tiles must touch tiles already placed, with all tiles being oriented so that the animals are viewed with their legs (or fins) down. (Cavemen have simple tastes and want everything to be representational.)
When you fulfill the wishes of the Elders by painting your cave in certain ways — such as completing a horizontal line or connecting opposing corners or surrounding a legendary animal on all sides — you place one or more totem tokens on that challenge. Whoever first discards their eight totem tokens wins.
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