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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Davis (II)
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아티스트
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인원
게임 소개
비욘드 더 씨(Beyond the Sea)는 지속적인 판타지 세계를 배경으로 빛 생존, 베이스 빌딩, 롤플레잉 메카니즘을 갖춘 전술적 전투용 데크빌더다. 플레이어들은 고국에서 추방된 모험가의 역할을 맡아 바다 너머의 새로운 세계로 여행을 떠난다. 함께 일하는 플레이어들은 위험한 늪지대에서 버려진 도시에 이르기까지 전 세계를 여행한다. 이 과정에서 그들은 패배한 적들에게 배운 새로운 능력과 NPC와 함께 훈련함으로써 그들의 성격을 강화시킬 것이다. 그들은 또한 새로운 집을 지을 것인데, 이 집은 캐릭터들이 중간 시나리오로 돌아갈 수 있는 허브 역할을 하며, 개발될 수 있고 캐릭터들이 그들의 속성을 발전시킬 수 있게 해준다.
이것은 오픈 엔드 어드벤처 게임으로, 여러 세션에 걸쳐서 진행되도록 고안되었습니다. 각 시나리오 전에는 &ldquo와 유사합니다.'너만의 모험”'을 선택하면 플레이어가 스토리가 어디서 어떻게 진행되는지 선택할 수 있습니다. 그런 다음 그들은 그 여행을 위해 캐릭터를 만들고 준비합니다. 시나리오는 협동적이며, 플레이어는 고유한 카드 시스템을 사용하여 자신의 행동과 기술을 결정하는 자동화된 적과 싸운다. 이러한 시나리오는 적이 많은 대형 지도에서 플레이됩니다.
각 플레이어는 자신만의 덱을 가지고 있으며, 이 덱을 만들고 최적화하는 것은 게임의 일부이다. 손에 여러 장의 카드를 뽑아 각 차례를 시작하면 원하는 순서대로 모든 카드를 플레이할 수 있습니다. 카드는 기술, 행동, 능력 또는 생성된 자원이 될 수 있습니다. 사용한 카드는 페이스 업 폐기 더미에 배치되며 카드를 뽑아야 할 때 데크가 비어 있을 때 폐기 더미를 섞어 새 데크를 형성한다. 플레이어가 세계를 누비면서 손에 추가할 새로운 카드를 획득하게 되고 게임이 전개될수록 각 플레이어의 덱과 전략이 발전하게 된다. 시나리오가 끝나면 플레이어는 집으로 돌아가 업그레이드, 카드 교환, 파티 구성, 세계 지도에서 다음 목적지를 선택한다.
비욘드 더 씨에서 플레이어는 자신만의 어드벤처 스토리 요소를 선택하여 자신만의 목표를 만듭니다. 캐릭터는 특정 스킬, NPC, 트레이너 위치에 대한 정보를 공유할 수 있는 다른 플레이어의 세계로 데려갈 수도 있다.
—디자이너의 설명
이것은 오픈 엔드 어드벤처 게임으로, 여러 세션에 걸쳐서 진행되도록 고안되었습니다. 각 시나리오 전에는 &ldquo와 유사합니다.'너만의 모험”'을 선택하면 플레이어가 스토리가 어디서 어떻게 진행되는지 선택할 수 있습니다. 그런 다음 그들은 그 여행을 위해 캐릭터를 만들고 준비합니다. 시나리오는 협동적이며, 플레이어는 고유한 카드 시스템을 사용하여 자신의 행동과 기술을 결정하는 자동화된 적과 싸운다. 이러한 시나리오는 적이 많은 대형 지도에서 플레이됩니다.
각 플레이어는 자신만의 덱을 가지고 있으며, 이 덱을 만들고 최적화하는 것은 게임의 일부이다. 손에 여러 장의 카드를 뽑아 각 차례를 시작하면 원하는 순서대로 모든 카드를 플레이할 수 있습니다. 카드는 기술, 행동, 능력 또는 생성된 자원이 될 수 있습니다. 사용한 카드는 페이스 업 폐기 더미에 배치되며 카드를 뽑아야 할 때 데크가 비어 있을 때 폐기 더미를 섞어 새 데크를 형성한다. 플레이어가 세계를 누비면서 손에 추가할 새로운 카드를 획득하게 되고 게임이 전개될수록 각 플레이어의 덱과 전략이 발전하게 된다. 시나리오가 끝나면 플레이어는 집으로 돌아가 업그레이드, 카드 교환, 파티 구성, 세계 지도에서 다음 목적지를 선택한다.
비욘드 더 씨에서 플레이어는 자신만의 어드벤처 스토리 요소를 선택하여 자신만의 목표를 만듭니다. 캐릭터는 특정 스킬, NPC, 트레이너 위치에 대한 정보를 공유할 수 있는 다른 플레이어의 세계로 데려갈 수도 있다.
—디자이너의 설명
Beyond the Sea is a tactical combat roguelike deck-builder, with light survival, base building and role-playing mechanics, set in a persistent fantasy world. Players take on the role of an adventurer, exiled from their homeland, they journey to the new world beyond the sea. Working together players travel the world clearing out locations, from treacherous swamps to abandoned cities. In the process they will enhance their character with new abilities learnt by defeated foes and training with NPC's. They will also build a new home, that serves as a hub for characters to return to in-between scenarios, this home can also be developed and allows the characters to advance their attributes.
This is an open-ended adventure game, designed to be played over many sessions. Before each scenario, similar to a “Choose Your Own Adventure” book, players will choose where and how the story continues. They then build and prepare their characters for that journey. Scenarios are cooperative, where players will fight against automated foes that use a unique card system to determine their actions and skills. These Scenarios are played on large maps with many enemies.
Each player has their own deck, and building and optimizing this deck is part of the game. You start each of your turns by drawing up a number of cards to your hand, and you'll play them all in any order you choose. Cards can be skills, actions, abilities or generated resources. Used cards are placed in a face up discard pile, and when you need to draw a card and your decks empty, you shuffle your discard pile to form a new deck. As players progress through the world, they will acquire new cards to add to their hand and each player's deck and strategy's will develop as the game unfolds. After finishing a scenario, players return to their home to upgrade, swap cards, reconfigure their party and choose their next destination on the world map.
In Beyond the Sea, players create their own goals through the choose your own adventure story elements. Characters can also be taken into other players worlds where they will be able to share information about specific skill, NPC and trainer locations.
—description from designer
This is an open-ended adventure game, designed to be played over many sessions. Before each scenario, similar to a “Choose Your Own Adventure” book, players will choose where and how the story continues. They then build and prepare their characters for that journey. Scenarios are cooperative, where players will fight against automated foes that use a unique card system to determine their actions and skills. These Scenarios are played on large maps with many enemies.
Each player has their own deck, and building and optimizing this deck is part of the game. You start each of your turns by drawing up a number of cards to your hand, and you'll play them all in any order you choose. Cards can be skills, actions, abilities or generated resources. Used cards are placed in a face up discard pile, and when you need to draw a card and your decks empty, you shuffle your discard pile to form a new deck. As players progress through the world, they will acquire new cards to add to their hand and each player's deck and strategy's will develop as the game unfolds. After finishing a scenario, players return to their home to upgrade, swap cards, reconfigure their party and choose their next destination on the world map.
In Beyond the Sea, players create their own goals through the choose your own adventure story elements. Characters can also be taken into other players worlds where they will be able to share information about specific skill, NPC and trainer locations.
—description from designer
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- Lv.22 서쪽
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2022-03-08 17:32:49
비공개로 등록된 댓글입니다.
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