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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.75 / 5

게임 소개

길드의 설립 대표자로서, 여러분은 고대의 신성한 돌 주위에 모입니다. 돌의 중요성과 마법의 힘은 오직 받아들여지는 것으로 알려져 있습니다. 각 플레이어는 위트스톤 주변의 네 개의 타워 중 하나를 차지하고 거기서부터 시작합니다. 가마솥의 도움으로 마법 주문을 만들고 돌 주위에 마법 에너지 네트워크를 만들어보세요. 마녀들을 내보내고, 가마솥에서 마법 수정을 퍼내고, 오각도와 마법 지팡이를 사용하고, 승리를 보장하기 위해 예언 두루마리를 주시하라.

모든 옵션이 항상 사용 가능한 것은 아닙니다. 현명하게 기회를 최대한 활용해야만 11라운드 동안 가장 많은 승점을 쌓을 수 있는 기회가 주어져 위트스톤을 거머쥘 수 있다.

게임의 각 플레이어는 7개의 크리스탈과 6개의 미리 인쇄된 마법 아이콘이 있는 개인 가마솥을 가지고 있으며, 그들은 전체 풍경을 보여주는 크리스탈 볼을 특징으로 하는 더 큰 게임 보드를 공유한다. 각 플레이어는 15개의 도미노 타일을 가지고 있으며, 각 도미노의 절반은 육각형이다.

차례대로 예약에 있는 다섯 개의 면 위로 도미노 중 하나를 가마솥에 배치한 후 해당 도미노에 표시된 각 아이콘과 관련된 작업을 수행합니다. 아이콘이 동일한 아이콘(또는 미리 인쇄된 일치하는 아이콘)을 표시하는 다른 도미노에 인접한 경우, 해당 클러스터에 있는 아이콘의 수만큼 해당 작업을 수행할 수 있습니다. 두 번째 작업을 수행하기 전에 첫 번째 작업 유형을 완전히 완료해야 합니다. 이러한 작업을 통해 다음을 수행할 수 있습니다.


에너지를 사용하여 시작 타워를 게임 보드의 다른 위치에 연결하고 연결 길이에 따라 1, 3 또는 6점을 획득합니다.
게임 보드의 시작 타워 옆에 마녀를 배치하거나 에너지 네트워크를 통해 다른 위치로 이동시킵니다. 이렇게 하면 포인트가 적립되며 같은 순서를 사용할 수 있는 추가 액션도 얻을 수 있습니다.
포인트를 모으고 보너스 육각 타일을 얻기 위해 펜타그램 주위로 토큰을 옮기세요; 여러분은 즉시 이 타일을 행동에 사용하거나 미래의 타일 배치를 더 가치 있게 만들기 위해 가마솥에 넣을 수 있습니다.
나중에 타일을 놓을 공간을 마련할 것인지, 아니면 크리스탈을 완전히 배출하여 보너스 액션을 얻을 것인지, 가마솥에 있는 크리스탈을 옮기십시오.
마법 지팡이로 이동하여 포인트를 획득하고 추가 액션을 취하십시오. 현재 지팡이에서 가장 발달한 플레이어일 경우 액션 수가 두 배로 증가합니다.
표시된 예언을 얼마나 잘 완료했느냐에 따라 게임 종료 시 추가 동작을 활성화하거나 보너스 포인트를 얻을 수 있는 스크롤 카드를 확보하십시오.


각 플레이어가 솥 &mdash를 얼마나 잘 사용했는지에 따라 40-60번의 동작을 완료하면 게임이 종료되고 플레이어는 예언과 다른 점수 표시로 점수를 합산하여 누가 가장 높은 점수를 획득했는지 확인합니다.
As established representatives of your guild, you gather around an ancient sacred stone, the significance and magical powers of which are known to adepts only. Each player occupies one of the four towers around the Witchstone and starts from there. Create your magic spells with the help of your cauldron, and put a network of magic energy around the stone. Send out your witches, scoop the magic crystals out of the cauldron, make use of the pentagram and the magic wand, and keep an eye on the prophecy scrolls in order to ensure victory.

Not all options are always available to you. Only if you cleverly make the most of your opportunities will you have the chance of accumulating the most victory points over the eleven rounds and thereby win Witchstone.

Each player in the game has a personal cauldron that bears seven crystals and six pre-printed magic icons, and they share a larger game board that features a crystal ball that shows the entire landscape. Each player has a set of fifteen domino tiles, with each half of the domino being a hexagon; each domino depicts two different magic icons from the six used in the game.

On a turn, you place one of the five face-up dominos in your reserve onto your cauldron, then you take the action associated with each icon depicted on that domino; if the icon is adjacent to other dominos showing the same icon (or the matching pre-printed icon), then you can take that action as many times as the number of icons in that cluster. You must complete the first type of action completely before taking the second action. With these actions, you can:


Use energy to connect your starting tower to other locations on the game board, scoring 1, 3 or 6 points depending on the length of the connection.
Place witches next to your starting tower on the game board or move them across your energy network to other locations. As you do this, you gain points and possibly additional actions to use the same turn.
Move your token around a pentagram to collect points and to acquire bonus hex tiles; you can use these tiles immediately for actions or place them in your cauldron to make future tile placement more valuable.
Move the crystals in your cauldron, whether to make room for future tile placement or to gain bonus actions by ejecting the crystal completely.
Advance on a magic wand to gain points and take additional actions, with the actions being doubled should you currently be the most advanced player on the wand.
Claim scroll cards that boost future actions or earn you bonus points at game's end depending on how well you've completed the prophecy depicted.


After each player has completed eleven turns — which could equal 40-60 actions depending on how well you've used your cauldron — the game ends and players tally their points from prophecies and other collected scoring markers to see who has the highest score.

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