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BGG랭킹
BGG전체 : 11005
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Molly Johnson, Robert Melvin, Shawn Stankewich
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아티스트
Dann May
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인원
게임 소개
추상 아카데미에서는 경쟁이 치열합니다. 당신과 동료 미술 학생들은 각각의 과제에 당신 자신의 생각을 집어넣으려고 노력하면서 교수들과 최고의 점수를 얻기 위해 경쟁한다. 반전? 미대는 정말 파산했으니까, 여러분은 경쟁 반 친구들과 캔버스를 나눠야 해요!
추상 아카데미는 두 명 또는 네 명의 플레이어가 세 라운드에 걸쳐 플레이하며, 플레이어는 매 라운드마다 새로운 캔버스를 완성합니다. 경기 초반에는 라운드마다 2~3장의 득점 카드를 펼쳐놓으니 득점을 위해 무엇을 달성하려는 것인지 모두 알 수 있다. 또한 각 라운드가 시작될 때마다 각 플레이어는 캔버스에 만들려는 패턴을 보여주는 영감 카드를 받게 됩니다.
2인용 게임에서는 플레이어가 돌아가면서 캔버스 카드를 공유 4x4 플레이 구역에서 플레이하고, 4인용 게임에서는 공유 5x5 플레이 구역에서 플레이합니다. 캔버스 카드는 사분면으로 나뉘며 각 사분면은 노란색, 빨간색 또는 파란색으로 색칠됩니다. 캔버스는 카드를 플레이함에 따라 유기적으로 자라며 가장자리는 한 줄 또는 열에 4개(또는 5개)의 카드가 있을 때까지 고정되지 않습니다. 사용자에게 가장 가까운 캔버스의 가장자리는 홈 행이며, 캔버스의 크기가 잠긴 후에는 다른 사용자가 홈 행에서 재생할 수 없습니다(다른 모든 공간이 채워지지 않은 경우).
캔버스가 채워지면 가장 가까운 두 행이 스코어링 존을 형성합니다. 자신의 구역의 색상 패턴이 다른 구역의 패턴보다 스코어링 카드를 더 잘 완성하면 스코어링 카드를 청구합니다. 또한 점수 구역에서 올바른 패턴을 만들었다면 영감 카드에 점수를 매길 수 있습니다. 3라운드 만에 가장 많은 점수를 얻은 사람이 추상아카데미의 스타 제자가 되어 우승합니다!
추상 아카데미는 두 명 또는 네 명의 플레이어가 세 라운드에 걸쳐 플레이하며, 플레이어는 매 라운드마다 새로운 캔버스를 완성합니다. 경기 초반에는 라운드마다 2~3장의 득점 카드를 펼쳐놓으니 득점을 위해 무엇을 달성하려는 것인지 모두 알 수 있다. 또한 각 라운드가 시작될 때마다 각 플레이어는 캔버스에 만들려는 패턴을 보여주는 영감 카드를 받게 됩니다.
2인용 게임에서는 플레이어가 돌아가면서 캔버스 카드를 공유 4x4 플레이 구역에서 플레이하고, 4인용 게임에서는 공유 5x5 플레이 구역에서 플레이합니다. 캔버스 카드는 사분면으로 나뉘며 각 사분면은 노란색, 빨간색 또는 파란색으로 색칠됩니다. 캔버스는 카드를 플레이함에 따라 유기적으로 자라며 가장자리는 한 줄 또는 열에 4개(또는 5개)의 카드가 있을 때까지 고정되지 않습니다. 사용자에게 가장 가까운 캔버스의 가장자리는 홈 행이며, 캔버스의 크기가 잠긴 후에는 다른 사용자가 홈 행에서 재생할 수 없습니다(다른 모든 공간이 채워지지 않은 경우).
캔버스가 채워지면 가장 가까운 두 행이 스코어링 존을 형성합니다. 자신의 구역의 색상 패턴이 다른 구역의 패턴보다 스코어링 카드를 더 잘 완성하면 스코어링 카드를 청구합니다. 또한 점수 구역에서 올바른 패턴을 만들었다면 영감 카드에 점수를 매길 수 있습니다. 3라운드 만에 가장 많은 점수를 얻은 사람이 추상아카데미의 스타 제자가 되어 우승합니다!
At the Abstract Academy, competition is fierce. You and your fellow art students vie for top marks with professors while trying to put your own spin on each assignment. The twist? Art school really broke the bank, so you must share a canvas with your rival classmates!
Abstract Academy is played over three rounds by either two or four players, with the players completing a new canvas each round. At the start of the game, you lay out 2-3 scoring cards for each round, so you all know what you're trying to achieve to score. Additionally, at the start of each round, each player receives an inspiration card that shows a pattern they're trying to create on the canvas.
In the two-player game, players take turns playing canvas cards into a shared 4x4 play area, and in the four-player game, they play in a shared 5x5 area. Canvas cards are divided into quadrants, and each quadrant is colored yellow, red, or blue. The canvas grows organically as you all play cards, and the edges aren't fixed until you have four (or five) cards in a row or column. The edge of the canvas closest to you is your home row, and once the canvas is locked in size, no one else can play in your home row (unless all other spaces are filled).
Once the canvas is filled, the two rows closest to you form your scoring zone. If the color patterns in your zone complete a scoring card better than the patterns in anyone else's zone, then you claim the scoring card. Additionally, if you've created the right pattern in your scoring zone, you can score your inspiration card. Whoever has the most points after three rounds is the star pupil of Abstract Academy and wins!
Abstract Academy is played over three rounds by either two or four players, with the players completing a new canvas each round. At the start of the game, you lay out 2-3 scoring cards for each round, so you all know what you're trying to achieve to score. Additionally, at the start of each round, each player receives an inspiration card that shows a pattern they're trying to create on the canvas.
In the two-player game, players take turns playing canvas cards into a shared 4x4 play area, and in the four-player game, they play in a shared 5x5 area. Canvas cards are divided into quadrants, and each quadrant is colored yellow, red, or blue. The canvas grows organically as you all play cards, and the edges aren't fixed until you have four (or five) cards in a row or column. The edge of the canvas closest to you is your home row, and once the canvas is locked in size, no one else can play in your home row (unless all other spaces are filled).
Once the canvas is filled, the two rows closest to you form your scoring zone. If the color patterns in your zone complete a scoring card better than the patterns in anyone else's zone, then you claim the scoring card. Additionally, if you've created the right pattern in your scoring zone, you can score your inspiration card. Whoever has the most points after three rounds is the star pupil of Abstract Academy and wins!
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