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BGG랭킹
BGG전체 : 5963
STRATEGY : 2182
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
15-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.65 / 5
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디자이너
Barny Skinner
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아티스트
Marco Salogni
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인원
게임 소개
One Card Dungeon은 단일 카드로 플레이되는 단독 주사위 던전 크롤입니다. 점점 더 어려워지는 12개의 레벨을 통과하여 최종 상금인 M'Guf-yn의 Sceptre에 도달하십시오.
어드벤처러와 몬스터는 모두 다이스로 지도에 표시되며, 맨 위의 값은 그들의 현재 상태를 나타낸다. 각 방에는 한 종류의 몬스터가 있으며, 각 방에는 1~4개의 몬스터가 있습니다.
기본 게임 메카닉은 주사위를 세 개 굴린 다음, 이동, 공격, 방어 각각에 주사위를 하나씩 할당하는 것입니다. 각 영역의 스킬 레벨을 할당된 주사위로 합산하면 각 영역에서 사용할 수 있는 총 포인트 수가 나옵니다. 예를 들어 이동 스킬이 3이고 여기에 4개의 주사위를 할당하면 해당 턴을 사용할 수 있는 7개의 이동 포인트가 생깁니다.
각 룸이 끝나면 네 가지 스킬(이동, 공격, 방어, 사정거리) 중 하나를 업그레이드할 수 있습니다.
—디자이너의 설명
어드벤처러와 몬스터는 모두 다이스로 지도에 표시되며, 맨 위의 값은 그들의 현재 상태를 나타낸다. 각 방에는 한 종류의 몬스터가 있으며, 각 방에는 1~4개의 몬스터가 있습니다.
기본 게임 메카닉은 주사위를 세 개 굴린 다음, 이동, 공격, 방어 각각에 주사위를 하나씩 할당하는 것입니다. 각 영역의 스킬 레벨을 할당된 주사위로 합산하면 각 영역에서 사용할 수 있는 총 포인트 수가 나옵니다. 예를 들어 이동 스킬이 3이고 여기에 4개의 주사위를 할당하면 해당 턴을 사용할 수 있는 7개의 이동 포인트가 생깁니다.
각 룸이 끝나면 네 가지 스킬(이동, 공격, 방어, 사정거리) 중 하나를 업그레이드할 수 있습니다.
—디자이너의 설명
One Card Dungeon is a solo dice-placement dungeon crawl played on a single card. Fight through 12 increasingly challenging levels to reach the final prize - the Sceptre of M'Guf-yn.
Both the Adventurer and the Monsters are represented on the map by Dice, with the value on top showing their current health. Each room has one type of Monster, with anywhere from 1 to 4 of that monster to defeat in each room.
The basic game mechanic is rolling three dice, then assigning one dice to each of your Movement, Attack and Defense. Adding together your skill levels in each of these areas with the dice you have assigned gives you a total number of points in each of these areas to spend, for example if you have a Movement skill of 3 and assign a 4 dice to it, you would have 7 Movement points to spend that turn.
After each room, you may upgrade one of your four skills - Movement, Attack, Defense, and Range.
—description from the designer
Both the Adventurer and the Monsters are represented on the map by Dice, with the value on top showing their current health. Each room has one type of Monster, with anywhere from 1 to 4 of that monster to defeat in each room.
The basic game mechanic is rolling three dice, then assigning one dice to each of your Movement, Attack and Defense. Adding together your skill levels in each of these areas with the dice you have assigned gives you a total number of points in each of these areas to spend, for example if you have a Movement skill of 3 and assign a 4 dice to it, you would have 7 Movement points to spend that turn.
After each room, you may upgrade one of your four skills - Movement, Attack, Defense, and Range.
—description from the designer
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