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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
るりるり (Ruri Ruri)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
플레이어들은 가라앉은 오래된 도시를 찾기 위해 해저로 가는 잠수함에 탑승한다. 안내판과 수중 음파 탐지기를 갖춘 그들은 해저로 나아간다. 우리는 함께 이길 수 밖에 없다.
게임이 시작되면 단서 카드(시작 타일을 기준으로 좌표를 보여주는 카드)가 뒤섞여 각 플레이어가 하나씩 받고 그 앞에 엎드린 채로 놓이게 된다. 나머지 단서 카드 중 하나가 가운데 위를 향하게 놓여 있다. 이 페이스업 카드는 잃어버린 도시의 입구가 어디인지를 나타냅니다. 바다에서 꼴찌를 한 선수가 시작합니다. 플레이어는 음파 지도, 출발 카드, 4개의 빨간색 마커를 받는다.
모든 플레이어가 먼저 단서 카드의 위치에 도달한 다음 잃어버린 도시로 들어가는 입구가 있는 지점에 도달하면 모든 플레이어가 승리합니다. 더미 안에 바다타일이 2개 미만 남아 있거나, 잠수함이 6점 이상 피해를 입었거나, 잠수함이 움직일 수 없는 경우 플레이어가 진다.
플레이어는 턴 중에 다음의 세 가지 동작을 취한다.
1) 잠수함 수리:
잠수함에 포인트 이상이 있으면 수리할 수 있습니다. 이를 위해 플레이어는 한 더미에서 가장 높은 바다 타일을 가져와서 게임에서 꺼낸다. 모든 손상이 복구되었습니다.
2) 잠수함 이동:
그 잠수함은 이미 배치된 인접한 타일로 이동할 수 있다.
마지막으로 3) 게임의 주요 메커니즘인 음파 탐지 장치를 사용합니다.
플레이어는 맨 위에 있는 바다 타일 중 하나를 선택하고 그들이 어디에 놓을지 발표한다. 턴플레이어는 눈을 감고 다른 플레이어들은 바다타일의 지시에 따라 상자를 준비한다. 나무 클립의 도움으로 뚜껑이 위에 놓여져 플레이어가 안을 볼 수 없게 된다. 턴 플레이어는 눈을 뜨고 어떤 속도로든 벨을 당기고 음파탐지기 지도에 빨간 돌을 이용해 표시하는데, 이 돌은 각 줄에 비어 있어 잠수함 통행에 안전하다. 모래시계 눈금을 사용하여 이 동작을 반복할 수 있습니다. 다만 이 값이 0이면 처음에만 의존해야 한다. 커버가 제거되고 음파 탐지 카드가 확인됩니다. 잘못된 마커로 인해 잠수함은 손상 지점을 받습니다. 음파탐지 작업이 완료된 후 플레이어는 타일을 배치할 수 있으며, 다음 플레이어의 차례가 된다.
게임이 시작되면 단서 카드(시작 타일을 기준으로 좌표를 보여주는 카드)가 뒤섞여 각 플레이어가 하나씩 받고 그 앞에 엎드린 채로 놓이게 된다. 나머지 단서 카드 중 하나가 가운데 위를 향하게 놓여 있다. 이 페이스업 카드는 잃어버린 도시의 입구가 어디인지를 나타냅니다. 바다에서 꼴찌를 한 선수가 시작합니다. 플레이어는 음파 지도, 출발 카드, 4개의 빨간색 마커를 받는다.
모든 플레이어가 먼저 단서 카드의 위치에 도달한 다음 잃어버린 도시로 들어가는 입구가 있는 지점에 도달하면 모든 플레이어가 승리합니다. 더미 안에 바다타일이 2개 미만 남아 있거나, 잠수함이 6점 이상 피해를 입었거나, 잠수함이 움직일 수 없는 경우 플레이어가 진다.
플레이어는 턴 중에 다음의 세 가지 동작을 취한다.
1) 잠수함 수리:
잠수함에 포인트 이상이 있으면 수리할 수 있습니다. 이를 위해 플레이어는 한 더미에서 가장 높은 바다 타일을 가져와서 게임에서 꺼낸다. 모든 손상이 복구되었습니다.
2) 잠수함 이동:
그 잠수함은 이미 배치된 인접한 타일로 이동할 수 있다.
마지막으로 3) 게임의 주요 메커니즘인 음파 탐지 장치를 사용합니다.
플레이어는 맨 위에 있는 바다 타일 중 하나를 선택하고 그들이 어디에 놓을지 발표한다. 턴플레이어는 눈을 감고 다른 플레이어들은 바다타일의 지시에 따라 상자를 준비한다. 나무 클립의 도움으로 뚜껑이 위에 놓여져 플레이어가 안을 볼 수 없게 된다. 턴 플레이어는 눈을 뜨고 어떤 속도로든 벨을 당기고 음파탐지기 지도에 빨간 돌을 이용해 표시하는데, 이 돌은 각 줄에 비어 있어 잠수함 통행에 안전하다. 모래시계 눈금을 사용하여 이 동작을 반복할 수 있습니다. 다만 이 값이 0이면 처음에만 의존해야 한다. 커버가 제거되고 음파 탐지 카드가 확인됩니다. 잘못된 마커로 인해 잠수함은 손상 지점을 받습니다. 음파탐지 작업이 완료된 후 플레이어는 타일을 배치할 수 있으며, 다음 플레이어의 차례가 된다.
The players board a submarine that goes to the bottom of the sea to find an old sunken city. Equipped with the information board and a sonar device, they make their way to the ocean floor. We can only win together.
At the start of the game the clue cards (that show coordinates relative to the start tile) are shuffled and each player receives one and places it face down in front of them. One of the remaining clue cards is placed face up in the middle. This face up card indicates where the entrance to the lost city is. The player who was last at the sea begins. This player receives the sonar map, the start card and four red markers.
When all players have first reached the spot on their clue cards and then the spot with the entrance to the lost city all players have won. If there are fewer than two sea tiles left in the pile, if the submarine was dealt more than six points of damage or if the submarine cannot move the players lose.
A player takes the following three actions during a turn:
1) Repair the submarine:
If the sub has a point or more damage, it can be repaired. To do this, the player takes the topmost sea tile from one pile and take it out of the game. All the damage is repaired.
2) Move the submarine:
The submarine can move onto an adjacent tile that has already been placed.
And finally 3) Use the sonar device, which is the main mechanism of the game:
The player chooses one of the top sea tiles and announces where they would like to place it. The turn player closes their eyes and the other players prepare the box according to the instructions on the sea tile. With the help of wooden clips the lid is placed on top so that the player cannot look inside. The turn player opens their eyes and pull the bell at any speed and marks it on the sonar map with the red stones, which places are vacant in each row and are therefore safe for submarine passage. This action can be repeated using the hourglass scale. However, if this is zero, the player has to rely on the first time. The cover is removed and the sonar card is checked. For wrong markers the submarine receives points of damage. After the sonar task is completed the player can place the tile and it is the next player's turn.
At the start of the game the clue cards (that show coordinates relative to the start tile) are shuffled and each player receives one and places it face down in front of them. One of the remaining clue cards is placed face up in the middle. This face up card indicates where the entrance to the lost city is. The player who was last at the sea begins. This player receives the sonar map, the start card and four red markers.
When all players have first reached the spot on their clue cards and then the spot with the entrance to the lost city all players have won. If there are fewer than two sea tiles left in the pile, if the submarine was dealt more than six points of damage or if the submarine cannot move the players lose.
A player takes the following three actions during a turn:
1) Repair the submarine:
If the sub has a point or more damage, it can be repaired. To do this, the player takes the topmost sea tile from one pile and take it out of the game. All the damage is repaired.
2) Move the submarine:
The submarine can move onto an adjacent tile that has already been placed.
And finally 3) Use the sonar device, which is the main mechanism of the game:
The player chooses one of the top sea tiles and announces where they would like to place it. The turn player closes their eyes and the other players prepare the box according to the instructions on the sea tile. With the help of wooden clips the lid is placed on top so that the player cannot look inside. The turn player opens their eyes and pull the bell at any speed and marks it on the sonar map with the red stones, which places are vacant in each row and are therefore safe for submarine passage. This action can be repeated using the hourglass scale. However, if this is zero, the player has to rely on the first time. The cover is removed and the sonar card is checked. For wrong markers the submarine receives points of damage. After the sonar task is completed the player can place the tile and it is the next player's turn.
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