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BGG랭킹
BGG전체 : 12541
WARGAMES : 1946
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
13+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
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인원
게임 소개
이 페이지는 2018년 제1차 세계 대전 디럭스 에디션 박스 게임과 2015년 전략 및 전술 #294 릴리스에 대해 다룹니다. 이 게임은 북아프리카와 아시아 일부 지역을 포함한 지도와 더 많은 지형, 2배 이상의 카운터(228개의 양면 카운터), S&T #51에 등장한 오리지널 게임보다 더 상세한 규칙을 가지고 있다. 제1차 세계 대전인 1914-1918년 이곳에서 더 초기의 것들이 발견될 수 있다.
제1차 세계 대전은 왕조의 야망, 민족주의, 짧은 전쟁에 대한 잘못된 자신감의 가연성 혼합에서 비롯되었다. 유럽은 징집과 국가 예비군으로 구성된 집단군이 있는 무장 캠프였다. 적대감, 두려움, 의심이 국가들을 동맹의 끈으로 몰아넣었다. 사라예보는 그것을 촉발시킨 불꽃을 제공했고, 며칠 만에 대륙은 제국을 균형에 두고 전쟁 중이었다.
이 지도는 유럽 전체 전쟁 지역(육각당 36마일)과 중동 지역(약간 큰 규모)을 포함하고 있다. 지형에는 주요 도시, 특정 문화 및 종교 유적지, 주요 철도, 그리고 그 모두를 연결하는 해양 지대가 포함된다. 카운터는 일부 특수 군단과 몇 개의 마커와 함께 야전군을 나타낸다. 6개월 턴으로 게임을 플레이할 수 있는 반면, 여러 동작 및 공격 단계는 운영상의 뉘앙스를 허용한다.
동원 포인트는 새로운 유닛을 만들고 전투 손실을 흡수하며 선택한 섹터에서 추가 활동을 할 수 있는 캠페인 마커를 구입하는 데 사용됩니다. 전쟁이 진행되는 동안 경제가 점점 위축되면서, 그들은 항상 공급이 부족하다. 외교로 구애를 받는 중립주의가 새로운 힘을 낼 수도 있다.
주요 시나리오는 1914년부터 1918년까지의 전쟁 전체를 10차례에 걸쳐 다루고 있으며, 짧은 시나리오는 전쟁의 개시 단계(2차례)와 최후의 대전투(4차례)를 다룬다. 1914년 전쟁과 1919년 전쟁 연장을 선택할 수 있다. 승리는 상대를 쓰러뜨리는 것에서 비롯되며, 필수적인 장소를 포착하거나 동원 포인트를 소진함으로써 발생한다. 전쟁과 마찬가지로 게임에서도 전투 자체가 필요할 때가 있다.
제1차 세계 대전은 왕조의 야망, 민족주의, 짧은 전쟁에 대한 잘못된 자신감의 가연성 혼합에서 비롯되었다. 유럽은 징집과 국가 예비군으로 구성된 집단군이 있는 무장 캠프였다. 적대감, 두려움, 의심이 국가들을 동맹의 끈으로 몰아넣었다. 사라예보는 그것을 촉발시킨 불꽃을 제공했고, 며칠 만에 대륙은 제국을 균형에 두고 전쟁 중이었다.
이 지도는 유럽 전체 전쟁 지역(육각당 36마일)과 중동 지역(약간 큰 규모)을 포함하고 있다. 지형에는 주요 도시, 특정 문화 및 종교 유적지, 주요 철도, 그리고 그 모두를 연결하는 해양 지대가 포함된다. 카운터는 일부 특수 군단과 몇 개의 마커와 함께 야전군을 나타낸다. 6개월 턴으로 게임을 플레이할 수 있는 반면, 여러 동작 및 공격 단계는 운영상의 뉘앙스를 허용한다.
동원 포인트는 새로운 유닛을 만들고 전투 손실을 흡수하며 선택한 섹터에서 추가 활동을 할 수 있는 캠페인 마커를 구입하는 데 사용됩니다. 전쟁이 진행되는 동안 경제가 점점 위축되면서, 그들은 항상 공급이 부족하다. 외교로 구애를 받는 중립주의가 새로운 힘을 낼 수도 있다.
주요 시나리오는 1914년부터 1918년까지의 전쟁 전체를 10차례에 걸쳐 다루고 있으며, 짧은 시나리오는 전쟁의 개시 단계(2차례)와 최후의 대전투(4차례)를 다룬다. 1914년 전쟁과 1919년 전쟁 연장을 선택할 수 있다. 승리는 상대를 쓰러뜨리는 것에서 비롯되며, 필수적인 장소를 포착하거나 동원 포인트를 소진함으로써 발생한다. 전쟁과 마찬가지로 게임에서도 전투 자체가 필요할 때가 있다.
This page covers the 2018 World War I Deluxe Edition boxed game, as well as the 2015 release in Strategy and Tactics #294. This game has a map that also includes North Africa and part of Asia, many more terrain types, more than twice as many counters (228 double sided counters), and a more detailed rules set than the original 1975 game that appeared in S&T #51. The earlier ones may be found here World War I: 1914-1918.
World War I originated in a combustible mix of dynastic ambition, nationalism, and misplaced confidence in a short war. Europe was an armed camp with mass armies formed by conscription and national reserves. Antagonism, fear, and suspicion drove nations into a lacework of alliances. Sarajevo provided the spark that set it off, and in a matter of days the continent was at war, with empires in the balance.
The map covers the entire war zone in Europe (36 miles per hex) and the Middle East (at a slightly larger scale). Terrain includes key cities, certain cultural and religious sites, primary railroads, and sea zones connecting it all. Counters represent field armies, with some specialized corps and a few markers. Six month turns keep the game playable, while multiple movement and attack phases allow for operational nuance.
Mobilization Points are used to build new units, absorb combat losses, and purchase campaign markers allowing additional activity in chosen sectors. They are always in short supply, increasingly so as economies shrink over the course of the war. Neutrals, wooed by diplomacy, may bring fresh strength to bear.
The main scenario covers the entire war from 1914-1918 in ten turns, while short scenarios handle the opening phase of the war (two turns) and the final great battles (four turns). Options include free setup in 1914 and an extension of the war into 1919. Victory comes from wearing down an opponent, either by capturing essential places or by exhausting mobilization points. In the game as in the war, battle is sometimes necessary for its own sak
World War I originated in a combustible mix of dynastic ambition, nationalism, and misplaced confidence in a short war. Europe was an armed camp with mass armies formed by conscription and national reserves. Antagonism, fear, and suspicion drove nations into a lacework of alliances. Sarajevo provided the spark that set it off, and in a matter of days the continent was at war, with empires in the balance.
The map covers the entire war zone in Europe (36 miles per hex) and the Middle East (at a slightly larger scale). Terrain includes key cities, certain cultural and religious sites, primary railroads, and sea zones connecting it all. Counters represent field armies, with some specialized corps and a few markers. Six month turns keep the game playable, while multiple movement and attack phases allow for operational nuance.
Mobilization Points are used to build new units, absorb combat losses, and purchase campaign markers allowing additional activity in chosen sectors. They are always in short supply, increasingly so as economies shrink over the course of the war. Neutrals, wooed by diplomacy, may bring fresh strength to bear.
The main scenario covers the entire war from 1914-1918 in ten turns, while short scenarios handle the opening phase of the war (two turns) and the final great battles (four turns). Options include free setup in 1914 and an extension of the war into 1919. Victory comes from wearing down an opponent, either by capturing essential places or by exhausting mobilization points. In the game as in the war, battle is sometimes necessary for its own sak
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