-
BGG랭킹
BGG전체 : 5642
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.07 / 5
-
디자이너
Ben Downton
-
아티스트
David Grigoryan
-
인원
게임 소개
마이크로 도조에서 당신은 쇼군으로부터 작은 마을에 번영을 가져다주라는 임무를 받은 두 다이묘 중 한 명을 대표합니다. 마을’의 신하들을 조심해서 사용하여 쇼군’의 임무를 완수하고 호감을 얻으십시오. 가장 번영한 다이묘는 마을에 대한 칭호를 받게 될 것이다.
마이크로 도조(Micro Dojo )는 20분 동안 두 명의 플레이어가 사용할 수 있는 전략 유로 게임이다. 마이크로 도조에서 플레이어는 닌자, 사무라이, 스모, 게이샤 미플을 장악하여 자원을 창출하고 마을을 개발하며 쇼군의 임무를 완수하여 점수를 획득한다.
각 턴 플레이어들은 4개의 미플 중 하나를 인접한 공간으로 이동하고, 자원을 모으거나, 건물을 차지하거나, 득점 목표를 활성화하는 등의 동작을 취한다. 함정? 당신이나 당신의 상대가 움직였을 때 당신은 마지막 절개를 움직일 수 없습니다. 마지막 목표가 실행되거나 플레이어가 7점을 획득하면 게임이 종료됩니다.
움직임이 빡빡해 상대편의 계획을 다시 추측해야 한다. 타이밍은 매우 중요하며, 자신에게 이익이 될 때만 객관적인 점수를 부여합니다. 스파링 경기처럼 모든 움직임을 정확하고 효율적으로 선택해야 합니다. 그렇지 않으면 상대가 공격을 가할 것입니다.
마이크로 도조(Micro Dojo )는 20분 동안 두 명의 플레이어가 사용할 수 있는 전략 유로 게임이다. 마이크로 도조에서 플레이어는 닌자, 사무라이, 스모, 게이샤 미플을 장악하여 자원을 창출하고 마을을 개발하며 쇼군의 임무를 완수하여 점수를 획득한다.
각 턴 플레이어들은 4개의 미플 중 하나를 인접한 공간으로 이동하고, 자원을 모으거나, 건물을 차지하거나, 득점 목표를 활성화하는 등의 동작을 취한다. 함정? 당신이나 당신의 상대가 움직였을 때 당신은 마지막 절개를 움직일 수 없습니다. 마지막 목표가 실행되거나 플레이어가 7점을 획득하면 게임이 종료됩니다.
움직임이 빡빡해 상대편의 계획을 다시 추측해야 한다. 타이밍은 매우 중요하며, 자신에게 이익이 될 때만 객관적인 점수를 부여합니다. 스파링 경기처럼 모든 움직임을 정확하고 효율적으로 선택해야 합니다. 그렇지 않으면 상대가 공격을 가할 것입니다.
In Micro Dojo, you represent one of two Daimyos who have been tasked by the Shogun to bring prosperity to a small town. Carefully use the town’s retainers to complete the Shogun’s tasks and win favour. The most prosperous Daimyo will be granted the title to the town.
Micro Dojo is a 20 min tactical euro game for two players, intended to fit comfortably in a pocket or purse. In Micro Dojo, players take control of the Ninja, Samurai, Sumo and Geisha meeples to generate resources, develop the town, and score points by achieving the Shogun’s tasks.
Each turn players move one of the four meeples to an adjacent space and take the action there - either gathering resources, taking a building, or activating a scoring objective. The catch? You can't move the last meeple either you or your opponent moved. The games end when the last objective is triggered, or a player reaches 7 points.
Movement is tight, requiring you to second guess your opponents plan. Timing is crucial, triggering objective scoring only when it benefits you. Like a sparring match, every move should be chosen with precision and efficiency, or your opponent will strike.
Micro Dojo is a 20 min tactical euro game for two players, intended to fit comfortably in a pocket or purse. In Micro Dojo, players take control of the Ninja, Samurai, Sumo and Geisha meeples to generate resources, develop the town, and score points by achieving the Shogun’s tasks.
Each turn players move one of the four meeples to an adjacent space and take the action there - either gathering resources, taking a building, or activating a scoring objective. The catch? You can't move the last meeple either you or your opponent moved. The games end when the last objective is triggered, or a player reaches 7 points.
Movement is tight, requiring you to second guess your opponents plan. Timing is crucial, triggering objective scoring only when it benefits you. Like a sparring match, every move should be chosen with precision and efficiency, or your opponent will strike.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18