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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    3.53 / 5

게임 소개

멀티플레이어 카드 기반의 도시 건설 전략 게임인 "강철의 단조"에서 플레이어들은 격동의 사회와 기술 변화가 모든 미국인들의 삶의 방식을 변화시키려 함에 따라 1900년 콜로라도 카운티의 저명한 가족의 역할을 맡는다. 각 가정은 네 가지 분야(광업, 산업, 도시, 상업) 중 하나를 통제하고 다른 사업자들의 사무실 임명을 통제하기 위해 시장이 되기 위해 노력한다.

게임은 3개의 시대(턴/데이즈)에 걸쳐 진행되며, 각 단계마다 콜로라도 &의 역사적인 흑백 사진 8장이 지급되며, 마지막 순서를 위해 1장은 버리고 2장은 뱅크에 보관해야 한다. 카드는 건물을 짓거나, 구입하거나, 압류하기 위해 시립 머슬 포인트를 플레이하거나, 모든 카드에 나열된 "이벤트"에 사용됩니다. 카드를 사용하여 연간 " 견적을 설정할 수도 있습니다.헤드라인" 또는 "테마&인용어;는 미국 사회나 기술계에 변화를 불러일으키고 VP 상이나 게임의 다른 변수들을 변화시킨다. 구조물은 섹터 트랙이 발전한 양에 소유한 건물의 수를 곱하여 점수를 매긴다. 트랙마다 진행 방식이 다릅니다.

마지막으로, 플레이어들은 공원, 시민 건물, 병원, 그리고 경찰서를 지을 수 있습니다. 이 건물들은 차례로 더 많은 정치적 투표를 하게 하고, 근접성을 위해 부통령을 늘리거나, 특정한 부정적인 카드로부터 보호하게 만든다.

단조된 강철은 모든 빌드가 환경을 변화시키고 플레이어는 그리드/네트워크&인용구를 구축한 장소와 인접한 곳에서만 빌드할 수 있다는 점에서 유기농 빌딩 게임이다. 결국 게임은 얼마나 많은 공장과 상업용 건물이 그 턴에 지어졌는지를 기준으로 얼마나 많은 이민자들이 일자리를 찾아 오는지 결정한다. 너무 많아요? 불안이 커지고 폭동이 일어나 최근 도시건설에 대한 모든 노력을 저해할 수 있다. 물론 주 방위군이 여러분을 돕기 위해 개입하겠지만, 그들은 보통 수적으로 열세이고, 거리에서 종종 싸움이 벌어지므로, 그 인용문에 기여하지 않도록 조심하십시오.인비언 트랙".

당신의 가족은 1900년대 초반의 격동의 변화를 협상하여 지역의 정치, 경제 강국이 될 수 있습니까? 뉴딜, 여성 참정권, 도시 아름다운 도시와 스페인 독감에서부터 보도와 포장된 거리에 이르기까지, 1900년대 미국 서부 도시의 모든 측면이 통합되어 있으며, 참가자들은 도시, 노동, 산업, 사회를 영원히 바꾼 개발의 발흥에 대해 배울 것이다.
In the multiplayer card-driven, city-building strategy game Forged in Steel, players take on the role of a prominent family in a burgeoning Colorado county in 1900 as turbulent social and technological changes are about to reshape the way all Americans live. Each family seeks to control one of four sectors (mining, industry, city, or commercial) while also striving to be Mayor to control the appointment of other players to offices.

The game takes place over three eras (turns/decades), each with multiple phases in which players are dealt eight cards — all with historic black-and-white photos from Colorado — and must discard one and bank two for their final turn. Cards are used to either play Municipal Muscle points to build, buy, or seize structures, or used for the "event" listed on every card. Cards can also be used to set yearly "Headlines" or "Themes" which evoke a movement in American society or technology and change VP awards or other variables in the game. Structures are scored by multiplying the amount the sector tracks have advanced by the number of buildings owned. Different tracks progress differently.

Finally, players can build parks, civic buildings, hospitals, and police stations. These buildings in turn affect further play and cause neighborhoods to have more political votes at turn's end, increase VPs for proximity, or protect against certain negative cards.

Forged in Steel is an organic building game in that all builds change the landscape and players may build only adjacent to where others have built "the grid/network". At turn's end, the game decides how many immigrants come seeking jobs based on how many factories and commercial buildings were built that turn. Too many? Unrest grows and there could be a riot, undermining all of your recent city-building efforts. The National Guard will step in to help you, of course, but they are usually outnumbered, and there's often fighting in the streets, so be wary of not contributing to the "Unrest Track".

Can your family negotiate the turbulent changes of the early 1900s and become the local political and economic powerhouse? From the New Deal, Women's Suffrage, City Beautiful and Spanish Flu, to sidewalks and paved streets, all aspects of a 1900s western American city are incorporated, and players will learn about the rise of those developments that changed cities, labor, industry, and society forever.

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