-
BGG랭킹
BGG전체 : 20602
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-90 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Jessie.H, Chris Turner
-
아티스트
J.T, Ar Siu
-
인원
게임 소개
Epic Seven Arize는 7번째 세계를 파괴로부터 구하기 위한 영웅들의 모습을 그린 인기 있는 모바일 게임의 테이블 상판이다. 스마일게이트 메가포트에서 공식 라이센스를 받았습니다.
각 플레이어는 오르비스의 세계를 아크데몬과 어솔리테스로부터 지키기 위해 생명의 여신 디체가 창조한 후계자 역할에 들어가게 된다.
각각의 영웅들은 테이블에 그들의 독특한 기술들을 나타내는 스킬 데크를 가지고 옵니다. 아크데몬을 물리치려면 실력을 잘 발휘해야지
게임을 하는 동안 영웅들은 자신의 행동을 관리하고 팀과 협력해야 하며, 가장 위협적인 장소들로 이동하며 적들과 전투를 해야 한다. 몬스터와 적들을 물리칠 준비를 하면서 교전 사이에 아이템을 구입하고 회복할 시간을 갖는다.
이 게임은 여러 챕터로 구성되어 있으며 각각 메인 줄거리와 사이드 퀘스트의 구조가 비슷하다. 만약 어떤 영웅이 라운드 중에 죽는다면, 그것은 페널티를 받을 것이지만, 그들은 다음 라운드에서 부활할 수 있습니다. 여러분 중 한 명이 살아 있는 한, 여러분은 여전히 승리할 수 있는 기회가 있고 팀에서 궁극적인 승자가 될 수 있는 가장 높은 점수를 받을 수 있습니다.
챕터들은 모두 독립적이며, 특정한 순서에 따라 플레이되거나 같은 플레이어와 플레이되는지에 따라 달라지지 않는다.
보드 게임은 오리지널 게임&rsquo의 세계를 상당히 넓히고 줄거리의 깊이를 강조하지만 게임 스토리와 의사결정에 의해 구동되는 상호작용에 초점을 맞출 것이다.
—출판사의 설명
각 플레이어는 오르비스의 세계를 아크데몬과 어솔리테스로부터 지키기 위해 생명의 여신 디체가 창조한 후계자 역할에 들어가게 된다.
각각의 영웅들은 테이블에 그들의 독특한 기술들을 나타내는 스킬 데크를 가지고 옵니다. 아크데몬을 물리치려면 실력을 잘 발휘해야지
게임을 하는 동안 영웅들은 자신의 행동을 관리하고 팀과 협력해야 하며, 가장 위협적인 장소들로 이동하며 적들과 전투를 해야 한다. 몬스터와 적들을 물리칠 준비를 하면서 교전 사이에 아이템을 구입하고 회복할 시간을 갖는다.
이 게임은 여러 챕터로 구성되어 있으며 각각 메인 줄거리와 사이드 퀘스트의 구조가 비슷하다. 만약 어떤 영웅이 라운드 중에 죽는다면, 그것은 페널티를 받을 것이지만, 그들은 다음 라운드에서 부활할 수 있습니다. 여러분 중 한 명이 살아 있는 한, 여러분은 여전히 승리할 수 있는 기회가 있고 팀에서 궁극적인 승자가 될 수 있는 가장 높은 점수를 받을 수 있습니다.
챕터들은 모두 독립적이며, 특정한 순서에 따라 플레이되거나 같은 플레이어와 플레이되는지에 따라 달라지지 않는다.
보드 게임은 오리지널 게임&rsquo의 세계를 상당히 넓히고 줄거리의 깊이를 강조하지만 게임 스토리와 의사결정에 의해 구동되는 상호작용에 초점을 맞출 것이다.
—출판사의 설명
Epic Seven Arise is the tabletop adaptation of the popular mobile game that pictures the heroes to save the 7th world from destruction. Official licensed by Smilegate Megaport.
Each player will enter the role of the heirs, beings created by the Goddess of Life, Diche, to protect the world of Orbis from the Archdemon and the Acolytes.
Each hero comes with a skill deck representing their unique set of skills to the table. You need to use your skills well if you intend to defeat the Archdemon.
During play, heroes must manage their actions and coordinate with the team, moving to the locations under the most threat and doing battle with enemies. Finding time to recover and purchase items between engagements as they prepare to defeat the monsters and enemies.
The game has multiple chapters, and each of them has a similar structure of main plot and side quests. If any hero dies during the round, it will have penalty but they can revive in the next round. As long as one of you is still alive, you still have a chance to win and get the highest score to be the ultimate winner in the team.
The chapters are all standalone and not contingent on being played in a certain order or with the same players.
The boardgame significantly broadens the original game’s universe and emphasises the depth of plot, yet its main focus will be on interactions driven by game stories and decision-making.
—description from the publisher
Each player will enter the role of the heirs, beings created by the Goddess of Life, Diche, to protect the world of Orbis from the Archdemon and the Acolytes.
Each hero comes with a skill deck representing their unique set of skills to the table. You need to use your skills well if you intend to defeat the Archdemon.
During play, heroes must manage their actions and coordinate with the team, moving to the locations under the most threat and doing battle with enemies. Finding time to recover and purchase items between engagements as they prepare to defeat the monsters and enemies.
The game has multiple chapters, and each of them has a similar structure of main plot and side quests. If any hero dies during the round, it will have penalty but they can revive in the next round. As long as one of you is still alive, you still have a chance to win and get the highest score to be the ultimate winner in the team.
The chapters are all standalone and not contingent on being played in a certain order or with the same players.
The boardgame significantly broadens the original game’s universe and emphasises the depth of plot, yet its main focus will be on interactions driven by game stories and decision-making.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18