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BGG랭킹
BGG전체 : 12911
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Sean Young
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아티스트
Samuel Milham, Sean Young
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인원
게임 소개
지금까지의 이야기…
자네 특수작전 부대가 일급비밀 임무를 띠고 남아메리카 먼 지역으로 보내졌네 착륙지에 도착하기 전에 목적지에서 수 킬로미터 떨어진 곳에 헬기가 추락합니다 잔해에서 구할 수 있는 걸 구해서 GPS 업링크로 무장하고, 지혜와 무기로 무장하고, 미지의 적대적인 정글을 헤쳐나가야 합니다. 살아남을 수 있는 유일한 방법은
다 초파한테 가!
게임 정보...
Get to da Choppa!는 인쇄 및 플레이가 자유로운 단독 주사위 게임입니다.
당신의 목표는 당신의 분대를 남아메리카의 야생 정글의 여러 지역(Zones라 불림)을 통과하는 것입니다. 그러나 정글의 이 지역은 수많은 적대 세력의 희생양이 되었다. 마약왕, UFO, 보이지 않는 외계인 사냥꾼, 나치, 좀비, 헤드헌터, 공룡 등 당신을 떠올릴 수 있는 정글 액션 영화라면 누구나 살아남기 위해 노력해야 할 것이다. 생존을 위해서는 이동, 은신, 식량수집, 전투의 균형을 잡아야 합니다. 이길 수 있는 유일한 방법은 너희 팀이 전멸하기 전에 다 초파에게 가는 거야
각 턴마다 주사위 9개를 굴리고 원하는 주사위를 3개까지 굴려 보관할 수 있습니다. 팀 시트에 주사위를 올려 순번 순서를 따르고 특정 활동에 주사위를 몇 개 넣었는지 표시합니다. 여기 모든 주사위가 어디에 있고, 무엇을 의미하는지 세세히 정리되어 있습니다.
적 접촉- 당신의 분대는 처리해야 할 장애물이나 적과 마주칩니다.
인양- 너희 부대원들 중 일부는 보급품과 탄약을 구한다
마치- 너희 분대는 다음 체크포인트로 이동한다.
은신처- 당신의 분대는 천천히 움직여 적의 연락을 피하려고 합니다.
분대 전투 준비! 잠금 및 로드!
커맨드- 샐비지, 3월, 스텔스 및 전투 단계에서 추가 다이로 사용할 수 있습니다. 또한 샐비지, 전투, 부상, 회복 또는 공급 부족 테이블에 있는 단일 다이를 다시 굴리는 데 사용할 수 있습니다.
스토리의 드라마는 충분한 자원을 확보하는 것은 물론, 분대원들의 삶과 기꺼이 참여하려는 위험과 전투의 균형을 맞추면서 전개된다. 각 턴을 할 때마다 당신은 휴식을 취하고, 재충전하고, 건강을 회복해야 하는 다음 체크포인트에 가까워집니다. 게임은 네 번째 구역의 체크포인트에 도달하여 남은 스쿼드를 안전한 곳으로 데려가기 위해 헬기를 구출하는 것으로 끝납니다. 승리 조건은 살아남은 분대원 수 또는 약간 더 많은 점수 체계로 계산된다.
—디자이너의 설명
Get to Do Choppa 2020 Solo PnP 디자인 공모전 결과!
최우수 종합 게임: 19위
가장 쉽게 만들 수 있는 게임: 9위
베스트 오리지널 아트웍: 10위
콘테스트 기간 중 디자인된 최고의 게임: 5위
최우수 신인 카드 디자이너상: 8위
최고의 행운/생존: 3위
자네 특수작전 부대가 일급비밀 임무를 띠고 남아메리카 먼 지역으로 보내졌네 착륙지에 도착하기 전에 목적지에서 수 킬로미터 떨어진 곳에 헬기가 추락합니다 잔해에서 구할 수 있는 걸 구해서 GPS 업링크로 무장하고, 지혜와 무기로 무장하고, 미지의 적대적인 정글을 헤쳐나가야 합니다. 살아남을 수 있는 유일한 방법은
다 초파한테 가!
게임 정보...
Get to da Choppa!는 인쇄 및 플레이가 자유로운 단독 주사위 게임입니다.
당신의 목표는 당신의 분대를 남아메리카의 야생 정글의 여러 지역(Zones라 불림)을 통과하는 것입니다. 그러나 정글의 이 지역은 수많은 적대 세력의 희생양이 되었다. 마약왕, UFO, 보이지 않는 외계인 사냥꾼, 나치, 좀비, 헤드헌터, 공룡 등 당신을 떠올릴 수 있는 정글 액션 영화라면 누구나 살아남기 위해 노력해야 할 것이다. 생존을 위해서는 이동, 은신, 식량수집, 전투의 균형을 잡아야 합니다. 이길 수 있는 유일한 방법은 너희 팀이 전멸하기 전에 다 초파에게 가는 거야
각 턴마다 주사위 9개를 굴리고 원하는 주사위를 3개까지 굴려 보관할 수 있습니다. 팀 시트에 주사위를 올려 순번 순서를 따르고 특정 활동에 주사위를 몇 개 넣었는지 표시합니다. 여기 모든 주사위가 어디에 있고, 무엇을 의미하는지 세세히 정리되어 있습니다.
적 접촉- 당신의 분대는 처리해야 할 장애물이나 적과 마주칩니다.
인양- 너희 부대원들 중 일부는 보급품과 탄약을 구한다
마치- 너희 분대는 다음 체크포인트로 이동한다.
은신처- 당신의 분대는 천천히 움직여 적의 연락을 피하려고 합니다.
분대 전투 준비! 잠금 및 로드!
커맨드- 샐비지, 3월, 스텔스 및 전투 단계에서 추가 다이로 사용할 수 있습니다. 또한 샐비지, 전투, 부상, 회복 또는 공급 부족 테이블에 있는 단일 다이를 다시 굴리는 데 사용할 수 있습니다.
스토리의 드라마는 충분한 자원을 확보하는 것은 물론, 분대원들의 삶과 기꺼이 참여하려는 위험과 전투의 균형을 맞추면서 전개된다. 각 턴을 할 때마다 당신은 휴식을 취하고, 재충전하고, 건강을 회복해야 하는 다음 체크포인트에 가까워집니다. 게임은 네 번째 구역의 체크포인트에 도달하여 남은 스쿼드를 안전한 곳으로 데려가기 위해 헬기를 구출하는 것으로 끝납니다. 승리 조건은 살아남은 분대원 수 또는 약간 더 많은 점수 체계로 계산된다.
—디자이너의 설명
Get to Do Choppa 2020 Solo PnP 디자인 공모전 결과!
최우수 종합 게임: 19위
가장 쉽게 만들 수 있는 게임: 9위
베스트 오리지널 아트웍: 10위
콘테스트 기간 중 디자인된 최고의 게임: 5위
최우수 신인 카드 디자이너상: 8위
최고의 행운/생존: 3위
The Story so Far…
Your squad of Special Ops soldiers has been sent on a Top Secret mission to a remote part of South America. Before you can reach your Landing Zone, your chopper crashes, many kilometers away from your destination. Salvaging what you can from the wreckage, armed with a GPS uplink, your wits and weapons, you must fight your way through an unknown and hostile jungle. Your only possibility for survival:
Get to da Choppa!
About the Game-
Get to da Choppa! is a solo dice game that’s free to print and play.
Your goal is to get your Squad through several areas (called Zones) of the wild jungles of South America. However, this area of the jungle has fallen victim to a number of hostile forces. Drug Lords, UFOs, invisible alien hunters, Nazis, zombies, headhunters, dinosaurs; any jungle action movie trope you can think of you’ll have to face and try to survive. You will need to balance moving, stealth, foraging for supplies and combat to survive. The only way to win is to Get to da Choppa before your squad is wiped out.
Each turn, you roll nine dice and can re-roll and keep any dice you like up three total rolls. You place the dice on your Squad sheet to follow the turn's order and show how many dice you have placed to a certain activity that turn. Here’s a breakdown of where all the dice rolled are placed, and what they mean.
Enemy Contact- Your Squad encounters an obstacle or enemy that needs to be dealt with.
Salvage- Some of your Squad forages for supplies and ammo.
March- Your Squad moves along your path towards the next Check Point.
Stealth- Your Squad attempts to move slowly and avoid detection from an Enemy Contact.
Engage- Your Squad readies for combat! Lock and Load!
Command- Can be used as an additional die during each of the Salvage, March, Stealth and Combat phases. They can also be used to re-roll any single die on the Salvage, Combat, Injury, Recovery or Supply Shortage tables.
The drama of the story unfolds by balancing the lives of your squad with the risks and combat you are willing to get into, as well as ensuring enough resources. Each turn brings you closer to the next checkpoint, where you will need to rest, restock, and heal up. The game ends by reaching the fourth Zone's Checkpoint where the extraction Chopper is waiting to take what's left of your squad back to safety. Victory conditions are calculated by a simple number of Squad members survived, or a slightly more involved scoring system.
—description from the designer
Results of the 2020 Solo PnP Design Contest for Get to da Choppa!
Best Overall Game: 19th
Best Easy to Build Game: 9th
Best Original Artwork: 10th
Best Game Designed in Contest Timeframe: 5th
Best New Solitaire Designer: 8th
Best Push Your Luck/Survival: 3rd
Your squad of Special Ops soldiers has been sent on a Top Secret mission to a remote part of South America. Before you can reach your Landing Zone, your chopper crashes, many kilometers away from your destination. Salvaging what you can from the wreckage, armed with a GPS uplink, your wits and weapons, you must fight your way through an unknown and hostile jungle. Your only possibility for survival:
Get to da Choppa!
About the Game-
Get to da Choppa! is a solo dice game that’s free to print and play.
Your goal is to get your Squad through several areas (called Zones) of the wild jungles of South America. However, this area of the jungle has fallen victim to a number of hostile forces. Drug Lords, UFOs, invisible alien hunters, Nazis, zombies, headhunters, dinosaurs; any jungle action movie trope you can think of you’ll have to face and try to survive. You will need to balance moving, stealth, foraging for supplies and combat to survive. The only way to win is to Get to da Choppa before your squad is wiped out.
Each turn, you roll nine dice and can re-roll and keep any dice you like up three total rolls. You place the dice on your Squad sheet to follow the turn's order and show how many dice you have placed to a certain activity that turn. Here’s a breakdown of where all the dice rolled are placed, and what they mean.
Enemy Contact- Your Squad encounters an obstacle or enemy that needs to be dealt with.
Salvage- Some of your Squad forages for supplies and ammo.
March- Your Squad moves along your path towards the next Check Point.
Stealth- Your Squad attempts to move slowly and avoid detection from an Enemy Contact.
Engage- Your Squad readies for combat! Lock and Load!
Command- Can be used as an additional die during each of the Salvage, March, Stealth and Combat phases. They can also be used to re-roll any single die on the Salvage, Combat, Injury, Recovery or Supply Shortage tables.
The drama of the story unfolds by balancing the lives of your squad with the risks and combat you are willing to get into, as well as ensuring enough resources. Each turn brings you closer to the next checkpoint, where you will need to rest, restock, and heal up. The game ends by reaching the fourth Zone's Checkpoint where the extraction Chopper is waiting to take what's left of your squad back to safety. Victory conditions are calculated by a simple number of Squad members survived, or a slightly more involved scoring system.
—description from the designer
Results of the 2020 Solo PnP Design Contest for Get to da Choppa!
Best Overall Game: 19th
Best Easy to Build Game: 9th
Best Original Artwork: 10th
Best Game Designed in Contest Timeframe: 5th
Best New Solitaire Designer: 8th
Best Push Your Luck/Survival: 3rd
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