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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    10-30 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

이 보드 게임은 영화 울프워커스에 바탕을 두고 있다.

영화 정보

미신과 마법의 시대에, 젊은 견습생 사냥꾼 로빈 굿펠로우는 마지막 늑대 무리를 없애기 위해 아버지와 함께 아일랜드로 여행을 떠난다. 도시 외곽의 금지된 땅을 탐험하던 중 로빈은 밤에 늑대로 변신할 수 있다는 소문이 난 신비한 부족의 일원인 자유분방한 소녀 메브와 친구가 된다. 그들이 메브’의 실종된 엄마를 찾던 중, 로빈은 그녀를 울프워커스의 마법의 세계로 이끌 수 있는 비밀을 발견하게 되고, 그녀의 아버지가 파괴해야 하는 바로 그 것으로 변할 위험을 겪는다.

보드 게임 정보

이 게임의 목적은 늑대 영혼의 세 부분을 한 색깔로 찾아 레어로 가져온 다음, 마을 지역에서 출발한 군인들이 보드 반대편의 레어에 도달하는 것이다.

중앙 보드에는 네 개의 다른 기호로 표시된 필드가 있는 그리드(도로라고 함)가 있습니다. 일부 필드는 타일 더미로 해당 영역으로 연결되는 경로로 연결됩니다. 각 교차로에는 플레이어가 타일을 사기 위해 수집하는 룬 기호가 있다. 그리드는 3개의 마을 구역으로 나뉘며, 보드 상단에 병사들을 위한 2개의 필드, 하단에 9개의 숲 구역으로 나뉘며, 플레이어는 게임을 시작하고 각 구역은 자신의 울프워커 피규어를 가지고 게임을 시작한다.

각 영역에는 플레이어가 선택하는 모드에 따라 일정한 수의 타일이 있는 스택이 있습니다. 일반적으로 4가지 종류의 타일이 있다: a) 병사를 레어 쪽으로 이동시키는 타일, b) 플레이어가 찾으려는 늑대 영혼(세 가지 색상으로 된 세 부분), c) 플레이어가 늑대 영혼을 찾거나 병사의 움직임을 바꾸는 데 도움을 주는 타일, d) 중립 타일. 각 게임 모드는 일부 타일을 추가하거나 의미를 변경합니다.

차례에 따라, 플레이어는 주사위를 굴리고 아무 길이나 따라 움직입니다. 그들은 다이에 있는 기호와 일치하는 기호가 있는 첫 번째 필드에 멈춰야 합니다. 그런 다음 그들은 그들이 가는 길에 전달한 룬 기호를 세고 타일을 사는 데 사용되는 룬 토큰을 가져갑니다. 한 번에 두 개 이상의 룬을 얻을 수 있습니다(두 개의 룬 기호를 통과하면 두 개 등). 이동을 끝낸 필드가 타일 스택의 경로와 연결되어 있으면 맨 위 타일이 표시됩니다. 만약 그들이 병사 타일을 드러낸다면, 그들은 병사들 중 한 명을 타일 위에 보이는 방향으로 이동시켜야 합니다. 가격(늑대 영혼, 플레이어에게 도움을 주는 타일)이 있는 경우 플레이어가 수집한 룬으로 구매할 수 있다. 만약 산 타일이 늑대 영혼이라면, 그들은 그것을 그들 앞에 놓습니다. 다른 타일이 있으면 즉시 사용해야 합니다(예: 다음 차례가 있습니다. 병사 중 한 명을 다른 방향으로 이동).

또한, 다이에 두 개의 특별한 기호가 있는데, 이를 통해 플레이어는 보드에 있는 탑 타일을 표시하거나 보드에 있는 모든 공개된 타일을 살 수 있다.

이 게임은 세 가지 협력 게임 모드가 있으며, 게임을 더 어렵게 만들기 위해 각각 추가 규칙과 새로운 타일(예: 스택의 상단 타일을 보고 아래를 향해 배치) 또는 더 많은 병정 타일을 추가한다. 네 번째 모드는 완성된 늑대 영혼을 모아서 레어로 가져가는 플레이어가 먼저 승리하는 경쟁 모드다.

규칙이 끝나면 성과(예: 3연승, 2명의 울프워커 피규어와 단독 플레이)와 독특한 방식으로 규칙을 바꾸는 도전(예: 게임 종료 시 군인들이 보드 맨 위에 있는 2개의 룬 기호로 승리)을 찾을 수 있습니다. 각 플레이어는 비밀리에 선택된 2개의 타일 스택을 볼 수 있습니다.경기가 시작될 때까지. 나머지 게임 기간 동안 당신은 의사소통을 할 수 없습니다.

-게시자의 설명
The board game is based on the film WolfWalkers.

ABOUT THE FILM

In a time of superstition and magic, a young apprentice hunter, Robyn Goodfellowe, journeys to Ireland with her father to wipe out the last wolf pack. While exploring the forbidden lands outside the city walls, Robyn befriends a free-spirited girl, Mebh, a member of a mysterious tribe rumored to have the ability to transform into wolves by night. As they search for Mebh’s missing mother, Robyn uncovers a secret that draws her further into the enchanted world of the WOLFWALKERS and risks turning into the very thing her father is tasked to destroy.

ABOUT THE BOARD GAME

The objective of the game is to find three parts of the wolf soul in one colour and bring it back to the Lair before soldiers, who start in the town area on one side of the board, reach the Lair on the opposite side of the board.

The central board has a grid (called road) with fields marked with four different symbols. Some of the fields are connected with a path to the area with stacks of tiles. There are rune symbols at each intersection which represent the runes players collect during the game to buy the tiles. The grid is divided into three town areas with two fields marked for soldiers at the top of the board and nine forest areas at the bottom with the Lair area where players start the game – each with their own Wolfwalker figure.

Each area has a stack with a certain number of tiles which depends on the mode players choose. In general, there are four types of tiles: a) tiles that move soldiers toward the Lair; b) wolf souls that the players try to find (three parts in three colours); c) tiles that help players find the wolf souls or change the soldier movements and d) neutral tiles. Each game mode adds some tiles or changes their meaning.

On their turn, the player rolls a die and moves along any road. They have to stop on the first field with a symbol matching the symbol on the die. Then they count the rune symbols they passed on their way and take the rune tokens which are used to buy the tiles. It is possible to get more than one rune in one turn (if you pass two rune symbols, you get two runes, etc.). If the field they ended their movement on is connected with a path to a stack of tiles, they reveal the top tile(s). If they reveal a soldier tile, they have to move one of the soldiers in the direction shown on the tile. If the tile has a price (wolf souls, tiles that help players) the player can buy it with runes they collected. If the bought tile is a wolf soul, they place it in front of them. If it is any other tile, they have to use it immediately (e.g., you have another turn; move one of the soldiers in any direction).

Additionally, there are two special symbols on the die that allow players to either reveal any top tile on the board or buy any revealed tile on the board.

The game has three cooperative game modes with each adding additional rules and new tiles (e.g., look at the top tile of any stack, then place it on top of any pile face down) or more soldier tiles to make the game more difficult. The fourth mode is the competitive mode with the player who collects the completed wolf soul and brings it back to the Lair first winning.

At the end of the rules you can also find achievements (e.g., win three games in a row, play solo with two Wolfwalker figures) and challenges that change the rules a bit in a unique way (e.g., win with soldiers being at the two rune symbols at the top of the board at the end of the game; each player looks at two chosen stacks of tiles in secret before the game starts. For the rest of the game you cannot communicate.)

-description from publisher

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