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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Sid Sackson
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아티스트
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인원
게임 소개
디지트 드로그(Digit Droughts)는 동일한 장비를 사용하여 플레이하는 세 가지 관련 게임 세트입니다: 표준 8x8 체커 보드(Droughts)와 두 세트의 12 체커. 각 체커 세트에는 1-6번 번호가 부여됩니다.
각 게임에서 피스는 일반적인 체커 시작 위치에 무작위로 배치된다. (변형은 첫 번째 플레이어를 결정한 후 두 번째 플레이어의 피스가 첫 번째 플레이어의 피스와 일치하도록 다시 배열됩니다.)
1차전은 체커와 같이 플레이되며, 1차전은 동일하거나 낮은 숫자의 피스만 점프할 수 있다. 상대가 더 이상 움직일 수 없을 경우 선수도 승리하지만 상대 6을 모두 잡는 것이 목적이다.
2차전에선 점프를 할 때마다 점수를 받는다. 일반적으로 점프 피스의 번호와 점프하는 피스의 번호 사이의 절대적인 차이이다. 그러나 숫자가 7이나 11이 되면 그 대신에 많은 점수가 매겨진다. 캡처할 수 없는 경우 남은 조각은 플레이어의 점수에 추가됩니다.
3차전은 또한 득점을 다른 방식으로 사용한다. 이 게임에서는 피스를 점프할 때 캡처한 플레이어가 자신의 앞에 있는 피스를 득점 영역에 보관하고, 피스가 뒷줄에 도달하면 피스를 제거하여 소유자의 득점 영역에 추가합니다(킹은 없습니다. 승자는 30점에 도달한 첫 번째 선수입니다.
각 게임에서 피스는 일반적인 체커 시작 위치에 무작위로 배치된다. (변형은 첫 번째 플레이어를 결정한 후 두 번째 플레이어의 피스가 첫 번째 플레이어의 피스와 일치하도록 다시 배열됩니다.)
1차전은 체커와 같이 플레이되며, 1차전은 동일하거나 낮은 숫자의 피스만 점프할 수 있다. 상대가 더 이상 움직일 수 없을 경우 선수도 승리하지만 상대 6을 모두 잡는 것이 목적이다.
2차전에선 점프를 할 때마다 점수를 받는다. 일반적으로 점프 피스의 번호와 점프하는 피스의 번호 사이의 절대적인 차이이다. 그러나 숫자가 7이나 11이 되면 그 대신에 많은 점수가 매겨진다. 캡처할 수 없는 경우 남은 조각은 플레이어의 점수에 추가됩니다.
3차전은 또한 득점을 다른 방식으로 사용한다. 이 게임에서는 피스를 점프할 때 캡처한 플레이어가 자신의 앞에 있는 피스를 득점 영역에 보관하고, 피스가 뒷줄에 도달하면 피스를 제거하여 소유자의 득점 영역에 추가합니다(킹은 없습니다. 승자는 30점에 도달한 첫 번째 선수입니다.
Digit Draughts is a set of three related games played using the same equipment: a standard 8x8 Checkers (Draughts) board and two sets of 12 checkers. Each set of checkers is numbered 1-6 twice.
In each game the pieces are randomly placed in the usual Checkers starting positions. (A variant is given where after determining first player, the second player's pieces are re-arranged to match the first player's.)
Game 1 is played like Checkers except that a piece can only jump a piece with an equal or lower number. The object is to capture both opposing 6s, although a player also wins if their opponent can no longer move.
In Game 2 players score points every time they make a jump - normally the absolute difference between the jumping piece's number and that on the piece being jumped, but if the numbers add to seven or eleven that many points are scored instead. When no captures can be made remaining pieces are added to players' scores.
Game 3 also uses scoring, in a different way. In this game when a piece is jumped the capturing player keeps it in front of them in a scoring area, and when a piece reaches the back row it is removed and added to its owner's scoring area. (There are no kings.) The winner is the first player to reach 30 points.
In each game the pieces are randomly placed in the usual Checkers starting positions. (A variant is given where after determining first player, the second player's pieces are re-arranged to match the first player's.)
Game 1 is played like Checkers except that a piece can only jump a piece with an equal or lower number. The object is to capture both opposing 6s, although a player also wins if their opponent can no longer move.
In Game 2 players score points every time they make a jump - normally the absolute difference between the jumping piece's number and that on the piece being jumped, but if the numbers add to seven or eleven that many points are scored instead. When no captures can be made remaining pieces are added to players' scores.
Game 3 also uses scoring, in a different way. In this game when a piece is jumped the capturing player keeps it in front of them in a scoring area, and when a piece reaches the back row it is removed and added to its owner's scoring area. (There are no kings.) The winner is the first player to reach 30 points.
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