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BGG랭킹
BGG전체 : 4679
STRATEGY : 1814
FAMILYGAMES : 1389 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.88 / 5
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디자이너
Dario Massarenti, Francesco Testini
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아티스트
Apolline Etienne
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인원
게임 소개
모미지에서 당신은 고대 일본 황실의 정원에서 가장 귀중한 단풍을 수집함으로써 목적을 달성하려고 합니다.
여섯 장의 잎 카드와 일련의 세 가지 풍경 파워를 결합하여 고유한 파노라마를 만듭니다. (첫 번째 게임의 경우 풍경을 할당하지만 다음 게임에서는 초안을 작성할 수 있습니다.) 리프 카드는 플레이어 수에 따라 4-6가지 타입으로 출시되며, 각 타입에 0-3의 값이 매겨진다. 중앙 플레이 영역에서 종류별로 정렬된 4개의 랜덤 카드로 시작합니다. 무작위로 선택한 목표 토큰 4~6개를 게임 중앙에 배치합니다. 샘플 목표는 0을 가장 많이 수집하거나 특정 유형의 카드를 가장 많이 보유하거나 게임 마지막에 보이는 카드의 합이 가장 높은 경우입니다.
다음 세 가지 옵션 중 하나를 선택하십시오.
리프 카드 수집: 중앙 디스플레이에서 한 종류의 모든 잎을 가져와서 손에 넣으세요; 만약 당신이 원한다면, 종류를 선택하기 전에 4개의 새로운 잎 카드를 보여주기 위해 도토리 토큰을 지불하세요.
플레이 리프 카드: 플레이어 영역에 같은 유형의 1-2장 또는 다른 유형의 카드를 놓습니다. 각 타입은 자신의 파일 안에 배치되며, 0은 타입을 플레이할 수 있는 첫 번째 카드이다. 한 무더기에서 3타를 치면, 토리이 토큰으로 그 더미를 덮으세요. 그러면 그 더미는 이제 닫힙니다. 다른 유형을 플레이하면 플레이 후에 해당 지역의 인접한 최상위 카드 쌍이 각각 인접 코너에 도토리가 하나씩 있으면 리저브에서 도토리 토큰 2개를 가져갑니다.
목표 토큰 활성화: 플레이어 영역에 목표 토큰을 배치하려면 세 개의 도토리 토큰을 지불하십시오. 이것은 목표를 활성화시키고, 게임이 끝날 때 누구든지 점수를 얻을 수 있습니다.
한 번에 두 장의 카드를 버리고 한 장의 도토리 토큰을 얻거나 도토리 한 장을 사용하여 경관 기능을 사용하거나 이 두 가지 작업을 모두 수행할 수 있습니다. 게임 중 가로세로 파워를 한 번에 최대 한 번 사용할 수 있습니다.
잎 카드 덱이 비어 있거나 4~6개의 잎 더미가 토리 토큰으로 닫히면 게임이 종료된다. 각 잎 더미에 대해 가장 높은 카드의 값에 더미의 카드 수를 곱한 것과 같은 점수를 획득합니다. 나머지 도토리 토큰은 각각 1점의 가치가 있습니다. 각 활성화된 목표에 대해 누가 조건을 가장 잘 충족하고 점수를 획득하는지 볼 수 있습니다. 즉, 토큰을 보유한 플레이어가 점수를 획득하면 10점을 받는 반면, 해당 목표를 달성한 다른 사용자는 3점을 획득합니다. 각 선수는 동점일 경우 득점을 한다. 경기 종료 시 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승리합니다.
여섯 장의 잎 카드와 일련의 세 가지 풍경 파워를 결합하여 고유한 파노라마를 만듭니다. (첫 번째 게임의 경우 풍경을 할당하지만 다음 게임에서는 초안을 작성할 수 있습니다.) 리프 카드는 플레이어 수에 따라 4-6가지 타입으로 출시되며, 각 타입에 0-3의 값이 매겨진다. 중앙 플레이 영역에서 종류별로 정렬된 4개의 랜덤 카드로 시작합니다. 무작위로 선택한 목표 토큰 4~6개를 게임 중앙에 배치합니다. 샘플 목표는 0을 가장 많이 수집하거나 특정 유형의 카드를 가장 많이 보유하거나 게임 마지막에 보이는 카드의 합이 가장 높은 경우입니다.
다음 세 가지 옵션 중 하나를 선택하십시오.
리프 카드 수집: 중앙 디스플레이에서 한 종류의 모든 잎을 가져와서 손에 넣으세요; 만약 당신이 원한다면, 종류를 선택하기 전에 4개의 새로운 잎 카드를 보여주기 위해 도토리 토큰을 지불하세요.
플레이 리프 카드: 플레이어 영역에 같은 유형의 1-2장 또는 다른 유형의 카드를 놓습니다. 각 타입은 자신의 파일 안에 배치되며, 0은 타입을 플레이할 수 있는 첫 번째 카드이다. 한 무더기에서 3타를 치면, 토리이 토큰으로 그 더미를 덮으세요. 그러면 그 더미는 이제 닫힙니다. 다른 유형을 플레이하면 플레이 후에 해당 지역의 인접한 최상위 카드 쌍이 각각 인접 코너에 도토리가 하나씩 있으면 리저브에서 도토리 토큰 2개를 가져갑니다.
목표 토큰 활성화: 플레이어 영역에 목표 토큰을 배치하려면 세 개의 도토리 토큰을 지불하십시오. 이것은 목표를 활성화시키고, 게임이 끝날 때 누구든지 점수를 얻을 수 있습니다.
한 번에 두 장의 카드를 버리고 한 장의 도토리 토큰을 얻거나 도토리 한 장을 사용하여 경관 기능을 사용하거나 이 두 가지 작업을 모두 수행할 수 있습니다. 게임 중 가로세로 파워를 한 번에 최대 한 번 사용할 수 있습니다.
잎 카드 덱이 비어 있거나 4~6개의 잎 더미가 토리 토큰으로 닫히면 게임이 종료된다. 각 잎 더미에 대해 가장 높은 카드의 값에 더미의 카드 수를 곱한 것과 같은 점수를 획득합니다. 나머지 도토리 토큰은 각각 1점의 가치가 있습니다. 각 활성화된 목표에 대해 누가 조건을 가장 잘 충족하고 점수를 획득하는지 볼 수 있습니다. 즉, 토큰을 보유한 플레이어가 점수를 획득하면 10점을 받는 반면, 해당 목표를 달성한 다른 사용자는 3점을 획득합니다. 각 선수는 동점일 경우 득점을 한다. 경기 종료 시 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승리합니다.
In Momiji, you attempt to fulfill objectives by collecting the most valuable autumn leaves from the Imperial Garden in ancient Japan.
You start with a hand of six leaf cards and a series of three landscape powers that combine to form a unique panorama. (For the first game, landscapes are assigned, but they can be drafted in subsequent games.) Leaf cards come in 4-6 types depending on the number of players, with values of 0-3 in each type. Start with four random cards in the central playing area, sorted by type. Place 4-6 randomly chosen objective tokens in the center of play; sample objectives are collecting the most 0s, having the most cards of a specific type, or having the highest sum of visible cards at game's end.
On your turn, choose one of these three options:
Collect leaf cards: Take all the leaves of one type from the central display and add them to your hand; if you wish, pay one acorn token to reveal four new leaf cards prior to choosing a type.
Play leaf cards: Place 1-2 leaf cards of the same type or two or more cards of different types in your player area. Each type is placed in its own pile, with 0 being the first card you can play of a type; each subsequent card must the same number or at most one larger. Once you play a 3 on a pile, cover that pile with a torii token as that pile is now closed for you. If you play different types, then after playing, each pair of adjacent topmost cards in your area; if both cards show an acorn on the adjacent corners, you take two acorn tokens from the reserve.
Activate a objective token: Pay three acorn tokens to place an objective token in your player area. This activates the objective, and anyone might score for it at game's end.
Once during a turn, you can discard two cards from your hand for one acorn token or spend an acorn to use a landscape power or do both of these actions. You can use each landscape power at most once during a game.
When the leaf card deck is empty or after 4-6 leaf piles are closed with a torii token, the game ends. For each pile of leaves, you score points equal to the value of the topmost card multiplied by the number of cards in the pile. Remaining acorn tokens are worth 1 point each. For each activated objective, you see who best meets the condition and therefore scores points; if the player holding the token scores, they receive 10 points, whereas anyone else who scores that objective receives 3 points. Each player scores in case of a tie. The player with the most victory points at the end of the game wins.
You start with a hand of six leaf cards and a series of three landscape powers that combine to form a unique panorama. (For the first game, landscapes are assigned, but they can be drafted in subsequent games.) Leaf cards come in 4-6 types depending on the number of players, with values of 0-3 in each type. Start with four random cards in the central playing area, sorted by type. Place 4-6 randomly chosen objective tokens in the center of play; sample objectives are collecting the most 0s, having the most cards of a specific type, or having the highest sum of visible cards at game's end.
On your turn, choose one of these three options:
Collect leaf cards: Take all the leaves of one type from the central display and add them to your hand; if you wish, pay one acorn token to reveal four new leaf cards prior to choosing a type.
Play leaf cards: Place 1-2 leaf cards of the same type or two or more cards of different types in your player area. Each type is placed in its own pile, with 0 being the first card you can play of a type; each subsequent card must the same number or at most one larger. Once you play a 3 on a pile, cover that pile with a torii token as that pile is now closed for you. If you play different types, then after playing, each pair of adjacent topmost cards in your area; if both cards show an acorn on the adjacent corners, you take two acorn tokens from the reserve.
Activate a objective token: Pay three acorn tokens to place an objective token in your player area. This activates the objective, and anyone might score for it at game's end.
Once during a turn, you can discard two cards from your hand for one acorn token or spend an acorn to use a landscape power or do both of these actions. You can use each landscape power at most once during a game.
When the leaf card deck is empty or after 4-6 leaf piles are closed with a torii token, the game ends. For each pile of leaves, you score points equal to the value of the topmost card multiplied by the number of cards in the pile. Remaining acorn tokens are worth 1 point each. For each activated objective, you see who best meets the condition and therefore scores points; if the player holding the token scores, they receive 10 points, whereas anyone else who scores that objective receives 3 points. Each player scores in case of a tie. The player with the most victory points at the end of the game wins.
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