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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rory Crabb
-
아티스트
-
인원
게임 소개
기갑군단 워게임 규칙은 플레이어가 제3차 세계 대전 동안 연합군 전투 집단을 지휘할 수 있게 한다.
범위
이 규칙은 하나의 중대에서 여러 대대에 이르는 대규모 병력으로 신속하게 플레이할 수 있도록 설계되었으며 여전히 현실적인 결과를 얻을 수 있다.
이 규칙은 또한 편대 지휘관의 역할을 시뮬레이션하기 위해 고안되어 현대 기갑전투의 세세한 부분들이 일반화된 통계나 주사위 역할에 통합된다. 예를 들어, 대형 지휘관은 적군과 교전할 때 각 전차가 어떤 종류의 탄약(HEAT, APDS 등)을 발사할 것인지 결정하지 않고, 탱크&rsquo의 승무원에게 맡겨진다. 단순한 규칙이나 “glossed-over”s처럼 보이는 규칙의 많은 부분이 단순히 플레이어’s(전체 지휘관) 명령 수준보다 낮다.
재생 순서
다양한 순서와 단위 활성화 방법이 고려되었지만 고전적인 &ldquo로 돌아가기로 결정했다.I go, you go” sequence (비록 오버워치에서는 방해로 인해 상대편’s 유닛이 형성된다.)
사기
사기는 공격을 받고 진압된 부대마다 차례가 끝날 때마다 주사위 굴리기 한 번으로 대폭 간소화됐다. 이것은 그들이 후퇴할지, 계속 싸울지, 포기할지, 항복할지, 전투 지역을 떠날지를 결정한다.
지면 축척
대략 1/rdquo; =100m의 지상 스케일을 선택한 이유는 전체 지역에 걸쳐 발사할 수 없는 적절한 크기의 테이블에 현실적인 무기 범위를 묘사하여, 유닛의 기동과 배치에 더 중점을 둘 수 있기 때문이다.
—출판사의 설명
범위
이 규칙은 하나의 중대에서 여러 대대에 이르는 대규모 병력으로 신속하게 플레이할 수 있도록 설계되었으며 여전히 현실적인 결과를 얻을 수 있다.
이 규칙은 또한 편대 지휘관의 역할을 시뮬레이션하기 위해 고안되어 현대 기갑전투의 세세한 부분들이 일반화된 통계나 주사위 역할에 통합된다. 예를 들어, 대형 지휘관은 적군과 교전할 때 각 전차가 어떤 종류의 탄약(HEAT, APDS 등)을 발사할 것인지 결정하지 않고, 탱크&rsquo의 승무원에게 맡겨진다. 단순한 규칙이나 “glossed-over”s처럼 보이는 규칙의 많은 부분이 단순히 플레이어’s(전체 지휘관) 명령 수준보다 낮다.
재생 순서
다양한 순서와 단위 활성화 방법이 고려되었지만 고전적인 &ldquo로 돌아가기로 결정했다.I go, you go” sequence (비록 오버워치에서는 방해로 인해 상대편’s 유닛이 형성된다.)
사기
사기는 공격을 받고 진압된 부대마다 차례가 끝날 때마다 주사위 굴리기 한 번으로 대폭 간소화됐다. 이것은 그들이 후퇴할지, 계속 싸울지, 포기할지, 항복할지, 전투 지역을 떠날지를 결정한다.
지면 축척
대략 1/rdquo; =100m의 지상 스케일을 선택한 이유는 전체 지역에 걸쳐 발사할 수 없는 적절한 크기의 테이블에 현실적인 무기 범위를 묘사하여, 유닛의 기동과 배치에 더 중점을 둘 수 있기 때문이다.
—출판사의 설명
Armoured Corps wargame rules allow players to command a combined-arms battlegroup fighting battles during the third world war.
Scope
These rules are designed to be quick to play with large forces from a single company to multiple battalions while still giving realistic results.
The rules are also designed to simulate the role of a formation commander so much of the minutiae of modern armoured combat is incorporated into generalised statistics or dice roles. For example, the formation commander will not be deciding on which type of ammunition (HEAT, APDS etc) each tank will be firing when engaging an enemy unit, this would be left up to the tank’s own crew. So many parts of the rules that may seem simple or “glossed-over” are simply below the player’s (acting as overall commander) level of command.
Sequence of Play
Various sequences and methods of unit activation were considered however it was decided to go back to the classic “I go, you go” sequence (albeit with interruptions form an opponent’s units on overwatch).
Morale
Morale has been heavily simplified to a single dice roll at the end of each turn for any units that have come under fire and been suppressed. This determines if they fall back, continue fighting or give up, surrendering or leaving the battle area.
Ground Scale
The approximate ground scale of 1” =100 metres was chosen as it would allow for realistic weapon ranges to be depicted on a reasonable sized table without being able to fire across the whole area, allowing more emphasis on manoeuvre and positioning of units.
—description from the publisher
Scope
These rules are designed to be quick to play with large forces from a single company to multiple battalions while still giving realistic results.
The rules are also designed to simulate the role of a formation commander so much of the minutiae of modern armoured combat is incorporated into generalised statistics or dice roles. For example, the formation commander will not be deciding on which type of ammunition (HEAT, APDS etc) each tank will be firing when engaging an enemy unit, this would be left up to the tank’s own crew. So many parts of the rules that may seem simple or “glossed-over” are simply below the player’s (acting as overall commander) level of command.
Sequence of Play
Various sequences and methods of unit activation were considered however it was decided to go back to the classic “I go, you go” sequence (albeit with interruptions form an opponent’s units on overwatch).
Morale
Morale has been heavily simplified to a single dice roll at the end of each turn for any units that have come under fire and been suppressed. This determines if they fall back, continue fighting or give up, surrendering or leaving the battle area.
Ground Scale
The approximate ground scale of 1” =100 metres was chosen as it would allow for realistic weapon ranges to be depicted on a reasonable sized table without being able to fire across the whole area, allowing more emphasis on manoeuvre and positioning of units.
—description from the publisher
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