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BGG랭킹
BGG전체 : 5403
FAMILYGAMES : 1529
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.23 / 5
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디자이너
Jerry Chiang, Eros Lin
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아티스트
Maisherly
-
인원
게임 소개
“Yoko… 무엇이 우리 앞에 놓여 있을까?친구 토모요가 물었다.
요코는 차분하고 침착하게 바다를 바라보았다. “오늘 우리는 그저 마이코입니다. 하지만 언젠가 우리는 훈련을 마치고 게이샤로 알려지게 될 것이다.”
네, 최고의 예술가들이죠. 하지만 그 다음에는요?”
오카아산이 말하길 언젠가 우리 중 누군가는 운이 좋아서 찻집을 물려받게 될 지도 모른다고 하더군요. 우리의 노고에 행운이 따른다면 말이야”
하나미코지에 돌아온 걸 환영해! 하나미코지에서는: 게이샤의 길(Geisha's Road)은 암묵적인 의도, 숨겨진 메시지, 숨겨진 행동들로 가득 찬 경쟁 전략 게임으로, 게이샤가 견습생(마이코)에서 완전한 게이샤(예술가)로, 심지어 자신의 설립자(오카아산)로 가는 여정을 통해 요코, 토모요 등을 지지하는 경쟁적이지만 친절한 후원자들을 대표한다.
그렇게 하기 위해, 플레이어들은 그들이 좋아하는 게이샤들이 다른 찻집에서 그들의 예술을 공연함으로써 발전하고 명성을 쌓는 것을 돕는다. 게이샤는 견습생(마이코)으로 시작하지만 졸업식(에리카에)을 위해 원래 있던 찻집(오차야)으로 돌아가기 위해 필요한 후원을 얻은 후 완전한 게이샤가 되고 명성 점수를 받는다. 어떤 게이샤들은 그들의 길을 더 이어가다가 결국 (2차 귀환 시) 새로운 오카아산이 되기 위해 찻집을 물려받기도 하는데, 이는 더 많은 위신 포인트를 준다.
게임이 끝나면 게이샤 한 명 한 명에게 가장 많은 지원을 한 선수가 인정된다. 게이샤의 가장 권위 있는 그룹을 지원해온 플레이어가 게임에서 승리합니다.
요코는 차분하고 침착하게 바다를 바라보았다. “오늘 우리는 그저 마이코입니다. 하지만 언젠가 우리는 훈련을 마치고 게이샤로 알려지게 될 것이다.”
네, 최고의 예술가들이죠. 하지만 그 다음에는요?”
오카아산이 말하길 언젠가 우리 중 누군가는 운이 좋아서 찻집을 물려받게 될 지도 모른다고 하더군요. 우리의 노고에 행운이 따른다면 말이야”
하나미코지에 돌아온 걸 환영해! 하나미코지에서는: 게이샤의 길(Geisha's Road)은 암묵적인 의도, 숨겨진 메시지, 숨겨진 행동들로 가득 찬 경쟁 전략 게임으로, 게이샤가 견습생(마이코)에서 완전한 게이샤(예술가)로, 심지어 자신의 설립자(오카아산)로 가는 여정을 통해 요코, 토모요 등을 지지하는 경쟁적이지만 친절한 후원자들을 대표한다.
그렇게 하기 위해, 플레이어들은 그들이 좋아하는 게이샤들이 다른 찻집에서 그들의 예술을 공연함으로써 발전하고 명성을 쌓는 것을 돕는다. 게이샤는 견습생(마이코)으로 시작하지만 졸업식(에리카에)을 위해 원래 있던 찻집(오차야)으로 돌아가기 위해 필요한 후원을 얻은 후 완전한 게이샤가 되고 명성 점수를 받는다. 어떤 게이샤들은 그들의 길을 더 이어가다가 결국 (2차 귀환 시) 새로운 오카아산이 되기 위해 찻집을 물려받기도 하는데, 이는 더 많은 위신 포인트를 준다.
게임이 끝나면 게이샤 한 명 한 명에게 가장 많은 지원을 한 선수가 인정된다. 게이샤의 가장 권위 있는 그룹을 지원해온 플레이어가 게임에서 승리합니다.
“Yoko… What lies ahead for us?” asked her friend Tomoyo.
Yoko stared out into the sea, calm and serene. “Today we are just maiko. But one day, we will complete our training and become known as geisha.”
“Yes, artists of the highest order. But then what?”
“Okaasan said that one day, perhaps some of us may be lucky to inherit the teahouse... if fortune favors us and our hard work.”
Welcome back to Hanamikoji! In Hanamikoji: Geisha's Road, a 30-minute two-player, competitive strategy game full of implicit intentions, veiled messages, and hidden actions, players represent rival but friendly patrons supporting Yoko, Tomoyo, and others along their journey from apprentice (maiko) to full geisha (artist) and perhaps even the owner (okaasan) of their own establishment.
To do so, players help their favored geisha advance and build prestige through performing their art at different teahouses. Geisha start as apprentices (maiko) but become full geisha and score prestige points after accruing the necessary patronage to return to their original teahouse (ochaya) for the graduation ceremony (erikae). Some geisha may continue their path further and eventually inherit the teahouse (upon a second return) to become the new okaasan, recognized with more prestige points.
At the end of the game, the player who provides the most support to each geisha is recognized. The player who has supported the most prestigious group of geisha wins the game.
Yoko stared out into the sea, calm and serene. “Today we are just maiko. But one day, we will complete our training and become known as geisha.”
“Yes, artists of the highest order. But then what?”
“Okaasan said that one day, perhaps some of us may be lucky to inherit the teahouse... if fortune favors us and our hard work.”
Welcome back to Hanamikoji! In Hanamikoji: Geisha's Road, a 30-minute two-player, competitive strategy game full of implicit intentions, veiled messages, and hidden actions, players represent rival but friendly patrons supporting Yoko, Tomoyo, and others along their journey from apprentice (maiko) to full geisha (artist) and perhaps even the owner (okaasan) of their own establishment.
To do so, players help their favored geisha advance and build prestige through performing their art at different teahouses. Geisha start as apprentices (maiko) but become full geisha and score prestige points after accruing the necessary patronage to return to their original teahouse (ochaya) for the graduation ceremony (erikae). Some geisha may continue their path further and eventually inherit the teahouse (upon a second return) to become the new okaasan, recognized with more prestige points.
At the end of the game, the player who provides the most support to each geisha is recognized. The player who has supported the most prestigious group of geisha wins the game.
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