-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Claude Brickell
-
아티스트
-
인원
게임 소개
레드 스퀘어(Red Square)는 1990년에 출시된 매우 희귀한 모노폴리 스타일의 보드 게임이다.
모노폴리와는 달리 레드 스퀘어 참가자들은 소련 군부와 공산당에서의 지위를 통해 소련의 사회적 사다리를 오르기 위해 재산이 아닌 특권을 두고 경쟁한다. 플레이어들은 암시장에서 사고팔고 소련 사회와 다른 러시아인들의 호기심에 대한 퀴즈를 정확하게 답함으로써 부를 얻는다.
우승자는 세 개의 사회 계층을 통해 처음으로 그들의 길을 엮어 붉은 광장에 도달한 사람입니다. 플레이어들은 다음 사회적 단계로 이동하기 위해 그들의 특권을 교환한다 - 러시아어로 Nomenklatura라고 알려진 개념.
모노폴리와는 달리 레드 스퀘어 참가자들은 소련 군부와 공산당에서의 지위를 통해 소련의 사회적 사다리를 오르기 위해 재산이 아닌 특권을 두고 경쟁한다. 플레이어들은 암시장에서 사고팔고 소련 사회와 다른 러시아인들의 호기심에 대한 퀴즈를 정확하게 답함으로써 부를 얻는다.
우승자는 세 개의 사회 계층을 통해 처음으로 그들의 길을 엮어 붉은 광장에 도달한 사람입니다. 플레이어들은 다음 사회적 단계로 이동하기 위해 그들의 특권을 교환한다 - 러시아어로 Nomenklatura라고 알려진 개념.
Red Square is a very rare Monopoly-style board game with a Soviet theme that was marketed in 1990 (with a copyright of 1988).
Unlike Monopoly, Red Square players compete for privileges -- not properties -- to move up the Soviet social ladder through their status in the Soviet Military and Communist Party. Players acquire wealth by buying and selling on the black market and correctly answering trivia questions about Soviet society and other Russian curiosities.
The winner is the first person to weave their way through the three social classes and make it to Red Square. Players exchange their privileges to move to the next social level -- a concept that is known as nomenklatura in Russian.
Unlike Monopoly, Red Square players compete for privileges -- not properties -- to move up the Soviet social ladder through their status in the Soviet Military and Communist Party. Players acquire wealth by buying and selling on the black market and correctly answering trivia questions about Soviet society and other Russian curiosities.
The winner is the first person to weave their way through the three social classes and make it to Red Square. Players exchange their privileges to move to the next social level -- a concept that is known as nomenklatura in Russian.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18