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BGG랭킹
BGG전체 : 4568
STRATEGY : 1795
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인원
3-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.46 / 5
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디자이너
Martin Wallace
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아티스트
Bernd Wagenfeld
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인원
게임 소개
그 판은 레바논에서 지브롤터 해협에 이르는 고대 지중해 지역을 보여준다.
각 플레이어는 다수의 배와 도시를 받는다. 그 지도는 직사각형으로 나뉘어져 있다.
위치 타일을 그리면 네 개의 시작 직사각형이 선택됩니다. 이 지역들은 네 가지 다른 색깔의 제국 카운터 중 하나로 할당된다. 각 턴마다 플레이어는 지도 상의 위치에 해당하는 타일을 재생할 수 있습니다. 제국 카운터가 있는 타일 옆에는 필수적으로 있어야 합니다. 새 위치는 이미 인접한 위치에 따라 제국 카운터를 받습니다. 따라서 점점 더 많은 타일이 제국 카운터를 받음으로써, 네 제국은 놀이 중에 확장된다. 제국의 크기는 게임마다 다를 것이다.
플레이어들은 또한 타일을 제어하기 위해 갤리선을 건설하거나 장소를 여행하고 그곳에서 도시를 찾아야 한다. 건축비와 여행비는 적절한 카드로 지불되어야 합니다. 이것들은 각 라운드마다 거래되며, 일부는 보관되고 거래될 수 있다. 최대한 유리하게 쓰세요.
게임이 끝나면 플레이어들은 타일을 조정한 것에 대해 점수를 받는다. 점들의 양은 도시나 갤리가 직사각형을 통제하는지, 그리고 그 지역이 속한 제국의 크기가 얼마나 큰지에 따라 달라진다.
각 플레이어는 다수의 배와 도시를 받는다. 그 지도는 직사각형으로 나뉘어져 있다.
위치 타일을 그리면 네 개의 시작 직사각형이 선택됩니다. 이 지역들은 네 가지 다른 색깔의 제국 카운터 중 하나로 할당된다. 각 턴마다 플레이어는 지도 상의 위치에 해당하는 타일을 재생할 수 있습니다. 제국 카운터가 있는 타일 옆에는 필수적으로 있어야 합니다. 새 위치는 이미 인접한 위치에 따라 제국 카운터를 받습니다. 따라서 점점 더 많은 타일이 제국 카운터를 받음으로써, 네 제국은 놀이 중에 확장된다. 제국의 크기는 게임마다 다를 것이다.
플레이어들은 또한 타일을 제어하기 위해 갤리선을 건설하거나 장소를 여행하고 그곳에서 도시를 찾아야 한다. 건축비와 여행비는 적절한 카드로 지불되어야 합니다. 이것들은 각 라운드마다 거래되며, 일부는 보관되고 거래될 수 있다. 최대한 유리하게 쓰세요.
게임이 끝나면 플레이어들은 타일을 조정한 것에 대해 점수를 받는다. 점들의 양은 도시나 갤리가 직사각형을 통제하는지, 그리고 그 지역이 속한 제국의 크기가 얼마나 큰지에 따라 달라진다.
The board shows the ancient Mediterranean area from Lebanon to the straits of Gibraltar.
Each player receives a number of ships and cities. The map is divided into rectangles.
Four starting rectangles are chosen by drawing location tiles. These areas are allocated one of the four differently colored types of empire counters. Each turn, players can play tiles corresponding to locations on the map. It's mandatory that these are next to tiles that already have an empire counter on them. The new location receives an empire counter depending on already present adjacent ones. Thus the four empires expand during play, as more and more tiles receive their empire counter. The size of the empires will vary from game to game.
Players also need to build galleys to control tiles or travel to locations and found a city there. Building and traveling must be paid for with appropriate cards. These are dealt each round, some may be kept and traded. Spend them to your best advantage.
At the end of the game players score points for controlling tiles. The amount of points depends on whether a city or galley controls the rectangle and how big the empire is to which the area belongs.
Each player receives a number of ships and cities. The map is divided into rectangles.
Four starting rectangles are chosen by drawing location tiles. These areas are allocated one of the four differently colored types of empire counters. Each turn, players can play tiles corresponding to locations on the map. It's mandatory that these are next to tiles that already have an empire counter on them. The new location receives an empire counter depending on already present adjacent ones. Thus the four empires expand during play, as more and more tiles receive their empire counter. The size of the empires will vary from game to game.
Players also need to build galleys to control tiles or travel to locations and found a city there. Building and traveling must be paid for with appropriate cards. These are dealt each round, some may be kept and traded. Spend them to your best advantage.
At the end of the game players score points for controlling tiles. The amount of points depends on whether a city or galley controls the rectangle and how big the empire is to which the area belongs.
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