-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
25-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.75 / 5
-
디자이너
Joshua Gillingham
-
아티스트
Lada Shustova
-
인원
게임 소개
알팅이는 바이킹 시대 아이슬란드에 기반을 둔 2-4명의 선수들을 위한 빠른 셋업, 빠른 플레이 게임입니다. 각 플레이어는 강력한 치프틴의 역할을 맡게 되며, 좋은 구식의 뇌물수수, 강요, 협박을 통해 알팅이로 알려진 연례 모임을 장악하려고 한다.
경기는 며칠에 걸쳐 3라운드로 진행된다. 아침, 오후 및 저녁입니다. 아침에 족장들은 바이킹들에게 뇌물을 주고 홀름강(결투)을 준비시키는 데 모두 유용한 약탈품을 모읍니다. 오후가 되면 키프테인스는 약탈 카드를 사용하여 바이킹 진지에 합류하기 위해 도착한 새로운 바이킹들에게 전략적으로 뇌물을 주고, 저녁이 되면 스스로를 방어할 충분한 자원을 확보한다. 저녁 시간 동안, 치프탱은 그들의 캠프에서 바이킹들을 이용하여 다른 캠프에서 온 바이킹들에 대항하기 위해 홀름강 (결투)에 도전할 수 있다. 이 게임의 목적은 가장 큰 영향력을 얻기 위한 것으로, 바이킹들이 당신의 캠프에 합류하고 홀름갱(공투)을 이김으로써 획득된다. 게임 종료 시 가장 영향력이 큰 플레이어가 알팅기를 제어하고 승리합니다!
이 게임의 심미성은 라다 슈스토바가 그린 인상적인 오리지널 삽화와 함께 투박하고 날것같다. 의류, 무기, 물물교환 상품과 같은 역사적인 세부 사항에 특별한 주의를 기울였으니, 이 경기에는 뿔 달린 헬멧이 없다는 것을 명심하세요! 아이슬란드에 가봤다면 풍경화를 팅벨리르의 밭으로 인식하게 될 것이다. 그리고 바이킹 역사 애호가들은 이 게임에 사용된 두 개의 룬, 힘과 영향의 상징의 의미를 인식할지도 모른다.
-디자이너의 설명
경기는 며칠에 걸쳐 3라운드로 진행된다. 아침, 오후 및 저녁입니다. 아침에 족장들은 바이킹들에게 뇌물을 주고 홀름강(결투)을 준비시키는 데 모두 유용한 약탈품을 모읍니다. 오후가 되면 키프테인스는 약탈 카드를 사용하여 바이킹 진지에 합류하기 위해 도착한 새로운 바이킹들에게 전략적으로 뇌물을 주고, 저녁이 되면 스스로를 방어할 충분한 자원을 확보한다. 저녁 시간 동안, 치프탱은 그들의 캠프에서 바이킹들을 이용하여 다른 캠프에서 온 바이킹들에 대항하기 위해 홀름강 (결투)에 도전할 수 있다. 이 게임의 목적은 가장 큰 영향력을 얻기 위한 것으로, 바이킹들이 당신의 캠프에 합류하고 홀름갱(공투)을 이김으로써 획득된다. 게임 종료 시 가장 영향력이 큰 플레이어가 알팅기를 제어하고 승리합니다!
이 게임의 심미성은 라다 슈스토바가 그린 인상적인 오리지널 삽화와 함께 투박하고 날것같다. 의류, 무기, 물물교환 상품과 같은 역사적인 세부 사항에 특별한 주의를 기울였으니, 이 경기에는 뿔 달린 헬멧이 없다는 것을 명심하세요! 아이슬란드에 가봤다면 풍경화를 팅벨리르의 밭으로 인식하게 될 것이다. 그리고 바이킹 역사 애호가들은 이 게임에 사용된 두 개의 룬, 힘과 영향의 상징의 의미를 인식할지도 모른다.
-디자이너의 설명
Althingi is a quick set-up, fast-play game of strength and influence for 2-4 players based in Viking-Age Iceland. Each player takes on the role of a powerful Chieftain and tries to take control of the annual gathering known as the Althingi through good old-fashioned bribery, coercion, and intimidation.
The game takes place over a series of days each with three rounds: Morning, Afternoon, and Evening. In the morning Chieftains gather Loot which has value both in bribing Vikings and in equipping them for holmgang (a duel). In the afternoon phase Chieftains strategically bribe the new Vikings that arrive that round to join their camp using their Loot cards while retaining enough resources to defend themselves in the Evening phase. During the Evening, Chieftain's can use Vikings in their camp to challenge holmgang (a duel) against Vikings from other camps. The aim of the game is to gain the most influence, which is acquired by having Vikings join your camp and by winning holmgangs (duels). The player with the most influence at the end of the game controls the Althingi and wins!
The aesthetic of this game is gritty and raw, with striking original illustrations by Lada Shustova. Special attention was paid to historical details such as clothing, weapons, and bartering goods, so rest assured that there are no horned helmets in this game! If you’ve visited Iceland, then you’ll recognize the landscape art as the fields of Thingvellir. And Viking history buffs might recognize the meaning of the two runes used in the game, symbols for Strength and for Influence.
-description from designer
The game takes place over a series of days each with three rounds: Morning, Afternoon, and Evening. In the morning Chieftains gather Loot which has value both in bribing Vikings and in equipping them for holmgang (a duel). In the afternoon phase Chieftains strategically bribe the new Vikings that arrive that round to join their camp using their Loot cards while retaining enough resources to defend themselves in the Evening phase. During the Evening, Chieftain's can use Vikings in their camp to challenge holmgang (a duel) against Vikings from other camps. The aim of the game is to gain the most influence, which is acquired by having Vikings join your camp and by winning holmgangs (duels). The player with the most influence at the end of the game controls the Althingi and wins!
The aesthetic of this game is gritty and raw, with striking original illustrations by Lada Shustova. Special attention was paid to historical details such as clothing, weapons, and bartering goods, so rest assured that there are no horned helmets in this game! If you’ve visited Iceland, then you’ll recognize the landscape art as the fields of Thingvellir. And Viking history buffs might recognize the meaning of the two runes used in the game, symbols for Strength and for Influence.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18