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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Brian Shotton, Eric Simon (II), Kenny Sims
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아티스트
Keith Lowe
-
인원
게임 소개
신화: 던 오브 히어로즈는 2명에서 5명의 플레이어를 위한 협동 테이블 상판 게임입니다. 각각의 플레이어는 영웅의 역할을 맡고 어둠을 극복하기 위해 함께 노력해야 합니다. 플레이어는 각 영웅 고유의 카드 덱을 사용하여 영역을 탐색하고, 사악한 몬스터와 싸우며, 중요한 작업을 관리하고, 위험한 함정을 피하여 퀘스트를 완료하고 강력한 새로운 아이템과 능력을 습득합니다.
선수들의 아바타는 히어로즈라고 불립니다. 신화영웅들은 강력한 적들을 제외한 모든 적들을 끌어낼 수 있는 엄청난 힘을 가지고 있다. 하지만 어둠이 너무 주목하지 않도록 이 힘은 균형을 이루어야 한다. 플레이어들은 각자가 가져올 위협에 대항하여 자신의 행동을 재고해야 하며, 이는 당의 노력에 더 많은 악을 깨우고 파멸을 가져올 결과를 초래해야 한다. 그리고 그들은 조심해야 합니다 어둠은 무시무시하고 용맹한 자의 영광을 가로채기를 갈망하고 있습니다
영웅들은 직관적인 히어로 덱을 통해 조종됩니다(각 영웅들의 비디오는 아래의 게임 플레이 비디오 섹션에서 확인할 수 있습니다). 각 덱은 독특하게 플레이되며 플레이어들에게 더 많은 행동의 자유와 스토리에 영향을 미칠 수 있는 능력을 제공한다. 그러나 협력이 승리와 피비린내 나는 행운의 열쇠다. 플레이어는 서로 소통하고 상호 작용하며 서로 도와야 합니다. 그렇지 않으면 어둠이 모든 것을 덮을 것입니다.
신화는 완전히 협력적인 게임입니다. 어둠을 조종하는 플레이어는 없습니다. 어둠은 각 보스 데크 고유의 규칙에 의해 지배되며 히어로 액션을 통해 활성화됩니다. 만약 히어로즈가 지나치게 열성적이면 어둠은 레어를 활성화시키고 캡틴을 산란시키고 히어로즈를 기만적인 사건으로 처벌함으로써 반격한다. 영웅들이 좀 더 미묘한 접근을 한다면 어둠은 보물과 보상의 가능성을 감소시킴으로써 반응할 것이다. 업그레이드 할 보물들과 장비들이 없다면, 영웅들은 각각의 액트들이 더 어려워질 것이고 결국 실패하게 될 것입니다. 어둠의 역동성은 스토리에 좀 더 유동적인 느낌을 준다. 선수들은 통제할 수 없는 재산에 의해 쫓겨나는 것도 아니고, 기술이 경기의 즐거움에 직접적인 영향을 미치는 사람에 의해 양치기가 되는 것도 아니다.
신화는 플레이어들이 진정으로 영웅적이라고 느끼는 재미있는 판타지 오락이다. 경기에서는 선수들이 자신만의 신화를 만들어내고 있다. 이 이야기들은 식탁에서 옮겨져 신화가 된 이야기들이다. 그리고 이것들은 우리가 친구나 가족과 함께 하는 신화입니다. 술집 벤치에서 우리의 노력을 말하고 다시 이야기하며 소중한 미소와 웃음을 얻습니다.
—디자이너의 설명
선수들의 아바타는 히어로즈라고 불립니다. 신화영웅들은 강력한 적들을 제외한 모든 적들을 끌어낼 수 있는 엄청난 힘을 가지고 있다. 하지만 어둠이 너무 주목하지 않도록 이 힘은 균형을 이루어야 한다. 플레이어들은 각자가 가져올 위협에 대항하여 자신의 행동을 재고해야 하며, 이는 당의 노력에 더 많은 악을 깨우고 파멸을 가져올 결과를 초래해야 한다. 그리고 그들은 조심해야 합니다 어둠은 무시무시하고 용맹한 자의 영광을 가로채기를 갈망하고 있습니다
영웅들은 직관적인 히어로 덱을 통해 조종됩니다(각 영웅들의 비디오는 아래의 게임 플레이 비디오 섹션에서 확인할 수 있습니다). 각 덱은 독특하게 플레이되며 플레이어들에게 더 많은 행동의 자유와 스토리에 영향을 미칠 수 있는 능력을 제공한다. 그러나 협력이 승리와 피비린내 나는 행운의 열쇠다. 플레이어는 서로 소통하고 상호 작용하며 서로 도와야 합니다. 그렇지 않으면 어둠이 모든 것을 덮을 것입니다.
신화는 완전히 협력적인 게임입니다. 어둠을 조종하는 플레이어는 없습니다. 어둠은 각 보스 데크 고유의 규칙에 의해 지배되며 히어로 액션을 통해 활성화됩니다. 만약 히어로즈가 지나치게 열성적이면 어둠은 레어를 활성화시키고 캡틴을 산란시키고 히어로즈를 기만적인 사건으로 처벌함으로써 반격한다. 영웅들이 좀 더 미묘한 접근을 한다면 어둠은 보물과 보상의 가능성을 감소시킴으로써 반응할 것이다. 업그레이드 할 보물들과 장비들이 없다면, 영웅들은 각각의 액트들이 더 어려워질 것이고 결국 실패하게 될 것입니다. 어둠의 역동성은 스토리에 좀 더 유동적인 느낌을 준다. 선수들은 통제할 수 없는 재산에 의해 쫓겨나는 것도 아니고, 기술이 경기의 즐거움에 직접적인 영향을 미치는 사람에 의해 양치기가 되는 것도 아니다.
신화는 플레이어들이 진정으로 영웅적이라고 느끼는 재미있는 판타지 오락이다. 경기에서는 선수들이 자신만의 신화를 만들어내고 있다. 이 이야기들은 식탁에서 옮겨져 신화가 된 이야기들이다. 그리고 이것들은 우리가 친구나 가족과 함께 하는 신화입니다. 술집 벤치에서 우리의 노력을 말하고 다시 이야기하며 소중한 미소와 웃음을 얻습니다.
—디자이너의 설명
Myth: Dawn of Heroes is a cooperative tabletop game for 2 to 5 players. Each player takes on the role of a hero and must work together to overcome the Darkness. Using a deck of cards unique to each hero, players explore the realm, battle evil monsters, manage critical tasks, and avoid dangerous traps in order to complete quests and acquire powerful new items and abilities.
Players' avatars are called Heroes. Myth Heroes are clothed in immense power, able to reave all but the mightiest foes. However, this power must be balanced lest the Darkness take too much notice. Players must weigh their actions against the Threat each will bring, with the consequences of awakening more evil and bringing doom on the party's endeavors. And be careful they must, as the Darkness is formidable and eager to snatch glory from the valiant.
Heroes are controlled through an intuitive Hero Deck (videos for each Hero can be found in the Game Play Videos section below). Each deck plays uniquely and allows players more freedom of action and the ability to truly impact the Story each and every Act. Yet, cooperation is the key to victory and bloody fortune. Players must communicate, interact, and assist each other or surely the Darkness will cover all.
Myth is a fully cooperative game. There is no player controlling the Darkness. The Darkness is governed by a set of rules unique to each Boss Deck and is activated through Hero actions. If the Heroes get overzealous, then the Darkness pushes back by activating Lairs, spawning Captains, and punishing the Heroes with devious Events. If the Heroes take a more subtle approach, then the Darkness reacts by reducing the potential for treasure and rewards. Without the treasures and equipment to upgrade, the Heroes will find each Act more difficult and eventually fail. The dynamic nature of the Darkness really lends a more fluid feel to the Story. Players aren't being driven by properties out of their control, nor are they being shepherded by a person whose skill has a direct impact on the enjoyment of the game.
Myth is a fun fantasy romp where players feel truly heroic. In the playing of the game, the players are creating their own mythos. These stories are the ones carried away from the table, becoming myths themselves. And these are the myths, with friends and family, that we carry with us; telling and retelling our endeavors at the mead benches, earning treasured smiles and laughter.
—description from the designer
Players' avatars are called Heroes. Myth Heroes are clothed in immense power, able to reave all but the mightiest foes. However, this power must be balanced lest the Darkness take too much notice. Players must weigh their actions against the Threat each will bring, with the consequences of awakening more evil and bringing doom on the party's endeavors. And be careful they must, as the Darkness is formidable and eager to snatch glory from the valiant.
Heroes are controlled through an intuitive Hero Deck (videos for each Hero can be found in the Game Play Videos section below). Each deck plays uniquely and allows players more freedom of action and the ability to truly impact the Story each and every Act. Yet, cooperation is the key to victory and bloody fortune. Players must communicate, interact, and assist each other or surely the Darkness will cover all.
Myth is a fully cooperative game. There is no player controlling the Darkness. The Darkness is governed by a set of rules unique to each Boss Deck and is activated through Hero actions. If the Heroes get overzealous, then the Darkness pushes back by activating Lairs, spawning Captains, and punishing the Heroes with devious Events. If the Heroes take a more subtle approach, then the Darkness reacts by reducing the potential for treasure and rewards. Without the treasures and equipment to upgrade, the Heroes will find each Act more difficult and eventually fail. The dynamic nature of the Darkness really lends a more fluid feel to the Story. Players aren't being driven by properties out of their control, nor are they being shepherded by a person whose skill has a direct impact on the enjoyment of the game.
Myth is a fun fantasy romp where players feel truly heroic. In the playing of the game, the players are creating their own mythos. These stories are the ones carried away from the table, becoming myths themselves. And these are the myths, with friends and family, that we carry with us; telling and retelling our endeavors at the mead benches, earning treasured smiles and laughter.
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