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7.9The Finnish Trilogy 1939-1945: Winter War 1939-1940 (Vol. 1) (2014) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Mikael Grönroos
-
아티스트
Andreas Wide
-
인원
게임 소개
(Mikugames 웹 사이트:)
1939년 11월 30일 소련 붉은 군대는 핀란드 전역을 몇 주 만에 정복하기 위해 핀란드 국경을 넘었다. 얼마 지나지 않아, 수적으로 열세였음에도 불구하고 핀란드인들은 쉬운 상대가 아니었다는 것이 분명해졌다. 그들은 다가올 추운 겨울을 대비해 상대보다 더 잘 준비돼 있었다. 스키 능력이 높았고 깊은 숲 속에서 이동하는 것은 문제가 되지 않았다. 반면 소련군은 숲이 무서워 죽을 지경이었고 몇 개의 도로에 최대한 가까이 머물렀다.
모티(Motti, 핀란드어: “ encirclement”) 전술은 세계적으로 유명해졌고, 전쟁이 진행됨에 따라 북쪽에 있는 작은 나라에 대한 동정심이 많은 나라에서 증가했다. 곧, 수오무살미, 톨바즈ärvi, 쿠흐모, 콜라와 같은 장소들은 압도적인 역경에 맞서 싸우는 영웅적인 핀란드인으로 유명해졌다.
상황은 스탈린과 그의 공산주의 정권에게 좋지 않았다. 연합군의 개입은 매우 가능했고, 현재까지 가장 위대한 군대인 붉은 군대에 대한 위신이 흔들리고 있었다. 그는 또한 히틀러가 이 작전을 매우 신중하게 연구하여 옛 소련군 교리의 모든 약점을 파악하고 있다는 것을 알고 있었다.
1940년 3월 13일, 핀란드는 따를 강경한 평화 조건에 합의하는 것 외에는 선택의 여지가 없었다. 겨울 전쟁은 끝났지만, 누가 이겼나요, 아니면 교착 상태였나요? 그러나 핀란드는 동부의 강력한 이웃 국가가 계획한 대로 헬싱키를 점령하지 못했기 때문에 독립을 유지했다.
더 게임
개봉되는 3부작 중 첫 번째 게임은 흔히 다윗과 골리앗의 서사시 전투로 일컬어지는 핀란드와 소련의 유명한 겨울 전쟁이다. 역사적으로 이 캠페인은 105일 동안 지속되었지만, 핀란드 진영으로서 여러분은 그 정도 혹은 더 오래 지속될 수 있을까요? 이 게임은 최대 16회전까지 지속될 수 있다. 난 39살 - 3월. 그러나 제3권(라플란드 전쟁)에서는 연합군의 개입 가능성이 있는 확장 옵션이 있을 것이다. 제1권 겨울전쟁은 소련의 프레스티지, 핀란드의 사기 같은 특색을 포함할 것이다.
소련 측의 목표는 가능한 한 많은 중요 도시와 공장을 점령하고 핀란드군의 사기를 떨어뜨리기 위해 핀란드군을 파괴하는 것이다. 그러나 시간은 붉은 군대 편이 아니다, 느린 진전은 소련의 위신을 떨어뜨려 부정적인 결과를 초래할 수 있다.
단위 카운터
이 게임은 총 2.128개의 다이컷 단위 카운터에 8개의 카운터를 포함할 것이다. 지상부대는 표준 나토 기호로 표기되어 있으며, 공군부대와 해군부대는 정확한 실루엣을 가지고 있다.
지도판
지도판은 100cm x 140cm(39” x 55”) 크기로 핀란드와 그 주변 지역을 4개 부분으로 나누어 표현한다.겨울화" 색상.
더 룰즈
48페이지에 달하는 컬러 규칙집에는 기본, 고급, 옵션 게임 규칙이 포함되어 있다.
전투 서열(OOB)
두 개의 OOB’가 포함되어 있는데, 하나는 핀란드, 다른 하나는 소련이다. 둘 다 풀 컬러입니다.
가능한 한 역사적으로 올바르게 만들기 위해 많은 자료들이 사용되어 왔다. 또한 (1) 살라, (2) 쿠흐모-수오무살미, (3) 라도가 카렐리야, (4) 카렐리야 지협 등 4개의 작은 시나리오가 포함되었다. OOB는 모국어(소비에트어, 키릴어)로 표기되며 일반적으로 정확한 단위 약어를 사용하고 괄호 안에 영어로 번역된다.
생산량
460개의 박스 복사본이 제작되었다.
시나리오:
메인 캠페인
확장 캠페인(장시간 플레이 및 해외 개입 포함)
4개의 작은 시나리오(1위 쿠사모살라, 2위 쿠흐모수오무살미, 3위 라도가 카렐리야, 4위 카렐리야 지협)
1939년 11월 30일 소련 붉은 군대는 핀란드 전역을 몇 주 만에 정복하기 위해 핀란드 국경을 넘었다. 얼마 지나지 않아, 수적으로 열세였음에도 불구하고 핀란드인들은 쉬운 상대가 아니었다는 것이 분명해졌다. 그들은 다가올 추운 겨울을 대비해 상대보다 더 잘 준비돼 있었다. 스키 능력이 높았고 깊은 숲 속에서 이동하는 것은 문제가 되지 않았다. 반면 소련군은 숲이 무서워 죽을 지경이었고 몇 개의 도로에 최대한 가까이 머물렀다.
모티(Motti, 핀란드어: “ encirclement”) 전술은 세계적으로 유명해졌고, 전쟁이 진행됨에 따라 북쪽에 있는 작은 나라에 대한 동정심이 많은 나라에서 증가했다. 곧, 수오무살미, 톨바즈ärvi, 쿠흐모, 콜라와 같은 장소들은 압도적인 역경에 맞서 싸우는 영웅적인 핀란드인으로 유명해졌다.
상황은 스탈린과 그의 공산주의 정권에게 좋지 않았다. 연합군의 개입은 매우 가능했고, 현재까지 가장 위대한 군대인 붉은 군대에 대한 위신이 흔들리고 있었다. 그는 또한 히틀러가 이 작전을 매우 신중하게 연구하여 옛 소련군 교리의 모든 약점을 파악하고 있다는 것을 알고 있었다.
1940년 3월 13일, 핀란드는 따를 강경한 평화 조건에 합의하는 것 외에는 선택의 여지가 없었다. 겨울 전쟁은 끝났지만, 누가 이겼나요, 아니면 교착 상태였나요? 그러나 핀란드는 동부의 강력한 이웃 국가가 계획한 대로 헬싱키를 점령하지 못했기 때문에 독립을 유지했다.
더 게임
개봉되는 3부작 중 첫 번째 게임은 흔히 다윗과 골리앗의 서사시 전투로 일컬어지는 핀란드와 소련의 유명한 겨울 전쟁이다. 역사적으로 이 캠페인은 105일 동안 지속되었지만, 핀란드 진영으로서 여러분은 그 정도 혹은 더 오래 지속될 수 있을까요? 이 게임은 최대 16회전까지 지속될 수 있다. 난 39살 - 3월. 그러나 제3권(라플란드 전쟁)에서는 연합군의 개입 가능성이 있는 확장 옵션이 있을 것이다. 제1권 겨울전쟁은 소련의 프레스티지, 핀란드의 사기 같은 특색을 포함할 것이다.
소련 측의 목표는 가능한 한 많은 중요 도시와 공장을 점령하고 핀란드군의 사기를 떨어뜨리기 위해 핀란드군을 파괴하는 것이다. 그러나 시간은 붉은 군대 편이 아니다, 느린 진전은 소련의 위신을 떨어뜨려 부정적인 결과를 초래할 수 있다.
단위 카운터
이 게임은 총 2.128개의 다이컷 단위 카운터에 8개의 카운터를 포함할 것이다. 지상부대는 표준 나토 기호로 표기되어 있으며, 공군부대와 해군부대는 정확한 실루엣을 가지고 있다.
지도판
지도판은 100cm x 140cm(39” x 55”) 크기로 핀란드와 그 주변 지역을 4개 부분으로 나누어 표현한다.겨울화" 색상.
더 룰즈
48페이지에 달하는 컬러 규칙집에는 기본, 고급, 옵션 게임 규칙이 포함되어 있다.
전투 서열(OOB)
두 개의 OOB’가 포함되어 있는데, 하나는 핀란드, 다른 하나는 소련이다. 둘 다 풀 컬러입니다.
가능한 한 역사적으로 올바르게 만들기 위해 많은 자료들이 사용되어 왔다. 또한 (1) 살라, (2) 쿠흐모-수오무살미, (3) 라도가 카렐리야, (4) 카렐리야 지협 등 4개의 작은 시나리오가 포함되었다. OOB는 모국어(소비에트어, 키릴어)로 표기되며 일반적으로 정확한 단위 약어를 사용하고 괄호 안에 영어로 번역된다.
생산량
460개의 박스 복사본이 제작되었다.
시나리오:
메인 캠페인
확장 캠페인(장시간 플레이 및 해외 개입 포함)
4개의 작은 시나리오(1위 쿠사모살라, 2위 쿠흐모수오무살미, 3위 라도가 카렐리야, 4위 카렐리야 지협)
(from Mikugames website:)
On November 30th, 1939 the Soviet Red Army crossed the Finnish border in attempt to conquer the whole country within a few weeks. Quite soon, it became evident that the Finns, despite totally outnumbered, were not an easy match. They were better equipped for the cold winter to come than the opponent. Ski capability was high and moving in deep forest was no problem. On the other hand, the Soviet troops were scared to death of the forest and stayed as close as possible to the few roads.
The Motti (Finnish term for “encirclement”) tactic became famous around the world and a great sympathy for the small country up in the north grew in many countries as the war went on. Soon, places like Suomussalmi, Tolvajärvi, Kuhmo and Kollaa, to name a few, became famous for the heroic Finns fighting against overwhelming odds.
The situation was not good for Stalin and his communist regime. Allied intervention was very possible and the prestige over the greatest army to date, The Red Army, was shaking. He also knew that Hitler was studying the campaign very carefully, making notes for every weakness in the old and poor doctrine of the RKKA.
On March 13th, 1940, Finland had no other choice but to agree on the tough peace terms to follow. The Winter War had ended, but who won, or was it a stalemate? However, Finland kept its independence because the mighty neighbour in the east failed to take Helsinki among other vital objects, as planned.
The Game
The first game of the trilogy to be released is the famous Winter War between Finland and Soviet Union, which is often referred to as an epic battle between David and Goliath. Historically the campaign lasted for 105 days, but will you as the Finnish side be able to last that long, or maybe longer? The game can last up to 16 turns (Dec. I '39 - Mar. IV '40), but in the 3rd volume (The Lapland War), there will be an extended option with a possible Allied Intervention. Vol.1 Winter War will include special features like Soviet Prestige and Finnish Morale.
The object for the Soviet side is to capture as many important cities and factories as possible, as well as destroy the Finnish Army in an attempt to make the Finnish Morale Status plunge, which means the onset of peace negotiations. But time is not on the Red Army's side, a slow advance lowers the Soviet prestige, which can cause a negative outcome.
Unit Counters
The game will include eight countersheets in a total of 2.128 die-cut unit counters. Ground units are written in standard Nato symbols, while Air and Naval units have correct silhouettes.
The Mapboard
The mapboard will be 100 cm x 140 cm (39” x 55”) in four pieces, depicting Finland and its' vicinity in a "Winterized" colour.
The Rules
A 48-page coloured rule book includes basic, advanced and optional game rules.
Order of Battle (OOB)
Two OOB’s are included, one Finnish and one Soviet. Both in full colour.
A lot of sources have been used to make them as historically correct as possible. Also, four Small Scenarios have been included: (1) Salla, (2) Kuhmo-Suomussalmi, (3) Ladoga Karelia, and (4) Karelian Isthmus. For added feeling, the OOB's are written in their native language (Soviet with Cyrillic) with usually the correct unit abbreviation and then translated into English in parenthesis.
Production Volume
460 boxed copies were produced.
Scenarios:
Main Campaign
Extended Campaign (longer play and with Foreign Intervention)
4 Small Scenarios (#1 Kuusamo-Salla; #2 Kuhmo-Suomussalmi; #3 Ladoga Karelia; and #4 Karelian Isthmus)
On November 30th, 1939 the Soviet Red Army crossed the Finnish border in attempt to conquer the whole country within a few weeks. Quite soon, it became evident that the Finns, despite totally outnumbered, were not an easy match. They were better equipped for the cold winter to come than the opponent. Ski capability was high and moving in deep forest was no problem. On the other hand, the Soviet troops were scared to death of the forest and stayed as close as possible to the few roads.
The Motti (Finnish term for “encirclement”) tactic became famous around the world and a great sympathy for the small country up in the north grew in many countries as the war went on. Soon, places like Suomussalmi, Tolvajärvi, Kuhmo and Kollaa, to name a few, became famous for the heroic Finns fighting against overwhelming odds.
The situation was not good for Stalin and his communist regime. Allied intervention was very possible and the prestige over the greatest army to date, The Red Army, was shaking. He also knew that Hitler was studying the campaign very carefully, making notes for every weakness in the old and poor doctrine of the RKKA.
On March 13th, 1940, Finland had no other choice but to agree on the tough peace terms to follow. The Winter War had ended, but who won, or was it a stalemate? However, Finland kept its independence because the mighty neighbour in the east failed to take Helsinki among other vital objects, as planned.
The Game
The first game of the trilogy to be released is the famous Winter War between Finland and Soviet Union, which is often referred to as an epic battle between David and Goliath. Historically the campaign lasted for 105 days, but will you as the Finnish side be able to last that long, or maybe longer? The game can last up to 16 turns (Dec. I '39 - Mar. IV '40), but in the 3rd volume (The Lapland War), there will be an extended option with a possible Allied Intervention. Vol.1 Winter War will include special features like Soviet Prestige and Finnish Morale.
The object for the Soviet side is to capture as many important cities and factories as possible, as well as destroy the Finnish Army in an attempt to make the Finnish Morale Status plunge, which means the onset of peace negotiations. But time is not on the Red Army's side, a slow advance lowers the Soviet prestige, which can cause a negative outcome.
Unit Counters
The game will include eight countersheets in a total of 2.128 die-cut unit counters. Ground units are written in standard Nato symbols, while Air and Naval units have correct silhouettes.
The Mapboard
The mapboard will be 100 cm x 140 cm (39” x 55”) in four pieces, depicting Finland and its' vicinity in a "Winterized" colour.
The Rules
A 48-page coloured rule book includes basic, advanced and optional game rules.
Order of Battle (OOB)
Two OOB’s are included, one Finnish and one Soviet. Both in full colour.
A lot of sources have been used to make them as historically correct as possible. Also, four Small Scenarios have been included: (1) Salla, (2) Kuhmo-Suomussalmi, (3) Ladoga Karelia, and (4) Karelian Isthmus. For added feeling, the OOB's are written in their native language (Soviet with Cyrillic) with usually the correct unit abbreviation and then translated into English in parenthesis.
Production Volume
460 boxed copies were produced.
Scenarios:
Main Campaign
Extended Campaign (longer play and with Foreign Intervention)
4 Small Scenarios (#1 Kuusamo-Salla; #2 Kuhmo-Suomussalmi; #3 Ladoga Karelia; and #4 Karelian Isthmus)
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