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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tim Brookes, Zoe Brookes, Jovan Ellis, Graham Pannier, Olgierd Uziemblo
-
아티스트
Begzsuren, Maddy Brookes, Ganbaatar Choimbol, Nyamsuren Dash, Alec Julien, Mungunsoyombo, Turburam Sandagdorj, Alisa Zagusta
-
인원
게임 소개
울러스는 몽골 문화에 대한 지식을 보존하기 위한 게임입니다. 몽골 알파벳을 비롯한 세계의 많은 문자 체계가 멸종 위기에 처해 있는 것을 보존하기 위해 노력하는 '멸종위기 알파벳 프로젝트'가 발간하고 있다.
게임은 칭기즈칸이 죽은 후 그의 후계자들이 거대한 몽골 제국이 앞으로 어떤 형태를 갖춰야 할지 고민하던 시점을 배경으로 한다. 유목민 문화는 보존되어야 하는가? 몽골인들은 도시 문화에 적응해야 하는가?
각 플레이어는 하나의 아이디어를 고수하고 신과 토템 동물의 지원을 요청하며 자신의 아이디어가 우세하도록 도울 자산을 모으기 시작한다. 경기는 두 단계로 나뉜다. 1단계는 자산을 모으고 다른 선수들을 공격해 그들의 계획을 좌절시키는 것이 대부분이다. 플레이어는 공격받는 플레이어가 방어할 수 있는 공격 카드를 선택할 수 있습니다. 약한 카드의 플레이어는 체력 점수를 잃기 때문에 2단계에서는 자신의 임무를 수행하기가 더 어려워집니다. 그 대신에, 플레이어들은 통과하거나 다른 플레이어에게 트레이드를 강요할 수 있다. 만약 그들이 다른 선수가 가지고 있는 카드에 대해 안다면, 그들은 다른 어떤 자산 카드와 교환할 수 있다.
게임의 2단계에서는 플레이어들이 나담이라는 거대한 여름 축제에 도착한다. 이곳에서 그들은 세 가지 전통 몽골 스포츠인 양궁, 경마, 레슬링에 참가한다. 선수의 힘에 자산 수식어를 더해 승자가 결정된다.
마지막 거래나 공격이 끝나면 플레이어들이 모은 자산을 공개하고 힘을 보태 승자를 가린다.
영어와 몽골어에 규칙이 포함될 것입니다.
게임은 칭기즈칸이 죽은 후 그의 후계자들이 거대한 몽골 제국이 앞으로 어떤 형태를 갖춰야 할지 고민하던 시점을 배경으로 한다. 유목민 문화는 보존되어야 하는가? 몽골인들은 도시 문화에 적응해야 하는가?
각 플레이어는 하나의 아이디어를 고수하고 신과 토템 동물의 지원을 요청하며 자신의 아이디어가 우세하도록 도울 자산을 모으기 시작한다. 경기는 두 단계로 나뉜다. 1단계는 자산을 모으고 다른 선수들을 공격해 그들의 계획을 좌절시키는 것이 대부분이다. 플레이어는 공격받는 플레이어가 방어할 수 있는 공격 카드를 선택할 수 있습니다. 약한 카드의 플레이어는 체력 점수를 잃기 때문에 2단계에서는 자신의 임무를 수행하기가 더 어려워집니다. 그 대신에, 플레이어들은 통과하거나 다른 플레이어에게 트레이드를 강요할 수 있다. 만약 그들이 다른 선수가 가지고 있는 카드에 대해 안다면, 그들은 다른 어떤 자산 카드와 교환할 수 있다.
게임의 2단계에서는 플레이어들이 나담이라는 거대한 여름 축제에 도착한다. 이곳에서 그들은 세 가지 전통 몽골 스포츠인 양궁, 경마, 레슬링에 참가한다. 선수의 힘에 자산 수식어를 더해 승자가 결정된다.
마지막 거래나 공격이 끝나면 플레이어들이 모은 자산을 공개하고 힘을 보태 승자를 가린다.
영어와 몽골어에 규칙이 포함될 것입니다.
ULUS is a game aimed at preserving knowledge about Mongolian culture. It is published by the Endangered Alphabets Project, which strives to preserve the many writing systems of the world that are under threat of extinction, including the Mongolian alphabet.
The game is set at the time after Genghis Khan's death, when his successors wondered what form the huge Mongolian empire should have in the future. Should the nomadic culture be preserved? Should Mongols adapt to an urban culture?
Each player adheres to one such idea, asks the support of a deity and a totemic animal and begins to gather the assets that will help their idea to prevail. The game is divided into two phases. The first phase is mostly to gather assets and to attack other players to thwart their plans. Players can choose to play an attack card which the attacked player can defend against. The player of the weaker card will lose strength points which will make it harder to fulfill their tasks in phase two. Alternatively, players can pass or try to force a trade on another player. If they know about a card another player holds, they can ask for it in exchange for any other asset card.
In phase two of the game, players arrive at the great summer festival of Naadam. Here, they compete in three traditional Mongolian sports: archery, horse racing and wrestling. Winners are decided by adding asset modifiers to a player's strength.
After a final round of trading or attacking, players reveal their collected assets and add their strength to determine the winner.
Rules will be included in English and Mongolian.
The game is set at the time after Genghis Khan's death, when his successors wondered what form the huge Mongolian empire should have in the future. Should the nomadic culture be preserved? Should Mongols adapt to an urban culture?
Each player adheres to one such idea, asks the support of a deity and a totemic animal and begins to gather the assets that will help their idea to prevail. The game is divided into two phases. The first phase is mostly to gather assets and to attack other players to thwart their plans. Players can choose to play an attack card which the attacked player can defend against. The player of the weaker card will lose strength points which will make it harder to fulfill their tasks in phase two. Alternatively, players can pass or try to force a trade on another player. If they know about a card another player holds, they can ask for it in exchange for any other asset card.
In phase two of the game, players arrive at the great summer festival of Naadam. Here, they compete in three traditional Mongolian sports: archery, horse racing and wrestling. Winners are decided by adding asset modifiers to a player's strength.
After a final round of trading or attacking, players reveal their collected assets and add their strength to determine the winner.
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