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BGG랭킹
BGG전체 : 1842
THEMATIC : 315
7.4Cantaloop: Book 1 – Breaking into Prison (2020) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
300-720 분
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연령
16+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.05 / 5
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디자이너
Friedemann Findeisen, Grzegorz Kobiela
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아티스트
Kerstin Buzelan, Klemens Franz, Johannes Lott
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인원
게임 소개
포인트 앤 클릭 어드벤처 게임 장르는 1976년 PC에서 탄생했다. 이러한 유형의 게임에서 플레이어는 퍼즐 풀이와 탐험에 의해 구동되는 대화형 스토리에서 캐릭터의 역할을 맡는다. 이 게임은 전자 부품이 필요 없는 판지 매체에 이러한 메카니즘을 직접 적용한 것입니다. 고전적인 포인트 앤 클릭 어드벤처 게임을 책 형식으로 진행하고 있는 셈이다. 당신은 이야기에서 앞서가기 위해 캐릭터들과 이야기하고, 퍼즐을 풀기 위한 아이템들을 조합하고, 독특한 세계를 탐험할 것이다.
칸탈루프 3부작의 1부에서는 소인배 오즈 & 인용구를 등장시킨다.귀양을 갔다가 돌아온 목수가 애초에 당신을 떠나게 만든 사람에게 복수를 하려고 합니다. 그러나 그것은 말하기는 쉽지만 실천하기는 어렵다. 너 혼자서는 이 도시의 가장 강력한 사기꾼을 상대할 수 없을 거야. 조금이라도 성공하고 싶다면 독특한 기술을 가진 팀이 필요하다.
20개의 아름다운 장소를 탐험하고 캐릭터와 대화를 나누며 까다로운 퍼즐을 풀면 제작진이 이 "에 모일 수 있습니다.게임을 좋아한다고 Point'n click" 항목을 검색 및 수집하고, 사용할 위치를 파악하여 서로 결합합니다.
- 오픈 월드: 원하는 장소와 시간을 결정합니다.
- 비선형 퍼즐 설계: 언제나 주어진 시간에 풀어야 할 퍼즐이 최소 두 개씩 있기 때문에 자칫 막힐 가능성은 최소화된다.
- 6-10시간 재생 시간: 아니면 전체 3부작 중 18시간에서 30시간 - 몰입하기엔 거대한 게임 세계.
- 스토리 중심: 프롤로그(Print & Play lookout-spiele.de 다운로드)와 게임의 세 부분에서 이야기는 캔탈루프 섬에 있는 큰 강도 사건까지 천천히 증가한다.
- 유머: 이전의 포인트 & 클릭 어드벤처 게임과 유사하게, 시도하는 많은 조합에 대해 재미있는 반응을 얻을 수 있습니다.
- 비파괴: 플레이스루에서는 게임 소재가 파괴되지 않습니다. 여러분이 쉽게 복사할 수 있는 종이는 오직 한 장뿐입니다.
- 도움말 시스템: 만약 여러분이 막히면, 여러분이 최대 두 개의 힌트와 어떤 퍼즐에 대한 해결책을 얻을 수 있는 방대한 도움말 섹션이 있습니다.
- 추상 퍼즐 없음: 모든 퍼즐은 칸탈루프의 세계와 이야기에 맞습니다.
- 대화 상자: 칸탈루프의 이야기의 대부분은 말풍선으로 이야기되며, 플레이어 그룹들이 장면을 함께 연기하도록 격려한다.
- 비밀: 캔탈루프 전역에 부활절 달걀과 풀리지 않는 음식들이 뿌려져 있을 수도 있지만, 나는 그것이 단지 소문이라고 확신한다.
--게시자의 설명
칸탈루프 3부작의 1부에서는 소인배 오즈 & 인용구를 등장시킨다.귀양을 갔다가 돌아온 목수가 애초에 당신을 떠나게 만든 사람에게 복수를 하려고 합니다. 그러나 그것은 말하기는 쉽지만 실천하기는 어렵다. 너 혼자서는 이 도시의 가장 강력한 사기꾼을 상대할 수 없을 거야. 조금이라도 성공하고 싶다면 독특한 기술을 가진 팀이 필요하다.
20개의 아름다운 장소를 탐험하고 캐릭터와 대화를 나누며 까다로운 퍼즐을 풀면 제작진이 이 "에 모일 수 있습니다.게임을 좋아한다고 Point'n click" 항목을 검색 및 수집하고, 사용할 위치를 파악하여 서로 결합합니다.
- 오픈 월드: 원하는 장소와 시간을 결정합니다.
- 비선형 퍼즐 설계: 언제나 주어진 시간에 풀어야 할 퍼즐이 최소 두 개씩 있기 때문에 자칫 막힐 가능성은 최소화된다.
- 6-10시간 재생 시간: 아니면 전체 3부작 중 18시간에서 30시간 - 몰입하기엔 거대한 게임 세계.
- 스토리 중심: 프롤로그(Print & Play lookout-spiele.de 다운로드)와 게임의 세 부분에서 이야기는 캔탈루프 섬에 있는 큰 강도 사건까지 천천히 증가한다.
- 유머: 이전의 포인트 & 클릭 어드벤처 게임과 유사하게, 시도하는 많은 조합에 대해 재미있는 반응을 얻을 수 있습니다.
- 비파괴: 플레이스루에서는 게임 소재가 파괴되지 않습니다. 여러분이 쉽게 복사할 수 있는 종이는 오직 한 장뿐입니다.
- 도움말 시스템: 만약 여러분이 막히면, 여러분이 최대 두 개의 힌트와 어떤 퍼즐에 대한 해결책을 얻을 수 있는 방대한 도움말 섹션이 있습니다.
- 추상 퍼즐 없음: 모든 퍼즐은 칸탈루프의 세계와 이야기에 맞습니다.
- 대화 상자: 칸탈루프의 이야기의 대부분은 말풍선으로 이야기되며, 플레이어 그룹들이 장면을 함께 연기하도록 격려한다.
- 비밀: 캔탈루프 전역에 부활절 달걀과 풀리지 않는 음식들이 뿌려져 있을 수도 있지만, 나는 그것이 단지 소문이라고 확신한다.
--게시자의 설명
The point-and-click adventure game genre was born in 1976 on the PC. In this type of game, the player assumes the role of a character in an interactive story driven by puzzle solving and exploration. This game is a direct adaption of these mechanics to the cardboard medium that requires no electronics to play. In other words, you are holding a classic point-and-click adventure game in book format. You will talk to characters, combine items to solve puzzles, and explore a unique world to get ahead in the story.
In the first part of the Cantaloop Trilogy, you embody the small-time criminal Oz "Hook" Carpenter who just returned from exile, seeking revenge on the person who made you leave in the first place. But thats easier said than done: You wont stand a chance against the most powerful crook of the city all by yourself. You need a team of people with a unique set of skills if you even want the slightest chance to succeed.
Explore 20 beautifully illustrated locations, talk to characters and solve tricky puzzles to gather your crew in this "Point'n'Click" like game. Search and collect items, figure out where to use them and combine them with each other.
- Open World: You decide where you want to go and when.
- Non-Linear Puzzle Design: There's always at least two puzzles to solve at any given time, so chances that you'll get stuck are minimized.
- 6-10 hours Playtime: Or 18-30 hours for the entire trilogy - a huge game world to immerse yourself in.
- Story-driven: In the prologue (download the Print & Play at lookout-spiele.de) and the 3 parts of the game, the story slowly ramps up to the big heist on Cantaloop Island.
- Humor: Similar to the old point & click adventure games, you'll get a funny response for a lot of the combinations you try.
- Non-Destructive: None of the game material gets destroyed in your playthrough. There is only one sheet of paper that you can easily copy.
- Help System: Should you get stuck, there is a vast help section where you can get up to two hints and the solution to any puzzle.
- No Abstract Puzzles: Every puzzle fits into the world and story of Cantaloop.
- Dialogues: Most of Cantaloop's story is told in speech bubbles, encouraging player groups to roleplay the scenes together.
- Secrets: There MAY be a few easter eggs and unlockables sprinkled throughout Cantaloop, but I'm sure that's just hearsay.
--description from publisher
In the first part of the Cantaloop Trilogy, you embody the small-time criminal Oz "Hook" Carpenter who just returned from exile, seeking revenge on the person who made you leave in the first place. But thats easier said than done: You wont stand a chance against the most powerful crook of the city all by yourself. You need a team of people with a unique set of skills if you even want the slightest chance to succeed.
Explore 20 beautifully illustrated locations, talk to characters and solve tricky puzzles to gather your crew in this "Point'n'Click" like game. Search and collect items, figure out where to use them and combine them with each other.
- Open World: You decide where you want to go and when.
- Non-Linear Puzzle Design: There's always at least two puzzles to solve at any given time, so chances that you'll get stuck are minimized.
- 6-10 hours Playtime: Or 18-30 hours for the entire trilogy - a huge game world to immerse yourself in.
- Story-driven: In the prologue (download the Print & Play at lookout-spiele.de) and the 3 parts of the game, the story slowly ramps up to the big heist on Cantaloop Island.
- Humor: Similar to the old point & click adventure games, you'll get a funny response for a lot of the combinations you try.
- Non-Destructive: None of the game material gets destroyed in your playthrough. There is only one sheet of paper that you can easily copy.
- Help System: Should you get stuck, there is a vast help section where you can get up to two hints and the solution to any puzzle.
- No Abstract Puzzles: Every puzzle fits into the world and story of Cantaloop.
- Dialogues: Most of Cantaloop's story is told in speech bubbles, encouraging player groups to roleplay the scenes together.
- Secrets: There MAY be a few easter eggs and unlockables sprinkled throughout Cantaloop, but I'm sure that's just hearsay.
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