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BGG랭킹
BGG전체 : 3613
FAMILYGAMES : 1109
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.11 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Rey Sommerkamp, Barbara Spelger
-
인원
게임 소개
라마 다이스에서 주사위를 제대로 굴리면 숫자 카드 & mdash를 없앨 수 있지만, 많은 마이너스 포인트를 모으기 전에 적절한 시기에 그만둘 필요가 있다. 이 점수들은 나중에 뺄 수 있지만, 완벽한 숫자 롤이나 트리플 라마 행운이 필요할 것이다.
더 자세히 말하면, 게임은 여러 라운드로 진행되며, 각 라운드가 시작될 때마다 1-6의 숫자와 라마를 보여주는 7개의 "검은색 뒷면" 카드를 펼친다. 여러분은 라마 카드와 1-6 —라는 숫자가 붙은 카드들로 구성된 데크 —에서 6장의 카드를 받게 됩니다. 그리고 여러분은 그 카드를 여러분 앞에 펼쳐놓습니다. 차례대로 주사위 세 개를 굴리거나 주사위를 굴리면 다음과 같이 끝납니다.
앞에 있는 카드와 주사위가 하나 이상 일치하면 일치하는 주사위마다 카드를 하나씩 버릴 수 있습니다.
라마 3개를 굴리면 모아둔 포인트 토큰 1개를 버릴 수 있다.
행에 일치하는 주사위가 없으면 일치하는 라마 행 카드 중 하나를 선택하여 디스플레이에 추가해야 합니다.
만약 주사위가 당신의 행의 카드와 라마 행의 카드 중 하나라도 일치하지 않으면, 당신은 라마 행의 남은 카드를 모두 가져가 라운드를 끝내야 한다.
라운드를 종료할 경우 남은 카드를 아래로 뒤집고 다음 라운드를 건너뜁니다. 라마 행이 비어있거나, 누군가가 마지막 카드를 폐기하거나, 모든 플레이어가 그만두면 라운드가 종료된다. (한 명의 플레이어를 제외한 모든 플레이어가 기권한 경우, 최종 플레이어는 원하는 시간만큼 교대로 플레이할 수 있지만, 자신의 행에 주사위 일치 카드가 없을 경우 자동으로 박살내고 라마 행에 있는 모든 카드를 가져갑니다. 그런 다음 앞에 남아 있는 카드를 보고 포인트(라마 카드가 하나 이상 있으면 10점, 카드 값과 같으면 1점)를 수집합니다. 각 숫자 카드는 한 번만 계산됩니다. 카드를 모두 폐기한 경우 이전에 수집한 포인트 토큰을 폐기할 수 있습니다. (토큰은 1포인트 또는 10포인트의 가치가 있으며, 10개의 토큰을 언제든지 교환할 수 있습니다.)
한 플레이어가 40점 이상을 모을 때까지 여러 라운드를 진행하며, 이때 가장 적은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
더 자세히 말하면, 게임은 여러 라운드로 진행되며, 각 라운드가 시작될 때마다 1-6의 숫자와 라마를 보여주는 7개의 "검은색 뒷면" 카드를 펼친다. 여러분은 라마 카드와 1-6 —라는 숫자가 붙은 카드들로 구성된 데크 —에서 6장의 카드를 받게 됩니다. 그리고 여러분은 그 카드를 여러분 앞에 펼쳐놓습니다. 차례대로 주사위 세 개를 굴리거나 주사위를 굴리면 다음과 같이 끝납니다.
앞에 있는 카드와 주사위가 하나 이상 일치하면 일치하는 주사위마다 카드를 하나씩 버릴 수 있습니다.
라마 3개를 굴리면 모아둔 포인트 토큰 1개를 버릴 수 있다.
행에 일치하는 주사위가 없으면 일치하는 라마 행 카드 중 하나를 선택하여 디스플레이에 추가해야 합니다.
만약 주사위가 당신의 행의 카드와 라마 행의 카드 중 하나라도 일치하지 않으면, 당신은 라마 행의 남은 카드를 모두 가져가 라운드를 끝내야 한다.
라운드를 종료할 경우 남은 카드를 아래로 뒤집고 다음 라운드를 건너뜁니다. 라마 행이 비어있거나, 누군가가 마지막 카드를 폐기하거나, 모든 플레이어가 그만두면 라운드가 종료된다. (한 명의 플레이어를 제외한 모든 플레이어가 기권한 경우, 최종 플레이어는 원하는 시간만큼 교대로 플레이할 수 있지만, 자신의 행에 주사위 일치 카드가 없을 경우 자동으로 박살내고 라마 행에 있는 모든 카드를 가져갑니다. 그런 다음 앞에 남아 있는 카드를 보고 포인트(라마 카드가 하나 이상 있으면 10점, 카드 값과 같으면 1점)를 수집합니다. 각 숫자 카드는 한 번만 계산됩니다. 카드를 모두 폐기한 경우 이전에 수집한 포인트 토큰을 폐기할 수 있습니다. (토큰은 1포인트 또는 10포인트의 가치가 있으며, 10개의 토큰을 언제든지 교환할 수 있습니다.)
한 플레이어가 40점 이상을 모을 때까지 여러 라운드를 진행하며, 이때 가장 적은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
With the right roll of the dice in LAMA Dice, you can rid yourself of number cards — but you'll need to quit at the right time before you possibly bomb out and collect a lot of minus points. You can possibly ditch these points later, but you'll need the perfect number roll or triple llama luck.
In more detail, the game lasts a number of rounds, and at the start of each round you lay out the seven "black-backed" cards that show a llama and the numbers 1-6 in a "llama row". You're dealt six cards from the deck — which consists of llama cards and cards numbered 1-6 — and you lay those cards in front of you. On a turn, you roll the three dice or quit the round; if you roll the dice, then:
If one or more of the dice match the cards in front of you, you can discard one card for each matching die.
If you roll three llamas, you can discard one point token that you've collected.
If none of the dice match cards in your row, then you must take one of the llama row cards that does match and add it to your display.
If none of the dice match either cards in your row or cards in the llama row, then you must take all remaining cards in the llama row, ending the round.
If you quit the round, you turn your remaining cards face down and skip any subsequent turns. The round ends when the llama row is empty, when someone discards their final card, or when all players have quit. (When all but one player have quit, the final player can keep taking turns as long as they like, but if none of the dice match cards in their row, then they automatically bust and take all cards in the llama row.) You then look at the cards remaining in front of you and collect points: 10 points if you have one or more llama cards, and points equal to the card value, with each number card counting only once. If you discarded all of your cards, you can discard a previously collected point token. (Tokens are worth either 1 or 10 points, and you can always swap ten 1s for a 10 token.)
You play multiple rounds until one player has collected 40 or more points, at which time the player with the fewest points wins.
In more detail, the game lasts a number of rounds, and at the start of each round you lay out the seven "black-backed" cards that show a llama and the numbers 1-6 in a "llama row". You're dealt six cards from the deck — which consists of llama cards and cards numbered 1-6 — and you lay those cards in front of you. On a turn, you roll the three dice or quit the round; if you roll the dice, then:
If one or more of the dice match the cards in front of you, you can discard one card for each matching die.
If you roll three llamas, you can discard one point token that you've collected.
If none of the dice match cards in your row, then you must take one of the llama row cards that does match and add it to your display.
If none of the dice match either cards in your row or cards in the llama row, then you must take all remaining cards in the llama row, ending the round.
If you quit the round, you turn your remaining cards face down and skip any subsequent turns. The round ends when the llama row is empty, when someone discards their final card, or when all players have quit. (When all but one player have quit, the final player can keep taking turns as long as they like, but if none of the dice match cards in their row, then they automatically bust and take all cards in the llama row.) You then look at the cards remaining in front of you and collect points: 10 points if you have one or more llama cards, and points equal to the card value, with each number card counting only once. If you discarded all of your cards, you can discard a previously collected point token. (Tokens are worth either 1 or 10 points, and you can always swap ten 1s for a 10 token.)
You play multiple rounds until one player has collected 40 or more points, at which time the player with the fewest points wins.
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