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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Nigel Hodge, Gregory M. Smith
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아티스트
-
인원
게임 소개
스핏파이어 에이스: 영국 상공의 일광 방공: 1940은 영국 공군의 전투기를 지휘하게 하는 솔리테어, 전술 레벨 게임이다. 각 순서는 영국 남동부의 많은 기지 중 하나에서 다가오는 독일인을 파괴하기 위해 요격 임무를 수행하는 출격으로 구성되어 있다. 스핏파이어 에이스는 그레고리 M. 스미스의 인기 액션 가득한 나이트파이터 에이스/인터셉터 에이스 게임 시스템을 기반으로 하며, 승진(장교일 경우)을 통해 위신을 높이고 기술을 습득하며 계급이 상승하고 상을 받을 수 있는 파일럿에 대한 강력한 서사를 가지고 있다.
이 게임의 목적은 R.A.F. 전투기 조종사의 역할로 수많은 출격과 킬을 수행하는 것이다. 조종사들은 기술을 구매함으로써 얻은 경험을 성공 확률을 높이기 위해 사용할 수 있습니다. 그들의 위신이 높아짐에 따라, 그들은 작전을 더 가까이 하기 위해 다른 전투 기지로의 이전을 주선하거나 더 효과적인 전술을 채택하기 위해 그들의 영향력을 사용할 수 있다. 상과 에이스 지위는 영국 전투의 폭격기 킬러가 되기 위한 플레이어의 궁극적인 목표를 설명하는데 도움이 된다.
많은 공중전 게임들이 하드웨어를 축적하는 것에 초점을 맞추고 있는 이 게임에서는 (a) 생존하고 (b) 적기를 격추할 수 있는 기술과 전술을 개발하는데 중점을 둔다. 게임에 대한 당신의 접근 방식은 파일럿 스킬, 윙맨 스킬, 전술 변화, 프레스티지 레벨 등 다양한 스킬과 이점을 특징으로 합니다.
게임 플레이는 게임이 끝날 때까지 반복되는 일련의 이벤트 순서에 따라 빠르게 움직입니다. 초기 조종사, 비행대 및 항공기 유형이 정해지면 들어오는 공습 정보를 확인하여 수익금을 재생하십시오. 독일 약탈자를 가로챌 수 있는 지역으로 날아가 플레이를 진행하십시오. 위치 상자를 입력하면 전투가 발생할 수 있는 가로채기를 위해 굴러가게 됩니다. 전투는 수많은 라운드로 구성될 수 있으며, 이후 기지 복귀 및 상륙 작전이 수행되며, 적과 교전하는 동안 비행장이 폭격당했을 가능성이 있습니다. 미션이 완료되면 다음 출격 전에 획득한 상, 프레스티지 포인트 또는 경험치를 확인할 수 있습니다. 스킬 획득, 전술 변경 또는 베이스 변경 요청을 원할 경우 프레스티지 및 경험치 포인트를 사용할 수 있습니다. 격추되어 죽을 때까지, 아니면 1940년 10월 말까지 무사히 살아남을 때까지 이 과정을 반복한다.
제품 정보:
복잡성: 중간
시간 척도: 한 번에 3~4일
지도 축척: 추상
단위 규모: 개별 항공기, 무기 시스템, 승무원, 탄약 라운드
플레이어: 1명(2명 이상 선택 가능)
카드놀이: 높은
게임 시간: 2-3시간
게임 구성 요소:
9/16 카운터 시트 1개"단위 카운터
항공기 디스플레이 매트 5개(양면, 총 3개)
6명의 플레이어 지원 카드
전투 디스플레이 매트 1개
폭격기 위치 매트 6개(양면, 총 3개)
폭격기 표적 매트 5개(양면, 총 3개)
파일럿 어워드 디스플레이 매트 1개
1 항공 운영 디스플레이 매트 11" x 17"
60개의 전투 카드
에이스 파일럿 카드 8개
1 로그 시트 정렬
규칙집 1권
주사위(10면 및 6면)
-게시자 웹 사이트의 설명
이 게임의 목적은 R.A.F. 전투기 조종사의 역할로 수많은 출격과 킬을 수행하는 것이다. 조종사들은 기술을 구매함으로써 얻은 경험을 성공 확률을 높이기 위해 사용할 수 있습니다. 그들의 위신이 높아짐에 따라, 그들은 작전을 더 가까이 하기 위해 다른 전투 기지로의 이전을 주선하거나 더 효과적인 전술을 채택하기 위해 그들의 영향력을 사용할 수 있다. 상과 에이스 지위는 영국 전투의 폭격기 킬러가 되기 위한 플레이어의 궁극적인 목표를 설명하는데 도움이 된다.
많은 공중전 게임들이 하드웨어를 축적하는 것에 초점을 맞추고 있는 이 게임에서는 (a) 생존하고 (b) 적기를 격추할 수 있는 기술과 전술을 개발하는데 중점을 둔다. 게임에 대한 당신의 접근 방식은 파일럿 스킬, 윙맨 스킬, 전술 변화, 프레스티지 레벨 등 다양한 스킬과 이점을 특징으로 합니다.
게임 플레이는 게임이 끝날 때까지 반복되는 일련의 이벤트 순서에 따라 빠르게 움직입니다. 초기 조종사, 비행대 및 항공기 유형이 정해지면 들어오는 공습 정보를 확인하여 수익금을 재생하십시오. 독일 약탈자를 가로챌 수 있는 지역으로 날아가 플레이를 진행하십시오. 위치 상자를 입력하면 전투가 발생할 수 있는 가로채기를 위해 굴러가게 됩니다. 전투는 수많은 라운드로 구성될 수 있으며, 이후 기지 복귀 및 상륙 작전이 수행되며, 적과 교전하는 동안 비행장이 폭격당했을 가능성이 있습니다. 미션이 완료되면 다음 출격 전에 획득한 상, 프레스티지 포인트 또는 경험치를 확인할 수 있습니다. 스킬 획득, 전술 변경 또는 베이스 변경 요청을 원할 경우 프레스티지 및 경험치 포인트를 사용할 수 있습니다. 격추되어 죽을 때까지, 아니면 1940년 10월 말까지 무사히 살아남을 때까지 이 과정을 반복한다.
제품 정보:
복잡성: 중간
시간 척도: 한 번에 3~4일
지도 축척: 추상
단위 규모: 개별 항공기, 무기 시스템, 승무원, 탄약 라운드
플레이어: 1명(2명 이상 선택 가능)
카드놀이: 높은
게임 시간: 2-3시간
게임 구성 요소:
9/16 카운터 시트 1개"단위 카운터
항공기 디스플레이 매트 5개(양면, 총 3개)
6명의 플레이어 지원 카드
전투 디스플레이 매트 1개
폭격기 위치 매트 6개(양면, 총 3개)
폭격기 표적 매트 5개(양면, 총 3개)
파일럿 어워드 디스플레이 매트 1개
1 항공 운영 디스플레이 매트 11" x 17"
60개의 전투 카드
에이스 파일럿 카드 8개
1 로그 시트 정렬
규칙집 1권
주사위(10면 및 6면)
-게시자 웹 사이트의 설명
Spitfire Ace: Daylight Air Defense Over Britain: 1940 is a solitaire, tactical level game which places you in command of a Royal Air Force fighter during the Battle of Britain. Each turn consists of a sortie in which a contact interception mission will be flown from one of many bases in South-East England, attempting to destroy incoming German. Spitfire Ace is based on the popular, action-packed Nightfighter Ace / Interceptor Ace game system by Gregory M. Smith with a strong narrative around the pilot as you look to increase your prestige, earn skills, and rise in rank through promotion (if an officer) and receive awards.
The objective of the game is to conduct numerous sorties in the role of an R.A.F. fighter pilot and rack up kills. Pilots may use the experience gained to improve their odds of success by purchasing skills. As their prestige increases, they may pull strings to arrange a transfer to other fighter bases in an attempt to get "closer to the action" or use their influence to adopt more effective tactics. Awards and ace status help to narrate the player's eventual goal – to become the bomber killer of the Battle of Britain.
Where many air combat games focus on accumulating hardware, the emphasis in this game is on developing the skills and tactics that will enable you to (a) survive and (b) shoot down enemy aircraft. Your approach in the game is characterized by various skill and benefits including Pilot skills, Wingman skills, tactical changes, and Prestige Level.
Game play moves quickly, following a set sequence of events that are repeated until the end of the game. Once you have your initial pilot, squadron and aircraft type, play proceeds by checking for incoming raid information. Play proceeds by flying to the area you expect to intercept the German raiders. As location boxes are entered, you will roll for possible intercept in which combat may ensue. Combat may consist of numerous rounds after which returning to base and landing operations occurs, with the possibility that your airfield may have been bombed while you were engaging the enemy. When the mission is completed, you will ascertain any awards, Prestige points, or Experience points gained prior to you next sortie. Here you can also spend Prestige and Experience points if desired to gain skills, request a change of tactics, or request a change of base. You will repeat this process by going to your next sortie until shot down and killed, or until end of October 1940 should you make it through unscathed.
Product Information:
Complexity: Medium
Time Scale: 3-4 days per turn
Map Scale: abstract
Unit Scale: individual aircraft, weapon systems, crew members, ammo rounds
Players: 1 (with option for 2 or more)
Solitaire: High
Playing Time: 2-3 hours
Game Components:
1 Countersheet of 9/16" unit-counters
5 Aircraft Display Mats (double-sided, 3 total)
6 Player Aid Cards
1 Combat Display Mat
6 Bomber Position Mats (double-sided, 3 total)
5 Bomber Target Mats (double-sided, 3 total)
1 Pilot Awards Display Mat
1 Air Operations Display Mat 11" x 17"
60 Combat Cards
8 Ace Pilot Cards
1 Sortie logsheet
1 Rulebook
Dice (10-sided and 6-sided)
-description from publisher's website
The objective of the game is to conduct numerous sorties in the role of an R.A.F. fighter pilot and rack up kills. Pilots may use the experience gained to improve their odds of success by purchasing skills. As their prestige increases, they may pull strings to arrange a transfer to other fighter bases in an attempt to get "closer to the action" or use their influence to adopt more effective tactics. Awards and ace status help to narrate the player's eventual goal – to become the bomber killer of the Battle of Britain.
Where many air combat games focus on accumulating hardware, the emphasis in this game is on developing the skills and tactics that will enable you to (a) survive and (b) shoot down enemy aircraft. Your approach in the game is characterized by various skill and benefits including Pilot skills, Wingman skills, tactical changes, and Prestige Level.
Game play moves quickly, following a set sequence of events that are repeated until the end of the game. Once you have your initial pilot, squadron and aircraft type, play proceeds by checking for incoming raid information. Play proceeds by flying to the area you expect to intercept the German raiders. As location boxes are entered, you will roll for possible intercept in which combat may ensue. Combat may consist of numerous rounds after which returning to base and landing operations occurs, with the possibility that your airfield may have been bombed while you were engaging the enemy. When the mission is completed, you will ascertain any awards, Prestige points, or Experience points gained prior to you next sortie. Here you can also spend Prestige and Experience points if desired to gain skills, request a change of tactics, or request a change of base. You will repeat this process by going to your next sortie until shot down and killed, or until end of October 1940 should you make it through unscathed.
Product Information:
Complexity: Medium
Time Scale: 3-4 days per turn
Map Scale: abstract
Unit Scale: individual aircraft, weapon systems, crew members, ammo rounds
Players: 1 (with option for 2 or more)
Solitaire: High
Playing Time: 2-3 hours
Game Components:
1 Countersheet of 9/16" unit-counters
5 Aircraft Display Mats (double-sided, 3 total)
6 Player Aid Cards
1 Combat Display Mat
6 Bomber Position Mats (double-sided, 3 total)
5 Bomber Target Mats (double-sided, 3 total)
1 Pilot Awards Display Mat
1 Air Operations Display Mat 11" x 17"
60 Combat Cards
8 Ace Pilot Cards
1 Sortie logsheet
1 Rulebook
Dice (10-sided and 6-sided)
-description from publisher's website
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그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
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